GENEWA 2012: MITSUBISHI – NOWY OUTLANDER

Jedenaście lat po premierze na salonie samochodowym w Detroit pierwszego samochodu nazwanego “crossover”, Mitsubishi Motors Corporation (MMC) prezentuje na targach motoryzacyjnych Motor Show w Genewie trzecie wcielenie Outlandera nowej generacji.

Jest to ważny strategicznie dla firmy, innowacyjny samochód oferujący zalety pojazdu z segmentu premium, opracowany w oparciu o uniwersalną, światową platformę. To jednocześnie start nowej generacji światowych produktów marki, które zgodnie z ambitnym planem MMC “Jump 2013” rozpoczną erę bardziej ekologicznych pojazdów Mitsubishi.

W konsekwencji, cała oferta rynkowa MMC obejmująca samochody osobowe, crossovery i SUV-y przejdzie istotną transformację dzięki nowemu językowi konstruowania pojazdów, jaki widać już w prezentowanym nowym modelu Outlander.

Samochód ma długość 4655 mm i wielkością jest zbliżony do swojego poprzednika. Kontynuuje także dobrą tradycję Mitsubishi, będąc pojazdem tworzonym według zasady „solidność – bezpieczeństwo – prostota” widocznej już w jego wyglądzie. Łączy on zdecydowane kształty z gładkością powierzchni nadwozia, podobnie jak zapowiadające go samochody Concept PX-MiEV oraz Concept PX-MiEV II.

 

 

Nowy Outlander przekonuje wyglądem: podwyższoną sylwetkę z delikatnie ukształtowanymi błotnikami podkreślono wysoko przebiegającymi przetłoczeniami boków nadwozia a w niczym niezakłóconych powierzchniach silnie nakreślono linie okien. Wyposażony w innowacyjny układ napędowy i pozbawiony tanich chwytów stylistycznych Outlander zapewnia dobre osiągi, komfort i bezpieczeństwo, bezcenne szczególnie podczas długich podróży.

Pozbawiony krzykliwości, ale zdecydowany wygląd zewnętrzny uzyskano między innymi projektując wąski, aerodynamicznie ukształtowany wlot powietrza, z chromowanymi liniami w kształcie kija hokejowego wykonanymi tak, by wyglądały jak wyfrezowane z jednego kawałka metalu, zbiegającymi się na środku wokół Trzech Diamentów, a z drugiej strony zamkniętymi wąskimi, ciekawie ukształtowanymi reflektorami nadającymi przedniej partii samochodu „kociego spojrzenia”.

Ta sama wysoka dbałość o estetykę dotyczy projektu wnętrza, do budowy którego zastosowano materiały wysokiej jakości (wykładziny materiałowe, miękkie w dotyku powierzchnie, srebrne lub drewniane akcenty, dodatki w lustrzanej czerni…). Uzyskano dzięki temu deskę rozdzielczą pozwalającą kierowcy lepiej koncentrować się na prowadzeniu samochodu, dając mu także możliwość korzystania z elementów sterujących ergonomicznie rozmieszczonych na ramionach kierownicy oraz z łatwych do odczytania wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości.

Podobnie jak w poprzednim modelu, mocną stroną Outlandera Nowej Generacji będzie możliwość przewozu 5 lub 7 osób.

 

 

