VOLVO: ODWAŻNY PROJEKT CZYLI XC40 CORAZ BLIŻEJ SALONÓW

volv_nowmo1

Volvo zapowiada swój najodważniejszy stylistycznie projekt – model XC40. Ciekawe proporcje nadwozia, przyciagające wzrok żywe kolory i szeroka możliwość personalizacji – to atuty nowego samochodu.

Tym razem Szwedzi zamierzają zdobyć segment aut, w którym nigdy nie byli obecni. Marka zapowiada, że będzie to powiew świeżości wśród najmniejszych aut premium.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Oto jak zamierza spełnić tę obietnicę…

Wszystko zaczęło się od platformy podwoziowej CMA, która otworzyła przed projektantami nowe możliwości i zapewniła im swobodę tworzenia. Ten mały SUV ma wyrażać sobą energię i indywidualność.

– Chcieliśmy, żeby Volvo XC40 było świeżym, wyjątkowym modelem w ofercie Volvo, pozwalającym kierowcom na wyrażenie swojej osobowości. Przyszli użytkownicy XC40 to ludzie będący na bieżąco z popkulturą, interesujący się modą i designem, zwykle mieszkający w tętniących życiem dużych miastach. To ludzie, którzy potrzebują samochodu, wyrażającego ich osobowość. Volvo XC40 to właśnie taki samochód. – mówi Thomas Ingenlath, szef designu w Volvo Cars.

XC40 oferuje szeroką i bardziej zróżnicowaną, pod kątem kolorystyki, paletę barw, co sprawia, że jest najbardziej wyrazistym modelem w portfolio producenta.

– Przeprowadzone wśród klientów badania wyraźnie pokazują, że dla XC40 i całego segmentu potrzebny jest szerszy wybór kolorów i materiałów niż ten, który zwykle oferowaliśmy. Volvo Cars nigdy wcześniej nie zaprojektowało takiego modelu jak XC40. Mogliśmy zacząć od zera i nadać modelowi XC40 świeżości– dodaje Robin Page, Senior Vice President Design w Volvo Cars.

Uliczna moda, miejska architektura, ekskluzywne dodatki i kultura masowa – to właśnie źródła inspiracji dla projektantów Volvo, którzy określili materiały, wzory i kombinacje kolorystyczne nowego modelu XC40.

– Inspiracje przy tworzeniu nowego Volvo XC40 czerpaliśmy z wielu źródeł, mieszając je i łącząc w spójną całość. To, co udało nam się stworzyć to samochód łączący mocny charakter z poczuciem świeżości, energii i niezawodności – mówi Ebba Maria Thunberg, Vice President Colour & Materials w Volvo Cars.

Paleta barw jest bardzo szeroka i obejmuje zarówno tradycyjne wersje o jednolitym kolorze nadwozia, jak i bardziej odważne wersje dwukolorowe o ciekawym zestawieniu lakierów. Będzie także wiele opcji indywidualnego wykańczania wnętrza. Do wyboru będą różne kolory skór, tapicerki materiałowe o żywych wzorach, czy ciekawe elementy dekoracyjne. Skórzana tapicerka w odcieniu brązowo- pomarańczowym Lava Orange, czy jednak czerwona Oxide Red? Naturalne filcowe okładziny, czy wykończenie drzwi? Tak odważnie jeszcze nie było i to nie tylko w Volvo.

– Wersja wyposażenia Momentum, z kombinacjami żywych, intensywnych kolorów, jest najbardziej nakierowana na aktualne trendy, natomiast R-Design i Inscription prezentują większy dynamizm i poczucie klasy premium – dodaje Ebba Maria Thunberg.

Zdjęcia całego samochodu zobaczymy jesienią. Wtedy Volvo odkryje swój najmniejszy model w pełnej krasie.