FORD RANGER THUNDER CZYLI NOWY PICK-UP LATEM W EUROPIE

Ford Ranger Thunder to nowy pick-up, którego dostawy w Europie rozpoczną się późnym latem. Wyróżnia go stylistyka i wzbogacone pakiety wyposażenia.

Samochód jest limitowany – do sprzedaży na naszym kontynencie wyznaczono zaledwie 4500 egzemplarzy.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

ROZMAITOŚCI


 

Nowe auto uzupełnia ofertę Rangera, który zdobył ostatnio tytuł Międzynarodowego Pick-upa roku, o ekskluzywne elementy poprawiające styl wnętrza i nadwozia, a także popularne, praktyczne elementy wyposażenia, które znajdą się teraz w standardzie. Model zyska komfort SUV-a, zachowując walory załadunkowe i zdolności holowania.

Ranger Tunder, napędzany wersją Bi-turbo 2-litrowego silnika wysokoprężnego EcoBlue, dysponującego mocą 213 KM i momentem obrotowym 500 Nm, otrzymał też w standardzie nową 10-stopniową, automatyczną przekładnię Forda, zapewniającą wysokie osiągi i wyjątkowe możliwości samochodu w terenie. Pojazd wywodzi się z popularnej linii Ranger Wildtrak i posiada mocny napęd na cztery koła.

– Klientom, którzy nie boją się rzucać w oczy, zaproponowaliśmy bardziej zadziorny design samochodu, dzięki czemu nowego Rangera Thundera nie sposób będzie minąć obojętnie na szosie, czy na bezdrożu. Ten sprawny, wygodny i stylowy model, uzupełniający europejską ofertę bestsellerowego pick-upa, jest jednocześnie potężny, wszechstronny, ale i charyzmatyczny – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny działu pojazdów użytkowych, Ford of Europe.

Design

Ranger Thunder jest oferowany w jednej specyfikacji. Nowy model, lakierowany w kolorze Sea Grey, wyróżnia się 18-calowymi czarnymi felgami aluminiowymi i czarnymi wykończeniami Ebony Black: osłony chłodnicy, tylnego zderzaka, przedniej i tylnej osłony podzderzakowej, ramek świateł przeciwmgielnych, sportowej ramy skrzyni ładunkowej i klamek drzwi.

Czerwone akcenty na osłonie chłodnicy i sportowej ramie skrzyni ładunkowej podkreślają strategiczne punkty nadwozia. Uzupełniają je trójwymiarowe emblematy “Thunder” na przednich drzwiach oraz klapa skrzyni z logo „Ranger”, wykończonym w matowej czerni.

Reflektory LED z przyciemnionymi ramkami są również standardem, a podobne ramki dodano tylnym światłom. Auto sprzedawane jest z matą skrzyni ładunkowej i malowaną proszkowo roletą Black Mountain Top – dwiema opcjami bardzo popularnymi wśród klientów.

W wygodnym wnętrzu znajdziemy fotele pokryte skórą o hebanowym odcieniu, z charakterystycznym czerwonym haftem „Thunder” i podobnymi akcentami na kierownicy, siedzeniach, desce rozdzielczej i elementach mających najczęstszy kontakt z dłońmi kierowcy. Czarne maty podłogowe, kontrastujące z podświetlanymi na czerwono progami, są również elementem wyposażenia standardowego.

Sprawdzony układ napędowy

Posiadający niezwykłą siłę uciągu, dwulitrowy silnik wysokoprężny EcoBlue Bi-turbo wykorzystuje dwie turbosprężarki pracujące szeregowo przy niższych prędkościach obrotowych dla zwiększenia momentu obrotowego oraz szybkości reakcji na działania kierowcy. Natomiast przy wyższych prędkościach obrotowych silnika odcinana jest mniejsza, a większa turbosprężarka odpowiada za szybszy przyrost mocy maksymalnej.

Uzupełnieniem układu napędowego jest 10-stopniowa przekładnia automatyczna Forda, której własności i trwałość zostały sprawdzone w tak odmiennych zastosowaniach jak pick-up F-150 i nowy Ford Mustang. Szeroki zakres przełożeń i adaptacyjne algorytmy przełączania, które pozwalają przekładni dostosować się do zmiennych warunków, sprawiają, że zawsze wybierane jest optymalne przełożenie, uwzględniające osiągi, zużycie paliwa i kulturę pracy.

Thunder wyposażony jest w sprawdzony napęd na cztery koła, gwarantujący dzielność terenową oraz niewielkie zużycie paliwa od 7,8 l/100 km i emisję CO2 od 205 g/km (w cyklu NEDC) lub 9,1 l/100 km i emisję 239 g/km (w cyklu WLTP).