VOLKSWAGEN: RUSZYŁA PRODUKCJA NOWEGO ID.3

VW-elektr1

Rozpoczęto już seryjną produkcję elektrycznego Volkswagena ID.3. Egzemplarz numer jeden kompaktowego auta zjechał z linii montażowej.

Pierwszy samochód nowej generacji ma kolor biały. Świadkiem wydarzenia była Kanclerz Niemiec, Angela Merkel.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

Do 2028 roku koncern Volkswagen planuje sprzedać na świecie około 22 miliony samochodów elektrycznych.

Kluczową rolę w tym przedsięwzięciu odgrywa zakład w Zwickau: po raz pierwszy tak duża fabryka samochodów została przekształcona na produkcję wyłącznie aut elektrycznych. Inwestycja pochłonęła w sumie 1,2 mld euro. Już w przyszłym roku zakład w Zwickau wyprodukuje około 100 000 pojazdów eko.

VW-elektr2

Od 2021 r. z linii montażowej co roku będzie zjeżdżać do 330 000 aut elektrycznych, dzięki czemu zakład w Zwickau będzie największą i najbardziej wydajną fabryką samochodów elektrycznych w Europie.

– ID.3 to przełomowy model w dziedzinie rozwoju elektromobilności. Dzięki niemu neutralna dla środowiska indywidualna mobilność staje się dostępna dla milionów ludzi. ID.3 jest kamieniem milowym dla naszej firmy na drodze ku przedsiębiorstwu, którego działalność nie obciąża klimatu. Ten cel chcemy osiągnąć do 2050 roku – powiedział Herbert Diess, Prezes Grupy Volkswagen podczas ceremonii w Zwickau.

Produkcja neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla

Nowy Volkswagen został skonstruowany na platformie MEB. Ma duży zasięg, bardzo przestronne wnętrze i świetne właściwości jezdne. Zostanie wprowadzony do oferty niemal równocześnie na rynkach w całej Europie latem 2020 r. Ponad 35 000 klientów zdecydowało się już zarezerwować ID.3.

Pojazd ustanawia nowe standardy w zakresie zrównoważonego rozwoju: jego produkcja jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla biorąc pod uwagę także łańcuch dostaw. Do produkcji ogniw akumulatora jest wykorzystywana wyłącznie energia pochodząca ze źródeł odnawialnych. Emisja, której w procesie produkcji nie da się uniknąć jest rekompensowana udziałem w certyfikowanych projektach służących ochronie środowiska, między innymi, poprzez inwestycje w projekt klimatyczny „Katingan Mataya Forest Protection” na indonezyjskiej wyspie Borneo.

VW-elektr3

Dodatkowe szkolenia dla załogi

W wypadku fabryki w Zwickau Volkswagen po raz pierwszy całkowicie przekształcił duży zakład z produkcji samochodów zasilanych silnikami spalinowymi w fabrykę produkującą auta elektryczne. Od 2021 roku w Zwickau na platformie MEB będzie powstawać sześć modeli trzech marek Grupy. Cała załoga, licząca 8 000 pracowników, została przeszkolona do produkcji aut elektrycznych i do pracy przy instalacjach wysokiego napięcia.

– Dzięki około 1 700 robotom, bezobsługowym systemom transportu i w pełni zautomatyzowanym procesom produkcyjnym, zakład w Zwickau daje wyobrażenie na temat produkcji samochodów elektrycznych na dużą skalę w przyszłości. Na końcu to ludzie, którzy pracują przy produkcji samochodów są kluczem do sukcesu. Załoga zakładu w Saksonii celująco zdała egzamin, do którego przygotowywała się przez 2 lata. Zwieńczeniem tych przygotowań jest dzisiejsze uruchomienie produkcji ID.3 – mówi Thomas Ulbrich, Członek Zarządu marki Volkswagen ds. elektromobilności.

Solidna baza

Dzięki zdecydowanym inwestycjom w elektromobilność Volkswagen wnosi istotny wkład w ochronę klimatu i tworzy długoterminowe perspektywy pracy. Oprócz fabryki w Zwickau, w produkcję ID.3 są zaangażowane również zakłady w Brunszwiku, Kassel, Salzgitter i Wolfsburgu.

Wytwarzane są tam kluczowe elementy, takie jak silniki elektryczne i akumulatory. Fabryki w Emden i Hanowerze rozpoczną produkcję samochodów elektrycznych od 2022 r. Ponadto Grupa Volkswagen współpracuje również z firmą Northvolt w celu uruchomienia dużej fabryki akumulatorów w Salzgitter.