WTCC: CASTROL HONDA WTCT NA PODIUM (1. RUNDA)

WTCC 1_PODIUM_AT_MONZA

Zespół Castrol Honda World Touring Car Team osiągnął dobre wyniki w pierwszej rundzie WTCC 2013. Gabriele Tarquini po zaciętej walce uplasował się na trzecim miejscu, w drugim wyścigu rozgrywanym na mokrym torze Monza we Włoszech.

Zawody składały się z dwóch wyścigów. Kierowcy w Hondach Civic WTCC spisali się bardzo dzielnie w obu z nich.


Zobacz także:
SPORT


Podczas pierwszego wyścigu wspaniałą jazdą w trudnych warunkach popisał się Gabriele Tarquini, przekraczając po 12 okrążeniach linię mety na czwartym miejscu, natomiast Tiago Monteiro wywalczył piąte miejsce po starcie z piętnastego pola startowego.

Kierowcy rozpoczęli rywalizację jadąc za samochodem bezpieczeństwa, Gabriele zajmował 10 pozycję startową, lecz już na trzecim okrążeniu był na siódmej pozycji. Na szóstym okrążeniu wywalczył szóste miejsce, kiedy na tor ponownie wjechał samochód bezpieczeństwa i samochody z całej stawki znów utworzyły zwartą grupę. Po restarcie wyścigu, Tarquini wyprzedził Chevroleta prowadzonego przez Jamesa Nasha, uzyskując tym samym piątą pozycję, a po chwili zyskał jeszcze jedną lokatę, wyprzedzając Marca Bassenga w zakręcie Lesmo i kończąc pierwszy wyścig sezonu WTCC 2013 na doskonałym czwartym miejscu.

WTCC 2_PODIUM_AT_MONZA

Gabriele Tarquini: Warunki panujące na torze były bardzo trudne, ale nie popełniłem żadnego błędu, dzięki czemu osiągnąłem dobry rezultat. Cieszę się wraz z zespołami JAS i Honda R&D, które pracowały całą zimę na ten wynik. Myślę, że czeka nas dobry sezon za sterami Hondy Civic.

Tiago Monteiro: Podczas startu widoczność z wnętrza samochodu była bardzo ograniczona, dlatego ważne było, aby utrzymać pojazd na właściwym torze jazdy. Po pięciu okrążeniach przedostałem się na ósme miejsce i starałem się skoncentrować na jeździe, co pozwoliło mi wyprzedzić jeszcze kilku kierowców. Honda Civic spisała się doskonale w swoim pierwszym wyścigu.

Alessandro Mariani, Dyrektor zespołu: Teraz po rozpoczęciu sezonu już wiemy, co musimy zrobić. Deszcz utrudnił nieco pierwszy wyścig, jednak udowodniliśmy, że Civic doskonale spisuje się na mokrym torze. Jest jeszcze wiele rund przed nami, ale w tym momencie jestem bardzo szczęśliwy.

Wtcc _Honda 1

Andrea Adamo, szef inżynierów zespołu: To dobry rezultat, ale przyjechałem tu po zwycięstwo!

DRUGI WYŚCIG

Zespół Castrol Honda World Touring Car Team wywalczył pierwsze podium w nowym sezonie WTCC. Doświadczony Gabriele Tarquini wystartował w drugim wyścigu z piątej pozycji, jednak zanim zawodnicy dotarli do pierwszej szykany, Tarquini był już drugi. Następnie, wykorzystując doskonałą przyczepność Hondy Civic WTCC, kierowca wyprzedził jadącego na czele stawki Darryla O’Younga, aby pod koniec pierwszego okrążenia zdobyć 1,5-sekundową przewagę nad konkurentami. W tym czasie Yvan Muller, zwycięzca pierwszego wyścigu, przedzierał się na prowadzenie z dziesiątej pozycji startowej i ostatecznie udało mu się wyprzedzić Gabriele’a na czwartym okrążeniu.

Tiago Monteiro również popisał się świetną jazdą, przedostając się na pierwszym okrążeniu z piętnastej pozycji startowej na jedenaste miejsce, a następnie wyprzedzając dwóch kierowców na dwóch kolejnych okrążeniach. Na piątym okrążeniu wyścigu, który liczył w sumie dziesięć okrążeń, Monteiro był już ósmy.

Wtcc 4_honda 7

Gabriele Tarquini: W przyszłości chciałbym wystartować z lepszej pozycji, co umożliwi mi zebranie większej liczby punktów w klasyfikacji generalnej mistrzostw. Niektóre tory będą nam bardziej pasowały niż inne, co nie zmienia faktu, że musimy nieustannie się rozwijać, aby osiągać coraz lepsze rezultaty. To mój pierwszy start za kierownicą Hondy Civic i moje pierwsze podium, z którego się bardzo cieszę. Wywalczone miejsce to mój prezent dla naszego japońsko- włoskiego zespołu, który włożył wiele wysiłku w przygotowanie samochodu do tego sezonu. Podium dedykuję całemu zespołowi, wszystkim inżynierom i wszystkim członkom ekipy Hondy. W Marrakeszu czeka nas nowe wyzwanie. Tamtejszy tor zdaje się zmieniać co roku: ma inne krawężniki, zmienioną nawierzchnię w niektórych miejscach, więc zawsze stanowi duże wyzwanie, jednak myślę, że Honda doskonale sobie poradzi!

Tarquini zajmuje trzecie miejsce w klasyfikacji kierowców, mając na koncie 28 punktów. Monteiro jest siódmy (14 punktów), natomiast Honda prowadzi w klasyfikacji konstruktorów z 94 punktami.

WTCC 5_Honda 87

WYNIKI

Pierwszy wyścig
1. Yvan Muller (Chevrolet Cruze 1.6T) – 30.02,783 min.;
2. Tom Chilton (Chevrolet Cruze 1.6T) – 30.03,706 min.;
3. Alex Macdowall (Chevrolet Cruze 1.6T) – 30.07,884 min.;
4. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC) – 30.10,836 min.;
5. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC) – 30.18,044 min.;
6. Rob Huff (Seat Leon WTCC) – 30.20,132 min.;
7. James Nash (Chevrolet Cruze 1.6T) – 30.22,747 min.;
8. Norbert Michelisz (Honda Civic WTCC) – 30.23,121 min.;
9. Tom Coronel (BMW 320 TC) – 30.31,629 min.;
10. Freddy Barth (BMW 320 TC) – 30.40,523 min.

Drugi wyścig
1. Yvan Muller (Chevrolet Cruze 1.6T) – 23.27,254 min.;
2. Michel Nykjaer (Chevrolet Cruze 1.6T) – 23.29,736 min.;
3. Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC) – 23.32,248 min.;
4. Marc Basseng (Seat Leon WTCC) – 23.32,335 min.;
5. Tom Chilton (Chevrolet Cruze 1.6T) – 23.32,866 min.;
6. Pepe Oriola (Seat Leon WTCC) – 23.34,009 min.;
7. James Nash (Chevrolet Cruze 1.6T) – 23.41,669 min.;
8. Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC) – 23.47,827 min.;
9. Stefano D’Aste (BMW 320 TC) – 23.50,976 min.;
10. Ron Huff (Seat Leon WTCC) – 23.52,696 min.