FRANKFURT: CITROEN – TUBIK I WITRYNA MULTICITY

Oferując witrynę Multicity, która ułatwia podróżowanie, Citroen pogłębia swoje poszukiwania i wytycza nowy kierunek na rzecz usprawnienia mobilności. W oparciu o największe zdobycze technologiczne Créative Technologie, marka tworzy samochód koncepcyjny Tubik.

Przyświeca jemu nadrzędny cel: przywrócić pasję podróżowania, które może być interaktywne, nowoczesne i ekologiczne!

Aktualnie odległość do pokonania schodzi na dalszy plan, a najważniejszą kategorią staje się czas przejazdu. Największym wyzwaniem dla producentów samochodów staje się umiejętność zaproponowania już dziś rozwiązań dostosowanych do problemów mobilności jutra.


Zobacz także:
SALON SAMOCHODOWY FRANKFURT 2011 – WSZYSTKIE SAMOCHODY


Projekt Multicity stanowi urzeczywistnienie refleksji Citroena nad mobilnością. Jej konkretnym wyrazem stało się uruchomienie witryny internetowej Citroen Multicity, która proponuje trasy z uwzględnieniem wszystkich dostępnych środków transportu, a wszystko to, aby ułatwić podróżowanie.

Projekt Multicity pokonuje obecnie następny etap, wzbogacając się o prototyp Tubik, którego największą ambicją jest przywrócenie podróżowaniu jego prawdziwego znaczenia.

W dzisiejszych czasach podróżowanie nie ogranicza się do tradycyjnego przemieszczania się wraz z rodziną. Przeciwnie, grono podróżujących niejednokrotnie poszerza się o przyjaciół i znajomych.

Tubik wychodzi naprzeciw temu wyzwaniu proponując samochód 9-osobowy, którego styl i poziom wyposażenia w niczym nie ustępują statusowi nowoczesnej limuzyny. Czerpiąc inspirację z Citroena Typu H, określanego z rozrzewnieniem mianem “TUB” (nazwa jego poprzednika) przez jego wielbicieli, projektanci Citroena umiejętnie połączyli wyrazisty styl z wysublimowanymi kolorami i materiałami, osiągając wysoki poziom wyrafinowania i komfortu.

Tubik zasługuje na miano przytulnego kokonu zapewniającego komfort i relaks w podróży. Różnorodne możliwości adaptacyjne siedzeń (w pozycji półleżącej, przodem do siebie..) oraz technologia w kabinie (ogromny, półokrągły monitor, nagłośnienie 5.1 HiFi..) sprawiają, że wnętrze tworzy niepowtarzalną przestrzeń życiową dla jej pasażerów. Podróż staje się równie ważna jak jej cel!

Skuteczna kontrola zużycia paliwa przy tak imponującej przestronności wymaga zastosowania innowacyjnego układu napędowego. Technologia Hybrid4 potrafi sprostać temu zadaniu. W połączeniu ze starannie opracowaną aerodynamiką technologia ‘Full hybrid’ umożliwia utrzymanie poziomu emisji CO2 porównywalnego do klasycznej limuzyny.

Pogodzić użyteczne z estetycznym

Sylwetka modelu Citroena Tubik nawiązuje do modelu TUB (Traction Utilitaire Basse) i jego legendarnego następcy Citroena Typu H, którego wszechstronność i urzekający styl zapewniły mu pozycję “bestsellera” w jego czasach (pół miliona egzemplarzy na przestrzeni trzydziestu czterech lat obecności na rynku).

Zapożyczając budowę słynnego przodka, Tubik może się poszczycić bardzo dużymi wymiarami (szerokość : 2,08 m ; wysokość 2,05 m ; długość : 4,80 m), które umożliwiają przyjęcie na pokład do 9 pasażerów.

