VREDESTEIN: JUŻ DOSTĘPNA NOWA GAMA LETNICH OPON ULTRAC

Vredestein to holenderski producent opon klasy premium, wciąż niezbyt popularny na polskim rynku. Może się to jednak zmienić – firma wprowadza właśnie nową gamę opon letnich Ultrac.

Zapewniają one świetne osiągi zarówno na mokrych, jak i suchych nawierzchniach.


Zobacz także:

OPONY

ROZMAITOŚCI


 

Nowe opony Ultrac zostały opracowane z myślą o bezpieczeństwie i komforcie w globalnym centrum badawczo- rozwojowym Apollo Tyres w Enschede w Holandii. Dostępne są w rozmiarach od 15 do 18 cali, dzięki czemu nadają się do wielu modeli samochodów rodzinnych i kompaktowych.

Oprócz stylistki marki, opony Ultrac charakteryzują się również dobrymi właściwościami jezdnymi i zachowaniem na zakrętach nawet przy dużych prędkościach — zapewniają lepsze o 15 proc. osiągi na suchych i mokrych nawierzchniach w porównaniu z poprzednim modelem. Jest to wynikiem wzmocnionego żłobienia z bardziej kwadratową powierzchnią styku oraz sztywniejszej rzeźbie bieżnika i jego środkowej części z parabolicznymi rowkami bocznymi.

Rozwiązania te zapewniają lepszą reakcję i precyzję układu kierowniczego, zwiększając bezpieczeństwo i dynamikę jazdy. Dodatkowo zmniejszony o 5 proc. opór toczenia opony przekłada się na niższe zużycie paliwa oraz obniżoną emisję CO2.

Zespół badawczo- rozwojowy firmy wykorzystał nowej generacji rozwiązania technologiczne w zakresie bieżnika, aby uzyskać lepszą o 10 proc. w porównaniu z poprzednim modelem skuteczność hamowania na suchej i mokrej nawierzchni. Efekt ten uzyskano w oponie Ultrac dzięki zwiększeniu o 50 proc. zawartości mieszanki krzemionki i żywic, które, w połączeniu z wielofunkcyjnymi polimerami, zapewniają lepszą przyczepność.

Firma obrała sobie za cel zoptymalizowanie wrażeń podczas jazdy. Zmniejszona wysokość w punkcie szczytowym, zoptymalizowana budowa ściany bocznej i większa strefa elastyczna zapewniają skuteczniejszą amortyzację wstrząsów i obniżają poziom hałasu podczas jazdy. Ponadto rozłożenie bieżnika zostało zoptymalizowane dla różnych średnic opony, aby zapewnić większy komfort akustyczny.

– Zupełnie nowy model Ultrac został stworzony w oparciu o ponad dwie dekady rozwoju i stanowi znaczny krok naprzód pod względem właściwości jezdnych, komfortu i redukcji poziomu hałasu w segmencie opon letnich. Nasi inżynierowie ds. badań i rozwoju osiągnęli nowy poziom wydajności przy minimalnym oporze toczenia, dzięki czemu możemy dostarczyć na rynek oponę, która charakteryzuje się najwyższymi w swojej klasie osiągami, niezrównanym poziomem komfortu i wyjątkową stylistyką – stwierdził Yves Pouliquen, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu na rynek europejski.