VOLVO: DOBRE WYNIKI SPRZEDAŻOWE ZA PIERWSZE PÓŁROCZE

Firma Volvo Cars opublikowała wyniki sprzedaży za pierwsze półrocze bieżącego roku.

Po sześciu miesiącach firma dostarczyła klientom o 17% więcej aut niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Sprzedaż w samym czerwcu urosła aż o 33%. Volvo Car Poland zamknęło pierwsze półrocze liczbą 6682 rejestracji (+13%).


Zobacz także:

DS AUTOMOBILES: POKAZ DS 4 ESPRIT DE VOYAGE W ELEKTROWNI POWIŚLE
 

ROZMAITOŚCI


 

Firma Volvo Cars dostarczyła w czerwcu klientom na całym świecie 66 379 samochody, co stanowi wzrost o 33% w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Ten wzrost to zasługa rosnącej popularności aut w pełni elektrycznych. Ich sprzedaż w analogicznym okresie urosła czterokrotnie. Ponadto na dane z czerwca 2022 r. miały wpływ ograniczenia w łańcuchu dostaw, co przekładało się na produkcję. To jednak już przeszłość.

Przez pierwsze sześć miesięcy roku firma Volvo Cars dostarczyła klientom 341 691 aut, co oznacza wzrost o 17% w porównaniu z pierwszym półroczem ubiegłego roku. Gama modeli Recharge, a więc elektryków oraz hybryd ładowanych z gniazdka, wzrosła w czerwcu o 129%, co stanowi 37% wszystkich samochodów Volvo sprzedanych na całym świecie w ciągu miesiąca. Udział samochodów w pełni elektrycznych w globalnej sprzedaży wyniósł 14%.

W Europie sprzedaż aut bezemisyjnych wzrosła o 70% do 27 196 samochodów w porównaniu z rokiem ubiegłym. Udział modeli Recharge sięgnął 58% ogólnej sprzedaży w regionie EMEA. Po sześciu miesiącach bieżącego roku sprzedaż wszystkich naszych modeli w Europie wzrosła o 23% osiągając poziom 146 943 samochodów.

Sprzedaż w USA osiągnęła w czerwcu 12 933 samochodów, co stanowi wzrost o 53% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Sprzedaż modeli Volvo Cars Recharge wzrosła o 79%, a udział w całkowitej sprzedaży wyniósł 29%. W pierwszym półroczu 2023 roku sprzedaż w USA wyniosła 59 750 sztuk, co oznacza wzrost o 18%.

Sprzedaż w Chinach wyniosła 15 405 samochodów, co oznacza spadek o 7% w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku. Udział modeli Recharge stanowił 8% całkowitej sprzedaży w Chinach.

W czerwcu najlepiej sprzedającym się modelem było Volvo XC60 z wynikiem 21 053 aut (2022: 18 275 sztuk), następnie XC40 z łączną sprzedażą 18 170 aut (2022: 10 194 sztuk) i XC90 z 9895 dostarczonych pojazdów (2022: 9949 sztuk).