WTCC: TRWA DOMINACJA CHEVROLETA NA TORZE

Po znakomitym rozpoczęciu sezonu na torze Monza, również w drugiej rundzie Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych WTCC – na torze w Walencji – dominowali kierowcy zespołu Chevroleta. Pierwszy wyścig wygrał Yvan Muller, drugi – Alain Menu.

Rob Huff ukończył zmagania odpowiednio na czwartej i szóstej pozycji, więc trzy Chevrolety Cruze zespołu RML zdobyły punkty w obu wyścigach. Weekend w Hiszpanii był bardzo udany dla całej ekipy, która powiększyła przewagę punktową nad konkurencją zarówno w klasyfikacji kierowców, jak i konstruktorów.

W pierwszym wyścigu WTCC wszystko układało się po myśli zespołu Chevroleta. Yvan Muller wystartował z pole position i utrzymał prowadzenie w pierwszym zakręcie, dzięki czemu mógł szybko oddalić się od stawki, zwalniając jedynie na ostatnich okrążeniach, aby oszczędzić opony. Zwycięstwo Mullera oznacza, że po raz pierwszy w historii WTCC jeden kierowca wygrał pierwsze trzy wyścigi z rzędu. Rob Huff ukończył zmagania na czwartym miejscu tuż za Tarquinim i Coronelem, a Menu zajął piątą pozycję po przebiciu się z dziewiątej pozycji startowej.


Zobacz także:
WTCC: PRAWIE WSZYSTKO DLA CHEVROLETA


W drugim wyścigu Alain Menu ruszył z drugiego miejsca, które na chwilę stracił, aby ostatecznie zyskać prowadzenie po wyprzedzeniu Engstlera i D’Aste. Na ostatnich okrążeniach wyścigu Coronel zdołał dogonić Menu, wykorzystując problemy kierowców na śliskiej części toru. Pomiędzy samochodami obu zawodników doszło do kontaktu, w następstwie którego Alain zjechał na pobocze. Szwajcar szybko wrócił jednak na tor i ukończył wyścig na pierwszym miejscu. Huff był szósty, a Muller ósmy.

Przed kierowcami wkrótce następny wyścig WTCC (FIA World Touring Car Championships). Rozegrany on zostanie w Marrakeszu w Maroku już w najbliższy weekend – w dniach 14-15 kwietnia.

POWIEDZIELI

Alain Menu: Jestem bardzo zadowolony z mojego wyniku, szczególnie po trudnej sesji kwalifikacyjnej. Pierwszy wyścig był udany. Bardzo uważałem, aby nie zniszczyć opon, dlatego ukończyłem zmagania na piątym miejscu, awansując wcześniej o cztery pozycje w stosunku do miejsca na starcie. Drugi wyścig był bardzo emocjonujący, a walka na torze wyrównana, więc zwycięstwo jest dla mnie szczególnie satysfakcjonujące. Wiedziałem, że na starcie na prowadzenie wyjdą samochody BMW, ale na wczesnym etapie wyprzedziłem Engstlera i dogoniłem D’Aste. Mój pierwszy atak był jednak zbyt optymistyczny: po kontakcie z jego samochodem musiałem oddać pozycję. Kilka zakrętów później przejąłem prowadzenie. Potem miałem dużo szczęścia!

Yvan Muller: Pierwszy wyścig był idealny dzięki wspaniałej pracy całego zespołu i doskonałemu wyważeniu samochodu. Dobrze wystartowałem i próbowałem od razu zyskać przewagę nad resztą stawki. Przed drugim wyścigiem wprowadziliśmy zmiany w ustawieniach samochodu, które moim zdaniem nie były trafione. Jechałem za Robem, kiedy ześlizgnąłem się z toru i straciłem jedną pozycję, ale przynajmniej zdobyłem punkty w ogólnej klasyfikacji mistrzostw.

Rob Huff: Wyjeżdżam z Hiszpanii z cennymi punktami dla zespołu. Pierwszy wyścig był całkiem wyrównany, a czwarte miejsce to dobry rezultat. Ciężko wyprzedzić na tym torze, szczególnie wtedy, gdy jest ciepło. W drugim wyścigu samochód zachowywał się lepiej po wprowadzeniu kilku modyfikacji, więc mogłem utrzymać tempo samochodów jadących przede mną. Nie nadarzyła się jednak okazja do ataku. Szóste miejsce było szczytem moich możliwości.

Eric Nève: Doskonały początek sezonu. Wywalczyliśmy cztery zwycięstwa w czterech wyścigach i zdobyliśmy cenne punkty w klasyfikacji konstruktorów. To dla nas świetne wiadomości, ponieważ konkurencja jest w tym sezonie dużo silniejsza. Ważne jest więc, aby dobrze rozpocząć zmagania.


WYNIKI


Pierwszy wyścig

1. Y. Muller (Chevrolet Cruze) – 13 okrążeń w 22.53,924 min.;
2. G. Tarquini (SEAT León WTCC) – strata 6,988 sek.;
3. T. Coronel (BMW 320 TC) – 7,232 sek.;
4. R. Huff (Chevrolet Cruze) – 8,892 sek.;
5. A. Menu (Chevrolet Cruze) – 9,250 sek.

Drugi wyścig
1. A. Menu (Chevrolet Cruze) – 13 okrążeń w 23.03,207 min.;
2. T. Coronel (BMW 320 TC) – 0,861 sek.;
3. S. D’ Aste (BMW 320 TC) – 1,306 sek.;
4. N. Michelisz (BMW 320TC) – 1,629 sek.;
5. F. Engstler (BMW 320TC) – 1,901 sek.;
6. R. Huff (Chevrolet Cruze) – 3,007 sek.;
8. Y. Muller (Chevrolet Cruze) – 6,368 sek.

PUNKTACJA KIEROWCÓW PO 4 Z 24 WYŚCIGÓW

1. Yvan Muller (Chevrolet) – 88 pkt.;
2. Alain Menu (Chevrolet) – 61 pkt.;
3. Tom Coronel (BMW) – 58 pkt.;
4. Rob Huff (Chevrolet) – 57 pkt.;
5. Gabriele Tarquini (SEAT) – 44 pkt.;
6. Stefano D’ Aste (BMW) – 25 pkt.

PUNKTACJA KONSTRUKTORÓW

1. Chevrolet – 173 pkt.;
2. BMW – 108 pkt.;
3. SEAT – 101 pkt.

Więcej informacji znajdziesz także na stronie dotyczącej startów Chevroleta w WTCC.

wtcc