VOLVO: AMBITNE CELE KLIMATYCZNE ZATWIERDZONE PRZEZ SBTi

Volvo Cars zakłada osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2040 roku. Szczegółowo określone cele zostały zweryfikowane przez inicjatywę Science Based Targets (SBTi).

Dąży ona do realizacji celów zapisanych w porozumieniu paryskim. To jeden z najbardziej ambitnych planów ochrony naszej planety w całej branży motoryzacyjnej.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Według SBTi cele redukcji emisji Volvo Cars są zgodne z wymaganymi poziomami redukcji emisji dwutlenku węgla, aby ograniczyć globalne ocieplenie do znacznie poniżej 2 st. Celsjusza w porównaniu z temperaturami notowanymi przed epoką przemysłową. W procesie audytu inicjatywa określa, o ile i jak szybko poszczególne przedsiębiorstwa muszą zredukować emisje gazów cieplarnianych, aby spełnić parametry określone w porozumieniu paryskim.

– Jako dostawca pojazdów i usług mobilnych jesteśmy częścią problemu zmian klimatycznych, ale możemy też być częścią rozwiązania. Mamy obowiązek działać. Dlatego redukcja emisji dwutlenku węgla jest najwyższym priorytetem w naszej firmie. Potwierdzenie naszych ambicji klimatycznych przez SBTi daje nam cenne potwierdzenie, że obraliśmy właściwą drogę – powiedziała Hanna Fager, Head of Corporate Functions w Volvo Cars.

Zapoczątkowany w ubiegłym roku kompleksowy plan klimatyczny Volvo Cars dotyczy emisji dwutlenku węgla we wszystkich swoich działaniach i produktach, zgodnie z wizją neutralności klimatycznej do 2040 roku. Obejmuje on szybką elektryfikację i tym samym ograniczenie emisji gazów cieplarnianych pochodzących z rur spalinowych każdego wyprodukowanego auta. Firma zajmie się również optymalizowaniem innych procesów działalności pod kątem redukcji CO2.

Te zmiany dotyczą procesu produkcji, logistyki, łańcucha dostaw i recyklingu. Do 2025 roku emisja CO2 przypadająca na każdy samochód ma spaść o 40 proc. Do tego dochodzi 25 proc. redukcja emisji dwutlenku węgla pochodzącego z produkcji i logistyki w przeliczeniu na każdy powstały pojazd. Kolejna redukcja o 25 proc. ma dotyczyć łańcucha dostaw.

Volvo Cars było jednym z pierwszych producentów samochodów, który zobowiązał się do całkowitej elektryfikacji i jest jedyną marką, która wszystkie swoje modele oferuje jako w wariancie PHEV (hybrydy ładowane z gniazdka). W nadchodzących latach wprowadzi również szereg modeli w pełni elektrycznych, począwszy od XC40 Recharge, którego dostawy rozpoczną się jeszcze w tym roku.

Pierwsze efekty ekologicznej strategii już są widoczne. W tym roku hybrydy ładowane z gniazdka stanowiły prawie jedną czwartą naszej europejskiej sprzedaży. W tym okresie Volvo Cars było liderem w segmencie premium (według badań IHS). Do 2025 r. połowę sprzedaży aut mają stanowić auta czysto- elektryczne, a drugą połowę – hybrydy.

SBTi to wspólna inicjatywa Carbon Disclosure Project (CDP), Global Compact (ONZ), World Resources Institute (WRI) i WWF.