CJPT: PRACE ROZWOJOWE NAD SILNIKAMI WODOROWYMI DO DUŻYCH CIĘŻARÓWEK

Toyota razem z Isuzu, DENSO, Hino oraz Commercial Japan Partnership Technologies Corporation (CJPT) rozpoczęły prace rozwojowe nad silnikami wodorowymi do dużych ciężarówek.

Firmy partnerskie przewidują, że spalinowe silniki na wodór do ciężkiego transportu drogowego będą stanowiły jeden z efektywnych sposobów na osiągnięcie neutralności węglowej w transporcie. Commercial Japan Partnership Technologies Corporation to spółka joint venture Toyoty, Isuzu i Hino, która zajmuje się popularyzacją w samochodach użytkowych najnowszych technologii z dziedziny elektryfikacji, automatyzacji prowadzenia, połączenia w sieci i współdzielenia pojazdów.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

ECO


 

Zanim motoryzacja stanie się w pełni bezemisyjna, producenci sięgają po różne technologie napędowe, aby jak najefektywniej ograniczać emisje CO2 w lokalnych warunkach, z uwzględnieniem potrzeb klientów i stanu infrastruktury na danym terenie. Wybór zelektryfikowanych napędów, które już dziś są dostępne na rynku, obejmuje hybrydy i hybrydy typu plug-in oraz pojazdy elektryczne na baterie i na wodór. Toyota i jej partnerzy chcą poszerzyć tę gamę o kolejną opcję – spalinowe silniki na wodór, które nie emitują dwutlenku węgla.

Toyota rozpoczęła prace nad silnikami wodorowymi od testowania ich w wyścigowej Corolli, której udział w japońskiej serii wyścigów długodystansowych Super Taikyu Series wykorzystuje do nieustannego doskonalenia technologii wodorowego silnika spalinowego. Jednocześnie producent pozyskuje do współpracy kolejnych partnerów specjalizujących się w technologiach wodorowych oraz w produkcji i transporcie wodoru.

Ograniczenie emisji CO2 w komunikacji i logistyce ma znaczenie nie tylko dla biznesu czy dla rozwoju motoryzacji – to przede wszystkim kwestia bezpieczeństwa i zachowania ciągłości dostaw niezbędnych produktów pomimo konieczności osiągnięcia neutralności klimatycznej. Firmy Toyota, Isuzu, DENSO, Hino i CJPT łączy wspólna wizja bezemisyjnej gospodarki, osiągniętej przynajmniej częściowo dzięki technologiom wodorowym. Firmy te są zdania, że spalinowe silniki wodorowe stanowią jedno z praktycznych rozwiązań, dlatego łączą swój potencjał i specjalistyczną wiedzę, aby wspólnie skomercjalizować tę technologię w dużych ciężarówkach.

Toyota współpracuje z firmami Isuzu, DENSO i Hino w wielu innowacyjnych projektach, które przyspieszają rozwój transportu ciężarowego i technologii wodorowych. Razem z Isuzu i Hino pracuje nad niskopodłogowym autobusem miejskim z elektrycznym napędem wodorowym, opartym na ogniwach paliwowych Toyoty. Jego produkcja rozpocznie się w 2024 roku. Trzy firmy zajmują się także komercjalizacją systemu automatycznego generowania map HD w samochodach dostawczych oraz wspólnie zaangażowały się w budowę w prefekturze Fukushima wodorowego miasta przyszłości, którego funkcjonowanie będzie oparte na technologiach wodorowych i wodorze produkowanym w tym regionie.