WYŚCIGI GÓRSKIE: W UPALE NAJLEPSZY ŁUKASZCZYK (5. RUNDA GSMP)

wyscgor-liman-1

104 kierowców pojawiło sie na starcie 5. Rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski – 10. Wyścigu Górskiego Limanowa – Przełęcz pod Ostrą. Rywalizacja odbywała się w wyjątkowym upale.

Dla kierowców klasyfikowanych w 9. Rundzie FIA EHC (Mistrzostwa Europy w Wyścigach Górskich) sobotnie podjazdy miały charakter treningowy.

sponsorenault


Zobacz także:

SPORT

WYŚCIGI GÓRSKIE


 

I właśnie lider klasyfikacji FIA EHC w kategorii 2 (competition) Christian Merli (Włochy) był najszybszym zawodnikiem przedpołudniowych treningów, wyprzedzając Guya Demutha (Luksemburg) i trzeciego w drugim podjeździe Fausto Bormoliniego (Włochy).

W pierwszym podjeździe treningowym FIA EHC trzeci był Szymon Łukaszczyk, kierowca z Zakopanego, który w tym sezonie debiutuje w wyścigach górskich.

W podjazdach treningowych mistrzostw Polski za Łukaszczykiem w czołówce dojeżdżali Dubai, dawno nie oglądany na trasach wyścigów górskich Andrzej Szepieniec i Michał Ratajczyk. W czasie tego podjazdu na trasie wywieszono czerwoną flagę po awarii Waldemara Kluzy, walczącego o utrzymanie prymatu w klasyfikacji generalnej GSMP. Skoda Fabia S 2000 zgasła na trasie, na szczęście awarię udało się usunąć.

Pierwszy podjazd wyścigowy 5. rundy Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski odbył się bez dłuższych przerw, kilkakrotnie utylizowano rozlany na trasie olej z uszkodzonych silników. Na starcie zabrakło Dubaia, którego wyeliminowała z wali awaria techniczna. Podjazd padł łupem Szymona Łukaszczyka, który wyprzedził Michała Ratajczyka i Vladimira Vitvera.

wyscgor-liman-2

Wyniki podjazdu
1. Szymon Łukaszczyk (Mitsubishi Lancer Evo V) – 2.11,733 min.;
2. Michał Ratajczyk (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 2.13,041 min.;
3. Vladimir Vitver (Audi TT-R DTM WTTR) – 2.13,766 min.;
4. Waldemar Kluza (Skoda Fabia S 2000) – 2.13,962 min.;
5. Mariusz Stec (Ford Fiesta Proto Stecmotorsport) – 2.17,585 min.

W drugim podjeździe wyścigowym dominujący dotychczas Łukaszczyk musiał ustąpić Ratajczykowi, na trzecim miejscu znów zameldował się Vitver.

Zwycięzcą 5. rundy GSMP został Szymon Łukaszczyk, puchar za drugie miejsce odebrał Michał Ratajczyk, któremu do wygranej zabrakło 155 tysięcznych sekundy! Na najniższym stopniu podium stanął Vladimir Vitver.

Zespoł Sędziów Sportowych po rezygnacji Vladimira Vitvera z ukończenia zawodów dokonali korekty rezultatów. Tym samym na trzecie miejsce tej rundy awansował lider GSMP Waldemar Kluza.

Wyniki 5. rundy
1. Szymon Łukaszczyk – 4.22,643 min.;
2. Michał Ratajczyk – 4.22,798 min.;
3. Waldemar Kluza – 4.28,875 min.;
4. Mariusz Stec – 4.34,388 min.

W Grupie A najszybszym kierowcą okazał się Szymon Piękoś (Mitsubishi Lancer Evo VIII), a w Grupie N tryumfował Karol Krupa (Mitsubishi Lancer Evo IX), obaj to zawodnicy Borg Warner Racing Team.

Obok zmagań współczesnych aut wyścigowych toczyła się także 5. runda GSMP Historycznych. Swoją dominację utrzymał lider klasyfikacji Wojciech Koczeski (Subaru Legacy RS), który wyprzedził Marcina Kacperka (BMW E 30 318 IS) i Wojciecha Myszkiera (Volkswagen Golf GTI).

Fot.: Agnieszka Wołkowicz (UMA)