VOLKSWAGEN: Z POLSKIEJ FABRYKI WYJECHAŁ NOWY MODEL

Pierwsze egzemplarze kampera Caddy California zjechały z linii produkcyjnej zakładów Volkswagen Poznań. Model ten powstał na bazie najnowszego Caddy piątej generacji.

Wykorzystuje nową platformę z silnikiem montowanym poprzecznie (MQB), stąd pojazd oferuje większą przestrzeń.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

ROZMAITOŚCI


 

Caddy California to trzeci, obok Californii 6.1 i Grand Californii, kamper w ofercie Volkswagen Samochody Dostawcze i drugi produkowany w całości w Polsce. To zupełnie nowy model, którego budowa odbywa się w fabryce w Poznaniu, natomiast montaż jego kempingowego wyposażenia w zakładzie Zabudów Specjalnych w Swarzędzu.

– Nasze portfolio kamperów powiększyło się właśnie o kompaktowego Caddy California. To idealny samochód na krótsze i dłuższe wyprawy. W nietypowym czasie pandemii koronawirusa, ten wszechstronny pojazd może być świetną alternatywą na tegoroczny urlop czy na weekendowe wypady. Caddy California można już zamawiać do produkcji we wszystkich salonach dealerskich marki. Proces produkcji takiego auta w fabryce Volkswagen Poznań jest wydłużony, więc warto zainteresować się nim już teraz, by być gotowym na wielką kamperową przygodę wiosną czy latem – mówi Mikołaj Matuszewski, kierownik komunikacji marketingowej i PR Volkswagen Samochody Dostawcze.

Caddy California zapewnia komfortowe, rozkładane łóżko o wymiarach 1980 x 1070 mm. Wysokiej jakości materac i sprężyny talerzowe zapewniają komfort snu. Opcjonalna mini kuchnia umieszczona jest z tyłu, po lewej stronie przestrzeni ładunkowej, a po otwarciu tylnej klapy można ją łatwo wysunąć na zewnątrz samochodu. Z mini kuchnią na pokładzie, pojazd został homologowany jako pełnoprawny samochód kempingowy.

Inne praktyczne dodatki, które znaleźć można w tym kompaktowym kamperze to m.in. siatki przeciw owadom na drzwi kierowcy i pasażera, system oświetlenia wewnętrznego z płynnie przyciemnianymi diodowymi lampkami emitującymi światło o barwie ciepłej bieli, dwa krzesła kempingowe i stół kempingowy, które można szybko schować pod łóżkiem oraz praktyczny system toreb do przechowywania, które mogą pomieścić przedmioty o wadze do pięciu kilogramów.

Z nowym Caddy California zamówić można też opcjonalny system namiotowy, który można łatwo połączyć z samochodem, tworząc jedną, dużą kempingową przestrzeń. Akcesoryjny namiot może być również używany oddzielnie, bez połączenia z autem. W razie potrzeby namiot można powiększyć poprzez dodanie kabiny sypialnej. W taki sposób tworzy się wystarczająco dużo miejsca dla rodziny i całego wyposażenia kempingowego.

Silniki to nowe turbo diesle TDI. Dzięki podwójnemu katalizatorowi SCR i dzięki podwójnemu wtryskowi AdBlue, emisja tlenków azotu (NOx) jest znacznie ograniczona w porównaniu z poprzednim modelem. Na początku silniki będą dostępne w dwóch wersjach mocy: 55 kW (75 KM) i 90 kW (122 KM). Wydajność silników TDI dodatkowo poprawia nowa stylistyka zewnętrzna.

Dzięki niej, wartość cw została obniżona do 0,30 (poprzedni model: 0,33). Ważną rzeczą dla każdego, kto lubi biwakować poza utartymi szlakami jest to, że samochód będzie również dostępny z napędem na cztery koła (4Motion), co jest alternatywą dla standardowego napędu na przednią oś.