FRANKFURT 2013: NOWY 308 I SZEROKA OFERTA PEUGEOT

P 2_110893

Na 65. Salonie Samochodowym we Frankfurcie, Peugeot przedstawi nowe propozycje. Głównym wydarzeniem będzie prezentacja modelu 308, ale pokazane zostaną także odnowione modele 3008 i 5008.

Ponadto wśród nowości są: technologia BlueHDi, oferta napędu hybrydowego w połączeniu z silnikiem wysokoprężnym HYbrid4, zaawansowany technologicznie model 208 HYbrid FE oraz concept car 2008 HYbrid Air. Na stoisku znajdą się również: model RCZ R, concept car ONYX i dwie wersje 208, które mają już na swoim koncie sportowe zwycięstwa: emocje samochodowe zawsze będą najważniejszym elementem oferty marki.


Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
SALON FRANKFURT 2013


Spośród 30 samochodów i concept car-ów prezentowanych na powierzchni 2 900 m² stoiska Peugeot we Frankfurcie, goście będą mogli zobaczyć w strefie poświęconej nowemu modelowi 308 aż dziewięć jego wersji.

NOWY PEUGEOT 308

Dzięki nowej, modułowej platformie EMP2 (Efficient Modular Platform 2) masa nowego Peugeot 308 została obniżona o 140 kg. Samochód ma długość 4,25 m, a zmniejszony zwis przedni i tylny zapewnia mu dynamiczny wygląd i obszerne wnętrze.

P 308_1_6

Wnętrze kabiny wyróżnia się deską rozdzielczą zainspirowaną concept car-em SR1. Kompaktowa kierownica, umieszczone wysoko zegary, ułatwiające odczyt informacji, wysoko poprowadzona konsola środkowa i intuicyjny w obsłudze ekran dotykowy o przekątnej 9,7 cala to cechy nowego kokpitu.

Gama dostępnych w momencie debiutu rynkowego pięciu silników: trzech benzynowych i dwóch wysokoprężnych HDi o niskim zużyciu paliwa oraz zoptymalizowane parametry aerodynamiczne (Cx: 0,28), pozwoliły na obniżenie emisji CO2 nawet do 93 g/km (1.6 HDi 92). Na wiosnę 2014 r. w 308 pojawią się nowe jednostki, w tym najnowszy 3-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem (1.2 e-THP) oraz wersje BlueHDi. Ofertę napędów uzupełnią automatyczne, 6-przełożeniowe skrzynie biegów najnowszej generacji.

Nowy układ jezdny o zmniejszonej masie, system ESP najnowszej generacji w połączeniu z zaletami uzyskanymi dzięki nowej platformie (obniżony środek ciężkości, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego), zapewniają autu dynamiczne zachowanie na drodze łączące zwrotność, komfort i doskonałe trzymanie się drogi.

Systemy wspomagania prowadzenia pojazdu dodatkowo poprawiają poczucie bezpieczeństwa kierowcy: monitor martwego pola, aktywny tempomat, system ostrzegania przed kolizją i system automatycznego hamowania awaryjnego. Reflektory typu Full LED znajdą się w standardowym wyposażeniu wyższych wersji.

P 3_308_45

Nowy Peugeot będzie produkowany początkowo w zakładzie w Sochaux z przeznaczeniem na rynki europejskie, a w późniejszym okresie również w Chinach na potrzeby tamtejszego rynku.

W strefie poświęconej modelowi 308 pojawi się także 308 R Concept, sportowy concept car stanowiący interpretację stylistyki seryjnego modelu. Obniżone nadwozie, wyraźnie zaznaczone nadkola oraz 19’’ koła o wklęsłych felgach i szerokim rozstawie świadczą o sportowych ambicjach wersji. Pod dwukolorowym, karbonowym nadwoziem kryje się 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.6 zapożyczony z RCZ R o mocy 270 KM. Przednie zawieszenie wyposażono w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (Torsen) i potężne hamulce.

MODELE 3008 i 5008

Aby kontynuować swój sukces oba modele otrzymały nowy przód i zaawansowane technologicznie reflektory. Przeprojektowano osłonę chłodnicy i wprowadzono nowy charakterystyczny układ świateł. W środku pojawia się grawerowana laserowo środkowa konsola i nowe elementy wyposażenia: kamera cofania i kolorowy wyświetlacz Head-Up Display.

P 4_3008_1

NOWE TECHNOLOGIE

Peugeot zaprezentuje we Frankfurcie swoją nową technologię oczyszczania spalin w silnikach Diesla BlueHDi oferowaną w modelach 308 i 508 SW. Technologia BlueHDi, łącząca funkcję Selective Catalytic Reduction (SCR) i filtr cząstek stałych, pracujący w oparciu o specjalny dodatek do paliwa, z zapasem spełnia wymagania normy Euro 6 Diesel. Będzie wdrażana od końca 2013 r. we wszystkich modelach z silnikami wysokoprężnymi.

Technologia hybrydowa z silnikiem wysokoprężnym HYbrid4 została wprowadzona w modelu 3008 HYbrid4, a następnie w 508 RXH i 508 HYbrid4. Model 2008 stanowi bazę dla nowego zespołu napędowego, łączącego silnik benzynowy z napędem na sprężone powietrze dzięki niskokosztowej technologii, która zostanie wprowadzona w 2016 r. w samochodach osobowych oraz lekkich samochodach dostawczych z segmentu B i C.