Wyróżniający się z bryły głównej przód samochodu przypomina swoim kształtem falistą blachę Citroena Typu H, a dwoma słupkami szyby przedniej jego charakterystyczne krawędzie. Dla podkreślenia wrażenia ochronnego kokonu projektanci Citroena zestawili ze sobą dwa kontrastujące kolory : metaliczny szary odcień nadwozia okala perłową biel dwóch elementów zewnętrznych, w których znajduje się silnik spalinowy ( z przodu) i silnik elektryczny (z tyłu) układu napędowego ‘Full hybrid’ Diesel.

Proste i estetyczne powierzchnie zewnętrzne kryją szybę panoramiczną i dwie pary drzwi zapewniające swobodny dostęp do stanowiska kierowcy i do przestrzeni pasażerskiej. Podczas gdy drzwi kierowcy otwierają się skrzydłowo, drzwi boczne uwalniają cały prawy bok, otwierając się ruchem po okręgu. A ponieważ w prawdziwą podróż nie można wybrać się bez bagażu, luk bagażowy został przemyślnie
zagospodarowany w części tylnej.

Zająć miejsce kapitana

Zajmując miejsce za kierownicą Citroena Tubik kierowca wkracza w świat nowoczesnej technologii, którego centralnym punktem jest stanowisko kierowcy. Projektanci objęli nakreśloną po okręgu linią siedzenie, kierownicę i okrągły wyświetlacz na wysokości wzroku kierowcy. Sterowanie urządzeniami pokładowymi odbywa się za pomocą dotykowych ekranów.

Koniec z pytaniami “kiedy będziemy na miejscu?”

Tworząca atmosferę kokonu przestrzeń życiowa pasażerów jest wykonana z surowców nawiązujących do architektury i wystroju wnętrz : miękkie materiałowe siedzenia, jedwabne oparcia i wykładziny drzwi, skórzana podłoga. Odcienie kolorystyczne i bogactwo materii są podkreślone oświetleniem kabiny. W zależności od pragnień i potrzeb podróżni mogą zmieniać pozycję trzech rzędów foteli. Wszystkie siedzenia są niezależne i zapewniają optymalny komfort.

Pierwszy rząd foteli oferuje dwóm osobom możliwość zajęcia pozycji w kierunku jazdy lub twarzą do dwóch pozostałych pasażerów. Rząd środkowy ma miejsca dla trzech osób, może przekształcić się w niski stolik, zostać złożony pod ostatni rząd, uwalniając wolną przestrzeń wynoszącą blisko 2 m² lub rozłożyć się całkowicie, umożliwiając wygodną drzemkę. Ta ostatnia pozycja szczególnie sprzyja relaksowi, podróżni stają się widzami, korzystając w półleżącej pozycji z ekranu multimedialnego.

Podróżować bez granic

Dzięki dużym wymiarom Tubik oferuje wyjątkową przestronność, a dzięki zastosowaniu technologii HYbrid4, utrzymuje poziom emisji CO2 porównywalny do klasycznej limuzyny. Układ napędowy ‘Full hybrid’ Diesel zwiększa autonomię samochodu w stosunku do tradycyjnego silnika spalinowego, a 4 koła napędowe zapewniają optymalną sterowność (oś przednia jest napędzana silnikiem cieplnym, a tylna silnikiem elektrycznym).

Tubik jest wyposażony w koła 22-calowe z ogumieniem “tall & narrow” zmniejszające zużycie paliwa. Dla osiągnięcia lepszego kompromisu między komfortem i trzymaniem się drogi Tubik posiada zawieszenie Hydractive stanowiące unikalną technologię w świecie motoryzacji. Niezależnie od obciążenia samochodu prześwit jest stały dzięki sterowaniu w czasie rzeczywistym. Automatyczne obniżenie przy dużej prędkości przyczynia się do aerodynamiki i zmniejszenia zużycia paliwa oraz emisji CO2.

Witryna CITROEN MULTICITY jest dostępna pod adresem www.multicity.citroen.fr.