DELPHI: JEDNOSTKI NAPĘDOWE OSOBNO

cars-blue222

Firma Delphi Automotive PLC (DLPH) ogłosiła zamiar dokonania bezpodatkowego oddzielenia segmentu jednostek napędowych i utworzenia nowej, niezależnej spółki, której akcje będą przedmiotem obrotu giełdowego („Powertrain”).

Zaraz po przeprowadzeniu tej transakcji, która powinna zostać sfinalizowana do marca 2018 roku, udziałowcy Delphi wejdą w posiadanie akcji obydwu spółek.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Konwergencja technologii tworzących wielkie trendy w branży napędza rosnący popyt na zaawansowane urządzenia elektroniczne. Jednocześnie przepisy regulujące emisję spalin i zużycie paliwa stają się coraz bardziej surowe na całym świecie, co wymaga zaawansowanych systemów zarządzania silnikiem i elektryfikacji w celu zwiększenia parametrów pracy – i spełnienia oczekiwań klientów.

– W przyszłości nowa mobilność będzie definiowana jako konwergencja automatycznego prowadzenia pojazdu, zwiększonej elektryfikacji i połączonej inforozrywki, a wszystko to będzie możliwe dzięki skokowemu wzrostowi siły obliczeniowej i inteligentnej architekturze pojazdu. Nasze działy Architektury Elektrycznej/ Elektronicznej oraz Elektroniki i Bezpieczeństwa mają dobrą pozycję do znacznego rozwoju jako jedyni w skali światowej dostawcy zintegrowanego „mózgu i układu nerwowego” pojazdu. Mamy zaawansowane technologie, możliwości inżynieryjne i strukturę kosztów, aby być globalnym liderem w gwałtownie zmieniającym się sektorze mobilności – mówi Kevin Clark, Prezes i Dyrektor Naczelny.

Po sfinalizowaniu transakcji E/EA i E&S pozostaną globalnym liderem technologicznym w dziedzinach dystrybucji sygnału i zasilania, scentralizowanych platformach obliczeniowych, zaawansowanych systemach bezpieczeństwa i autonomicznego kierowania pojazdem, ulepszonych systemów inforozrywki i doświadczeń użytkownika, konektywności, elektryfikacji i zarządzania danymi w pojeździe. Istotne są działania na rzecz zmniejszenia zużycia paliwa i emisji spalin.

Spółka zajmuje pozycję sprzyjającą rozwojowi, mając najlepszą w branży strukturę kosztów, 15 000 inżynierów i 145 000 pracowników w skali globalnej.

Dział Powertrain to lider technologii skoncentrowanych na optymalizacji układów napędowych pojazdów, poprzez zwiększenie jego wydajności w aspekcie zarówno ekologicznym, jak i osiągów. Spółka jest globalnym dostawcą dla producentów oryginalnego sprzętu, mając wpływy w wysokości ok. 4,5 mld. w 2016 r.

Po zakończeniu procesu oddzielenia spółki, udziałowcy Delphi otrzymają akcje Powertrain w drodze specjalnej proporcjonalnej dystrybucji. Nowa spółka ma zamiar zarejestrować akcje zwykłe do obrotu na giełdzie nowojorskiej (NYSE).