VOLVO: PROJEKT URB-IT CZYLI DOSTAWA ZAKUPÓW W DWIE GODZINY

volvo-zakupy1

Volvo Cars zamierza zostać światowym liderem systemów connectivity w branży motoryzacyjnej. Szwedzi rozpoczęli program gwarantujący dostawę zakupów dokonywanych przez internet bezpośrednio do samochodu w czasie poniżej dwóch godzin.

Umożliwia to współpraca z start- upem urb- it. Forma dostawy pokazuje, że nowoczesne samochody mają bardzo szeroką funkcjonalność.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

– Wiemy jak ogromne znaczenie ma system bezpośrednich dostaw do samochodu, który rozwinęliśmy. Wszyscy spotykamy się z problemem dzwoniących przedstawicieli firm kurierskich próbujących dostarczyć nam przesyłki do domów, kiedy nikogo w nich nie ma. Z naszym nowym rozwiązaniem zamieniamy samochód na miejsce dostawy przesyłki dając kurierowi możliwość jednorazowego otwarcia pojazdu poprzez nadanie cyfrowego kluczyka, przez co ograniczamy ryzyko niedostarczenia paczki – powiedział Björn Annwall, Senior Vice President Marketing Sales and Service w Volvo Car Group.

volvo-zakupy2

Urb-it to system dostaw, który gwarantuje doręczenie zakupionego towaru w przeciągu dwóch godzin – wystarczy kliknięcie klawisza buy na smartphonie. Taka usługa zmienia spojrzenie na zakupy realizowane przez internet. Szwedzki start-up zatrudnia studentów i niepełno- etatowych pracowników.

Każdy dostawca jest dokładnie sprawdzony przez urb-it aby zagwarantować najwyższą jakość świadczonych usług. Podczas każdej dostawy zamawiający zna imię i nazwisko dostawcy. Kiedy dostawca otrzyma zamówienie na swoje urządzenie mobilne odbiera je ze sklepu poprzez okazania indywidualnego kodu zamówienia. Następnie dostarcza zakupy bezpośrednio do auta w czasie poniżej dwóch godzin.

– To naprawdę bardzo proste i dlatego jest tak efektywne. Zakupów dokonuje się poprzez platformę urb-it i wybiera się opcję dostawy do twojego Volvo. Dostawa może być zrealizowana w czasie, który Ci odpowiada lub tak szybko jak to tylko możliwe. Istnieje możliwość śledzenia przesyłki aż do czasu jej dostarczenia – wtedy zamawiający dostanie potwierdzenie dostawy. Jeśli przesyłka nie zostanie dostarczona w ciągu dwóch godzin, wówczas za transport nie pobiera się żadnych opłat – powiedział Björn Annwall.

volvo-zakupy3

Volvo Cars wprowadziło dostawę przesyłek do swoich samochodów w dniu wyprzedaży, czyli w tzw. Czarny Piątek. Partnerem Volvo w tym projekcie była największa szwedzka firma kurierska i sklep spożywczy online. Obecnie Volvo oferuje swoim klientom szeroką paletę usług connectivity. Na wybranych rynkach daje możliwość nadania przez właścicieli jednorazowego cyfrowego klucza dla dostaw przesyłek. Firma pracuje nad zwiększeniem tego rodzaju usług na całym świecie.

Wspólny projekt Volvo i urb-it najpierw ruszy w Sztokholmie. Będzie to kilkumiesięczny okres pilotażowy. Docelowo dostępność tej usługi będzie rosła. Jeszcze w tym roku ma być ona włączona w kilku innych dużych miastach Europy, a do 2025 roku ma to być już 200 miast na całym świecie.