Niektóre zmiany w stosunku do poprzedniego modelu to:
– udoskonalono silniki benzynowe oraz Clean Diesel – 2.0 l MIVEC o mocy 110 kW (150 KM) oraz 2.2 l Clean Diesel o mocy 110 kW (150 KM);
– nowy system Automatic Stop & Go;
– całkowicie nowa 6-biegowa przekładnia automatyczna;
– obniżona masa;
– znacząco obniżone zużycie paliwa i emisja spalin;
– zastosowanie adaptacyjnego tempomatu (Adaptive Cruise Control);
– zastosowanie systemu zapobiegania kolizjom czołowym (Forward Collision Mitigation);
– zastosowanie systemu ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu (Lane Departure Warning);
– zastosowanie ksenonowych reflektorów Super-HiD “Wide Vision”;
– uzyskano snop światła w przybliżeniu 1,4 razy mocniejszy od konwencjonalnych reflektorów ksenonowych HID;
– zastosowanie dwustrefowej klimatyzacji;
– cichsze, lepiej wytłumione wnętrze;
– komfortowy trzeci rząd siedzeń z podziałem 50/50;
– zastosowanie materiałów wysokiej jakości;
– po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu siedzeń uzyskano długość przestrzeni ładunkowej wynoszącą 1690 mm;
– płaska powierzchnia przestrzeni ładunkowej po złożeniu siedzeń;
– wyświetlacz systemu audio otrzymał funkcję wyświetlania obrazu z kamery cofania;
– teleskopowa kolumna kierownicy z regulacją wzdłużną i poprzeczną.

Oczywiście specyfikacja zależy od modelu i rynku!

Po genewskiej premierze, Outlander nowej generacji zostanie wprowadzony do sprzedaży latem 2012 roku w Rosji, i krótko potem w Europie, a następnie w Australii, Chinach i Ameryce Północnej.

 

 

Nowy horyzont

Jeszcze w trakcie roku fiskalnego 2012, korzystając z uniwersalnego charakteru płyty podłogowej, na jakiej zbudowano nowego Outlandera oraz możliwości rozmieszczenie na jej pokładzie potężnych komponentów elektronicznych, MMC uzupełni gamę dostępnych układów napędowych o oparty o wersję z napędem elektrycznym samochód hybrydowy P-HEV.

Tworząc taką wersję Outlandera skorzystano z bogatych doświadczeń firmy w konstruowaniu samochodów z napędem na 4 koła. Przewidziano pozostawienie kierowcy wyboru jednego z trzech trybów działania układu napędowego:
– elektryczny (dwa silniki elektryczne 4WD EV);
– hybrydowy szeregowy (dwa silniki elektryczne 4WD EV z zasilaniem z generatora prądu napędzanego silnikiem spalinowym);
– hybrydowy równoległy (dwa silniki elektryczne 4WD EV przy wyższych prędkościach wspierane silnikiem spalinowym napędzającym koła przednie – silniki elektryczne bez pośrednictwa przekładni pomagają uzyskać bardzo dobre przyspieszenie).

Wyposażenie nowej generacji samochodu Outlander w system napędowy Mitsubishi P-HEV pozwoli na uzyskanie bardzo zadowalającego zasięgu i jednocześnie bardzo niskiego poziomu emisji spalin, zbliżonego do wyników osiąganych przez badawczy samochód Concept PX-MiEV II, czyli umożliwiając przejechanie bez tankowania ponad 800 km przy emisji CO2 poniżej 50 g/km.

Samochód zostanie wprowadzony do sprzedaży najpierw w Japonii, następnie w Europie (w roku 2013) i na pozostałych rynkach.

 

 

Wstępne dane techniczne – specyfikacja europejska

Wymiary:
– długość: 4655 mm;
– szerokość: 1800 mm;
– wysokość: 1680 mm;
– rozstaw osi: 2670 mm.

Silniki:
* 2.0 benzynowy:
– moc 110 kW (150 KM) przy 6000 obr./min.
– maks. moment: 195 Nm w zakresie 4 100 – 4 200 obr./min.;
– minimalna emisja CO2 poniżej 150 g/km.

* 2.2 DiD Clean Diesel
– skrzynia manualna: moc – 110 kW (150 KM) przy 3500 obr./min.; maks. moment – 380 Nm w zakresie 1 750 – 2 500 obr./min.;
– skrzynia automatyczna: moc – 110 kW (150 KM) przy 3500 obr./min.; maks. moment – 360 Nm w zakresie 1 500 – 2 750 obr./min.;
– minimalna emisja CO2: poniżej 130 g/km.