AUDI: SERIA PRESTIŻOWYCH WYRÓŻNIEŃ

Ostatni okres był bardzo udany dla Audi. Marka otrzymała kilka wartościowych nagród. Uznanie znalazły modele z różnych segmentów i na różnych rynkach.

W tegorocznej edycji konkursu Automotive Brand Contest, Audi A3 zdobyło trzy nagrody. Najwyższe wyróżnienie „Best of Best“ – „Najlepszy z Najlepszych“, otrzymało za stylistykę wnętrza. Ponadto zostało nagrodzone za stylistykę zewnętrzną oraz – w kategorii „Connectivity“ – za pakiet usług Audi Connect. Dodatkowo, rower Audi e-bike Wörthersee otrzymał nagrodę w kategorii „Części i Akcesoria“. Organizatorem konkursu Automotive Brand Contest, jest Niemiecka Rada Wzornictwa. Ten międzynarodowy konkurs odbywa się w tym roku po raz drugi.

Nagrody zostaną oficjalnie wręczone podczas uroczystości Automotive Designers‘ Night, która odbędzie się w pierwszym dniu prasowym tegorocznego paryskiego salonu motoryzacyjnego IAA „Mondial de l’Automobile“. Otrzymując te trzy nagrody Audi A3 uzyskało równocześnie nominację do German Design Award, najbardziej prestiżowego niemieckiego wyróżnienia w dziedzinie stylistyki.

Audi A1 Sportback “królem małych aut kompaktowych”

Audi A1 Sportback pokonało 23 konkurencyjne samochody w rankingu porównawczym przeprowadzonym przez ukazujący się co miesiąc dodatek tygodnika „Autobild“ – „AUTO TEST“ i firmę „ZF Friedrichshafen AG“, producenta części samochodowych. W przeprowadzonym internetowo głosowaniu, ok. 32 tys. czytelników umieściło Audi A1 Sportback wśród 10 najlepszych małych samochodów kompaktowych. Następnie dziesięcioosobowe jury złożone z czytelników, oceniło finalistów w kategoriach „Zachowanie na drodze“, „Stabilność“, „Dynamika“, „Emocje“ i „Zakup“.

Audi A1 Sportback otrzymało największą liczbę punktów i tym samym zostało “królem małych aut kompaktowych”.

Stylistyka Audi A6 zyskuje uznanie w USA

Audi A6 zdobyło jedną z najważniejszych amerykańskich nagród w dziedzinie stylistyki. Za swoją innowacyjną stylistykę, limuzyna została uhonorowana międzynarodową nagrodą „International Design Excellence Award 2012“ (IDEA).

Dzięki swojemu dynamicznemu wyglądowi i perfekcyjnemu połączeniu pełnej emocji formy i innowacyjnej technologii, Audi A6 urzekło również jury Amerykańskiego Stowarzyszenia Projektantów Motoryzacyjnych (Industrial Designers Society of America). Oprócz nagrody IDEA za wyjątkową stylistykę, Audi A6 zdobyło także wyróżnienie red dot award. Zespół Audi Design Team odebrał ten prestiżowy znak jakości podczas gali red dot w Essen.

Audi coraz mocniejsze w Chinach

W badaniu „China New-Vehicle Intender Study 2012“, agencja badawcza J.D. Power Asia Pacific sprawdziła jakie nowe modele zakupiliby klienci w ciągu nadchodzących dwunastu miesięcy. W badaniu ankietowym uwzględniono 171 modeli 52 marek w 11 segmentach. Trzy modele Audi zajęły w nim pierwsze miejsce w swoich segmentach. Audi A4 L zostało zwycięzcą w klasie średniej modeli Premium. Audi A6 L pokonało w swoim segmencie osiem konkurencyjnych modeli, natomiast Audi Q5 w segmencie SUV Premium zdeklasowało dwunastu konkurentów. Audi jest więc ulubioną marką Premium wśród klientów decydujących się na zakup nowego pojazdu w Państwie Środka.

Zwycięstwo Audi A8 w amerykańskim badaniu

W amerykańskim badaniu „J.D. Power APEAL“, Audi A8 zyskało miano najatrakcyjniejszej limuzyny luksusowej i równocześnie zostało najlepszym autem wśród ocenianych modeli. Bardzo duże uznanie wśród uczestników badania zyskało też Audi A6, które w wyższej klasie średniej zdobyło pierwsze miejsce.

W amerykańskim badaniu sprawdzono zadowolenie klientów z ich nowo nabytego auta w ciągu pierwszych dziewięćdziesięciu dni użytkowania, przy czym w ocenie uwzględniono również kryteria takie jak m.in. stylistyka czy osiągi danego modelu. W tegorocznej, siedemnastej już edycji rankingu, najwyższą liczbę punktów zdobyło Audi A8. APEAL to skrót utworzony od pierwszych liter angielskich słów Automotive Performance, Execution and Layout (Osiągi, Wykonanie i Wygląd Pojazdu).

Audi ulubioną marką samochodową w Niemczech

Według reprezentatywnego badania ankietowego firmy doradczej „Brandmeyer Markenberatung“, Audi to druga ulubiona marka w Niemczech – pierwsza wśród producentów samochodów. Pierwsze miejsce w ankiecie zajął producent odzieży i artykułów sportowych Adidas. W badaniu, przeprowadzonym przez Instytut Analiz forsa, pytanie o ulubioną markę zadano ponad trzem tysiącom Niemców powyżej 14 roku życia.