AAA AUTO: ROŚNIE UDZIAŁ PAŃ W ZAKUPIE POJAZDÓW UŻYWANYCH

aaa-tabel0

Udział kobiet kupujących samochody używane systematycznie rośnie. Z danych AAA Auto wynika, że Polki w ubiegłym roku kupiły we wszystkich oddziałach firmy w naszym kraju aż o 250 procent samochodów więcej niż w 2015 roku.

Jednocześnie aż o 46 proc. więcej aut w bieżącym roku w porównaniu do analogicznego okresu w 2016 roku. Kobiety stanowią obecnie 32 proc. wszystkich klientów firmy w Polsce.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Ukochanym autem rodzinnym kobiet jest Ford Focus. W 2017 roku do ulubionych marek rodzinnych „używek” Polek – Opla, Volkswagena, Škody, Toyoty i Nissana – dołączyły Kia, Mercedes oraz Suzuki. W bieżącym roku Suzuki Grand Vitara i Kia Sportage zdetronizowały w rankingu cieszącego się ogromną popularnością w klasie kompaktowych SUV-ów Nissana Qashqaia oraz minivana Opla Merivę.

– Polki co prawda cały czas są wierne sprawdzonemu Focusowi i wydaje się, że jeszcze przez długi czas model ten nie straci pozycji lidera rankingu, ale obserwujemy, że równocześnie bardzo szybko reagują one na to, co dzieje się na rynku. Statystyczna Polka ma wysoko rozwinięty zmysł ekonomiczny i jeśli tylko ma możliwość, woli kupić samochód większy, rodzinny i z lepszym silnikiem – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna Grupy AAA Auto.

TOP 10 używanych samochodów rodzinnych kupowanych przez Polki w latach 2015-2017 w AAA AUTO
aaa-tabe1

Komfort jazdy, bezpieczeństwo, przestronny bagażnik i wygoda są bardziej istotnymi kryteriami wyboru samochodu dla Polek niż jego wygląd czy prestiż marki. Prawie wszystkie kupione w bieżącym roku przez kobiety w AAA Auto samochody miały w wyposażeniu: poduszki powietrzne (99,6 proc.), ABS (96,5 proc.), szyby elektryczne (95,5 proc.).

Większość aut miała światła przeciwmgłowe (73,8 proc.) oraz uchwyt do montażu fotelika dziecięcego ISOFIX (62,8 proc.). Najpopularniejszym typem silnika wśród kobiet był benzynowy – 50,8 proc. aut kupionych przez Polki w 2017 roku było wyposażone w silnik tego typu (dla porównania – w 2015 było to tylko 33 proc.). Najczęściej kupowano samochody z silnikiem o pojemności 1,6 16V.

Można zaobserwować także wzrost zainteresowania autami z automatyczną skrzynią biegów wśród kobiet – 19,5 proc. samochodów kupionych przez kobiety w 2015 roku miało automatyczną skrzynię biegów, a w 2017 roku było to już 24,6 proc. Wśród samochodów kupionych w 2017 roku 34,2 proc. w wyposażeniu posiadało klimatyzację, a 24,1 proc. bluetooth.

Jeśli chodzi o preferencje kolorystyczne dotyczące samochodów kupowanych przez Polki, po raz kolejny można obalić mit o prymacie kobiecych kolorów – jak czerwony, który jest na ostatnim miejscu w rankingu.

TOP 10 ulubionych kolorów samochodów używanych w 2017 roku wśród Polek
aaa_tabel2