WEC 2016: PIERWSZE W SEZONIE ZWYCIĘSTWO TOYOTA GAZOO RACING

wec-toyo1

Zespół Toyota Gazoo Racing zajął pierwsze miejsce w 6-godzinnym wyścigu na torze Fuji. Jest to pierwsze zwycięstwo teamu w tym sezonie FIA World Endurance Championship.

Zwycięstwo w LMP1 po zaciętej walce wywalczyli Stéphane Sarrazin, Mike Conway i Kamui Kobayashi w bolidzie TS050 Hybrid #6. Drugie miejsce zajęło Audi, a trzecie Porsche.


Zobacz także:

SPORT


 

Bolid TS050 Hybrid #5 uplasował się na 4. miejscu. Poprowadzili go Anthony Davidson i Sébastien Buemi, mistrzowie świata w sezonie 2014, oraz Kazuki Nakajima.

wec-audi

-To była niezwykle intensywna i ekscytująca rywalizacja pomiędzy wszystkimi trzema zespołami LMP1. Nasi kierowcy i mechanicy dali z siebie wszystko. O sukcesie decydowała technika jazdy, sprawność mechaników i strategia. Chcę pogratulować Audi i Porsche ostrej walki, która uczyniła to sportowe widowisko jeszcze ciekawszym – powiedział Toshio Sato, prezes zespołu Toyoty.

Bolid #6 przekroczył linię mety o 1,439 sek. przed Audi #8. Jest to 11. zwycięstwo Toyoty w wyścigu długodystansowym serii FIA WEC, oraz 4. na torze Fuji w ciągu 5 lat. Dzięki wygranej załoga Toyoty #6 awansowała drugie miejsce w klasyfikacji kierowców.

– Cały zespół spisał się doskonale. Zapracowaliśmy na taki rezultat. Zwycięstwo na rodzimym torze na oczach naszych fanów i kolegów z Toyoty sprawiło nam ogromną radość. Chcę im podziękować za doping i wsparcie. Gdy po raz ostatni zjechałem do doku, zdecydowaliśmy, by tylko zatankować paliwo, bez zmiany opon. Było to ryzykowne, ale odnieśliśmy sukces. To wspaniałe uczucie! – skomentował Kamui Kobayashi.

wec-pors

– Nasi trzej kierowcy dali wspaniały pokaz sportowej jazdy. Walczyliśmy do końca. Jednak Toyota wyszła w pewnym momencie na prowadzenie, korzystając z przywileju późniejszego zjazdu do pit-stopu i braku konieczności wymiany opon. Loïc Duval zrobił wszystko, by ponownie znaleźć się w czołówce, prawie całkowicie zniwelował dwunastosekundową stratę, ale niestety to nie wystarczyło. Mimo to, po raz kolejny przeżyliśmy fascynujący, długodystansowy wyścig – powiedział po wyścigu szef Audi Motorsport, Wolfgang Ullrich.

Stawka bolidów powróci na tor 6 listopada w 6-godzinnym wyścigu w Szanghaju, przedostatnich eliminacjach w tym sezonie. Seria zakończy się 19 listopada w Bahrajnie.

wec-toyo2

Wyniki wyścigu
1. Conway/ Kobayashi/ Sarrazin (Toyota) – 244 okr.;
2. Di Grassi/ Duval/ Jarvis (Audi R18) – strata 1,439 sek.;
3. Bernhard/ Hartley/ Webber (Porsche) – 17,339 sek.;
4. Buemi/ Davidson/ Nakajima (Toyota) – 53,779 sek.;
5. Dumas/ Jani/ Lieb (Porsche) – 1 okr.;
6. Imperatori/ Kraihamer/ Tuscher (Rebellion) – 15 okr.;
7. Brundle/ Rusinov/ Stevens (Oreca- Nissan) – 21 okr.;
8. Albuquerque/ Gonzalez/ Senna (Ligier- Nissan) – 21 okr.;
9. Lapierre/ Menezes/ Richelmi (Alpine) – 21 okr.;
10. Gelael/ Giovinazzi/ van der Garde (Ligier- Nissan) – 21 okr.

Klasyfikacja Mistrzostw Świata

Kierowcy: 1. Dumas/ Jani/ Lieb (Porsche) – 140 pkt.; 2. Conway/ Kobayashi/ Sarrazin (Toyota) – 117 pkt.; 3. Di Grassi/ Duval/ Jarvis (Audi R18) – 111,5 pkt.

Producenci: 1. Porsche – 263 pkt.; 2. Audi – 204 pkt.; 3. Toyota – 174 pkt.