VOLVO ŻYJE HISTORYCZNYM ZWYCIĘSTWEM I LIDEROWANIEM W WTCC

wtcc-nvo1

Wyścigi FIA World Touring Car Championship na najbardziej wymagającym torze świata, Nürburgring Nordschleife, przejdą do historii historii stajni Polestar Cyan Racing.

Zakończyły się one bowiem podwójnym zwycięstwem, podwójnym prowadzeniem w mistrzostwach oraz rekordowym okrążeniem. Mimo, że od zawodów upłynęło kilka dni, euforia wśród kibiców marki wciąż trwa.


Zobacz także:

SPORT


 

Thed Björk wygrał pierwszy wyścig, a jego kolega z zespołu, Nicky Catsburg, triumfował w drugim i obaj razem objęli prowadzenie w klasyfikacji Kierowców Mistrzostw Świata.

wtcc-nvo4

– To był fantastyczny wyścig. Samochód był perfekcyjnie zestrojony w drugim wyścigu i zdołałem uzyskać przewagę, która pozwoliła mi kontrolować wyścig. To mój ulubiony tor i wygrana tutaj jest prawdziwym szczytowym osiągnięciem w mojej karierze. Teraz jesteśmy liderami mistrzostw, co było i jest naszym celem, musimy tę pozycję utrzymać przez resztę sezonu – powiedział Nicky Catsburg.

Czterokrotny mistrz serii STCC Thed Björk zaczynał z szóstego miejsca startowego i przebił się na czoło, by wygrać cały wyścig, co pozwoliło mu na objęcie trzeciej lokaty w klasyfikacji mistrzostw, ze stratą zaledwie 8 punktów do prowadzącego.

– Naprawdę dobrze wystartowałem i jeszcze przed pierwszym zakrętem z szóstej pozycji wszedłem na trzecią. Pojechałem świetny wyścig, udało mi się wykorzystać cień aerodynamiczny poprzednika i zdobyć jedno z najpiękniejszych zwycięstw w życiu. Jestem bardzo dumny, że dodałem Nürburgring do listy moich zwycięstw po wygranej na torze Monza w tym roku – powiedział Thed Björk.

wtcc-nvo2

Pecha miał ponownie Néstor Girolami, który przy prędkości grubo powyżej 200 km/h złapał gumę, i to w chwili, gdy jechał na drugim miejscu. Argentyński kierowca nie odniósł żadnych obrażeń w tym incydencie, ale samochód był na tyle poważnie uszkodzony, że trzeba było się wycofać z obu wyścigów, bo naprawa nie zmieściła się w regulaminowym limicie czasu.

– Przebiłem oponę na bardzo szybkim odcinku toru i nie mogłem nic zrobić. Trzeba zapomnieć o tym pechu i z nową energią pojechać na kolejny wyścig w Portugalii. Ogromnie gratukuję Nicky’emu prowadzenia w mistrzostwach – i Thedowi trzeciego miejsca w klasyfikacji, bardzo się cieszę z ich osiągnięć – powiedział Néstor Girolami.

Po wyścigowym weekendzie WTCC Niemiec, niemal na półmetku sezonu, Polestar Cyan Racing zwiększył przewagę nad rywalem w mistrzostwach – Hondą – do 40 punktów.

wtcc-nvo3

Ukoronowaniem rundy było wykręcenie przez zwycięzcę wyścigu, Nicky’ego Catsburga, najszybszego czasu okrążenia w historii wyścigów WTCC na 25-kilometrowym torze łączonym Nürburgring Nordschleife-GP circuit w czasie oficjalnych treningów (8.34,813 min.), nazajutrz po oficjalnym ogłoszeniu, że seryjne Volvo S60 T6 Polestar PCP3 ustanowiło na Nürburgringu rekordowy czas okrążenia.

– Takim weekendem możemy być tylko zachwyceni. Spędziliśmy na tym torze wiele godzin, zarówno w naszych autach wyścigowych, jak i szosowych. Efekty są po prostu zdumiewające. Nicky, Thed, Néstor i wszyscy w Zespole wykonali wspaniałą robotę – już nie możemy się doczekać kolejnych odsłon walki o tytuł Mistrza Świata – powiedział Alexander Murdzevski Schedvin, szef ds. Motorsportu w Polestar.