Peugeot 2008 HYbrid Air łączy dwa rodzaje napędu. Sprężone powietrze generowane podczas odzyskiwania energii w fazie hamowania i zwalniania będzie stanowiło napęd pomocniczy lub będzie mogło zastąpić 3-cylidnrowy silnik benzynowy o dodatkowo zoptymalizowanym działaniu. Układ hydrauliczny składa się z wysokociśnieniowego zbiornika umieszczonego w tunelu centralnym zbiornika niskiego ciśnienia, znajdującego się w pobliżu tylnej osi, oraz zespołu silnika i pompy zainstalowanego na wale napędowym. Układ umożliwi zachowanie dużej ilości miejsca i możliwości aranżacji wnętrza, zapewniając kierowcy 3 tryby pracy: na sprężone powietrze (ZEV – zeroemisyjny), benzynowy i łączony.

Wraz z nowym układem napędowym HYbrid Air zostaną wprowadzone innowacyjne rozwiązania w innych dziedzinach, co pozwoli osiągnąć cel 2,0 l/100 km.

P 6_208HYbridFE_3

Technologie te zostaną przetestowane w pokazowym modelu 208 HYbrid FE. Projektując go, firmy Peugeot i TOTAL, współpracujące z sobą od 1995 r., wykorzystały najlepsze elementy swojego know-how auto emituje zaledwie 49 g/km CO2 – dwukrotnie mniej niż doskonały pod tym względem model 208 1.0 VTi – ale przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8 sekund – jak 208 GTi… Elementy konstrukcyjne pokazowej hybrydy „non plug-in” marka chce wykorzystać w swoich przyszłych samochodach.

Przebadano różne ścieżki rozwoju: optymalizację aerodynamiki, zmniejszenie masy o 200 kg dzięki szerokiemu zastosowaniu materiałów kompozytowych i poliwęglanów, napęd hybrydowy łączący 3-cylidnrowy silnik benzynowy współpracujący ze zautomatyzowaną skrzynią biegów oraz silnik elektryczny z akumulatorem opracowanym na podstawie doświadczeń w wyścigach wytrzymałościowych, specjalne smary i oleje silnikowe opracowane przez Total Lubrifiants. PEUGEOT 208 HYbrid FE został wyposażony jako pierwszy w kompozytowe zawieszenie. Zastosowanie specjalnych opon i felg pozwoliło zaś na zmniejszenie oporów toczenia.

PEUGEOT RCZ R

To super mocna wersja kultowego sportowego coupé RCZ, który już podbił serca ponad 50 tys. pasjonatów. Stanie stanie się on na początku 2014 r. najmocniejszym seryjnie produkowanym modelem w historii marki.
Jego nowy silnik 1.6 o mocy 270 KM spełnia normy Euro 6. Obniżone zawieszenie oraz 19-calowe koła nadają modelowi jeszcze bardziej wyrazisty wygląd. Kierowca będzie mógł w pełni rozwinąć osiągi silnika dzięki specjalnemu układowi jezdnemu wyposażonemu w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (Torsen).

P 7_0025

ONYX

Pod muskularną sylwetką nadwozia ONYX o radykalnej linii i długości 4,65 m, z 20-calowymi kołami, kryje się mocarny silnik. To umieszczony centralnie z tyłu, zamocowany w karbonowym podwoziu, hybrydowy V8 HDi 3,7 l o mocy 600 KM wyposażony w 6-przełożeniową skrzynię sekwencyjną i układ jezdny opracowany z wykorzystaniem całego wyścigowego know-how marki.

Nadwozie zwraca uwagę kontrastowym zestawieniem materiałów: miedzi, z której wykonane są błotniki i drzwi oraz matowo czarnych włókien węglowych innych elementów nadwozia. Ujęty w obramowanie aluminiowych łuków, przeszklony dach z podwójnym wybrzuszeniem pozwala dojrzeć karbonową konstrukcję, a poniżej wnętrza auta, ukształtowane z jednego płata miękkiego filcu – jego użytkownicy tworzą jedno ciało z monolitycznym wnętrzem. Deskę rozdzielczą wykonano z Newspaper Wood – materiału wyprodukowanego ze zużytych i zgniecionych gazet.

Rok 2013 to rok ważny dla Peugeot Sport wraz z pojawieniem się wyścigowej wersji, która będzie mogła kontynuować tradycje słynnych modeli z serii 2! Model 208 T16 Pikes Peak będzie oblegany przez niemiecką publiczność. 25 lat po pierwszym zwycięstwie Ari‘ego Vatanena i jego 405 T16 w legendarnym amerykańskim wyścigu, za kierownicą najnowszej wersji 208-ki (V6 bi-turbo o pojemności 3,2 l, 875 koni przy masie 875 kg, od 0 do 100 km/h w 1,8 sek.) Sébastien Loeb pobił w rekord na 20-kilometrowym odcinku podjazdu, uzyskując czas 8.13,878 min.

Z okazji debiutu rynkowego modelu 208 GTi, trzy takie modele w barwach Peugeot Sport zostały wystawione w 24-godzinnym wyścigu w Nürburgring w 2013 r. Napędzane benzynowym silnikiem 1.6 l turbo o mocy 300 KM, odniosły potrójne zwycięstwo w swojej kategorii. Jeden z nich zostanie wystawiony na stoisku Peugeot na IAA we Frankfurcie.

P 5_5008_130