CASTROL: NOWE OLEJE DO POJAZDÓW FORDA

W maju na rynku polskim pojawiły się najnowsze produkty z rodziny Ford Castrol Magnatec Professional, które są rekomendowane przez Forda jako wyłączne oleje do silników tej marki. Castrol i Ford ściśle współpracują ze sobą na etapie projektowania jednostek napędowych.

Najnowsza rodzina środków smarnych Ford Castrol Magnatec Professional obejmuje trzy nowe oleje syntetyczne:

* Ford Castrol Magnatec Professional E 5W-20 – jako jedyny na rynku dedykowany do silników EcoBoost 1.0, produkowanych od 2012 r., oraz innych jednostek napędowych z grupy EcoBoost i odpowiadający nowej specyfikacji olejowej Forda WSS-M2C948-B.

* Ford Castrol Magnatec Professional A5 5W-30 – przeznaczony do pozostałych silników benzynowych i turbodiesli, który jako jedyny spełnia wymagania najnowszej specyfikacji Ford WSS-M2C913-D.

* Ford Castrol Magnatec Professional OE 5W-40 – opracowany specjalnie do silników Forda Ka.

Nowe oleje są dostępne wyłącznie w autoryzowanych serwisach i są jedynymi środkami smarnymi rekomendowanymi przez Forda, o czym można przeczytać na korkach wlewu oleju.

– Konsumenci mogą mieć pewność, że wszystkie auta marki Ford zostały zalane zaawansowanym technologicznie olejem, zapewniającym maksymalną ochronę silnika przy jednoczesnej oszczędności zużycia paliwa – mówi Magdalena Vielhaber, w Castrol odpowiedzialna za współpracę z autoryzowanymi stacjami obsługi.

Cechą szczególną nowych produktów jest technologia podwójnej filtracji stosowanej w olejach na pierwsze fabryczne zalanie oraz zielone zabarwienie, będące wyznacznikiem oryginalności produktu. Najnowsze oleje z rodziny Ford Castrol Magnatec Professional wykorzystują unikalną dla firmy Castrol „technologię inteligentnych molekuł”, zabezpieczającą silnik już od momentu jego rozruchu i podczas rozgrzewania, czyli w fazie odpowiedzialnej za 75 proc. całkowitego zużycia silnika. Zapewnia to trzy razy dłuższą skuteczność ochrony i wyraźne zmniejszenie zużycia silnika. Nowe produkty gwarantują też ograniczenie zużycia paliwa i emisji szkodliwych substancji oraz maksymalne osiągi.

Aby jak najlepiej dostosować środki smarne do wymagań jednostek napędowych Forda, Castrol od początku był zaangażowany w prace nad silnikami Forda najnowszej generacji – EcoBoost, stosowanymi obecnie w większości modeli. Po dwóch latach stworzono nowy olej Ford Castrol Magnatec Professional E 5W-20, opracowano też zupełnie nową specyfikację olejową WSS-M2C948. Formuła oleju gwarantuje utrzymanie silnika w czystości, bez osadów i nagarów, które są wychwytywane przez olej, dzięki czemu nie gromadzą się w silniku. Efektem jest gładka i swobodna praca części ruchomych silnika, które nie napotykają na opór, dodatkowo podnosząc osiągi i zapewniając oszczędność paliwa.

Nowy produkt był testowany na silnikach prototypowych oraz w realnych warunkach jazdy (test FIA, ADAC). Ta druga próba wykazała, że dzięki jego zastosowaniu zużycie paliwa spadło o 1,5 proc.

– Współpraca, którą właśnie rozpoczęliśmy, jest unikatowa w skali całej Europy: tylko dwa kraje – Polska i Włochy – zdecydowały o tym, że ich klienci będą mieli możliwość skorzystania z wyjątkowej oferty olejowej. Jestem przekonany, że ścisłe partnerstwo przyniesie korzyści zarówno firmie Ford jak i Castrol, ale przede wszystkim naszym klientom, którzy będą mogli skorzystać z najbardziej zaawansowanych technologicznie produktów – powiedział Dariusz Lech, Dyrektor Działu Serwisu i Części Zamiennych Ford Polska.

Globalne partnerstwo obu koncernów rozpoczęło się blisko 100 lat temu. W 1913 roku Charles Wakefield, założyciel firmy Castrol, zauważył problemy posiadaczy Forda z doborem odpowiedniego oleju silnikowego. Opracowano wówczas specjalną edycję oleju „Wakefield Castrol” dostosowanego do wymagań silników Forda. Po raz pierwszy w historii zaprojektowano olej specjalnie dla konkretnego producenta samochodów.

Dziś obie firmy kładą nacisk na elementy związane z ekologią, jak oszczędność paliwa, niska emisja spalin czy ogólnie pojęta czystość silników. Partnerstwo obejmuje także rynek polski, na którym są organizowane wspólne akcje promocyjne.