GENEWA 2015: CITROEN – NOWE UNIWERSALNE BERLINGO

Cit_nobe0

Podczas trwającego Międzynarodowego Salonu Samochodowego – Geneva International Motor Show 2015 światło dzienne ujrzał nowy model Citroena Berlingo.

Francuski kombivan zarówno w wersji Multispace, jak i w wersji dostawczej posiada zmieniony design z nowym przodem o zdecydowanym wyrazie, który nadaje mu nowoczesny i dynamiczny charakter.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2015


 

Każdy element (zderzak, osłona chłodnicy, listwa, światła dzienne itd.) nowego modelu został starannie wkomponowany w całość, co pozwoliło uzyskać spójny stylistycznie przód. Charakter samochodu jest jeszcze bardziej wyrazisty dzięki nowemu zderzakowi o napiętej linii, otaczającemu nową, poszerzoną i obniżoną osłonę chłodnicy. Stanowi ona centralny element konstrukcyjny pasa przedniego. Światła dzienne z diodami LED, dostępne od poziomu wykończenia Feel w wersji Multispace, zostały przesunięte niżej, co dało efekt większej mocy.

 

Zderzak nowego Berlingo jest oferowany w czterech wariantach, dostosowanych do różnych potrzeb użytkowników:
– poziom wykończenia Live: ten sam solidny przód dla wersji Multispace oraz dostawczej;
– poziom wykończenia Feel: zderzak lakierowany w kolorze nadwozia;
– poziom wykończenia Shine: przód z listwą w kolorze nadwozia (sylwetkę poszerzają optycznie czarne, wypukłe nakładki, w których umieszczono światła dziennie z diodami LED);
– poziom wykończenia XTR: przód identyczny jak w poziomie Shine, dodatkowo z umieszczoną pod logo czarną listwę Noir Onyx.

Berlingo posiada obecnie dwa nowe kolory lakieru: szary Gris Acier i brązowy Brun Moka.

Pomimo stosunkowo niewielkich rozmiarów (długość 4,38 m w wersji L1, szerokość 1,81 m bez bocznych lusterek) i wynoszącemu 2,73 m rozstawowi kół Multispace oferuje użytkownikom przestronne i uniwersalne wnętrze: obszerną kabinę, zapewniająca wyjątkowo dużą ilość miejsca na wysokości kolan (24,5 cm) pasażerom siedzącym na tylnych siedzeniach, oraz pojemny bagażnik o objętości 675 litrów z możliwością powiększenia go do 3 m3 po wyjęciu drugiego rzędu siedzeń. Zależnie od poziomu wykończenia schowki mogą liczyć łącznie do 170 litrów pojemności.

Samochód jest praktyczny z zewnątrz, jak i wewnątrz, z licznymi kombinacjami opcji, odpowiadającymi różnym potrzebom użytkowników: 1 lub 2 bocznymi, przesuwanymi drzwiami, tylną klapą z otwieraną szybą, bądź też dwuskrzydłowymi, asymetrycznymi tylne drzwiami bagażnika, ułatwiającymi na przykład przewóz długich przedmiotów.

 

Dźwignia zmiany biegów jest umieszczona na desce rozdzielczej, wysokość siedzenia można regulować, a kolumna kierownicy posiada regulację w pionie i w poziomie. Dzięki wysokości 1,80 m Berlingo Multispace dysponuje dużą, wynoszącą 4,35 m2 powierzchnią przeszkloną. Komfort jazdy jest wysoki, zarówno w wersji osobowej jak i dostawczej, niezależnie od stanu nawierzchni, dzięki przejętemu z Citroena C4 Picasso zawieszeniu typu McPherson.

NOWE TECHNOLOGIE

W 2015 roku model wzbogaca się o nowe rozwiązania technologiczne:

System aktywnego hamowania Active City Brake: wykorzystuje automatycznie układ hamulcowy pozwalając na uniknięcie kolizji przy niewielkich prędkościach. Laserowy czujnik krótkiego zasięgu umieszczony jest w górnej części przedniej szyby i wykrywa przeszkody. Automatyczne hamowanie może spowodować nawet całkowite zatrzymanie samochodu. Przed uruchomieniem hamowania, gdy system wykryje niebezpieczeństwo na drodze, następuje wstępne podwyższenie ciśnienia w układzie hamulcowym i zbliżenie klocków hamulcowych do tarcz tak, by maksymalnie skrócić czas reakcji układu (funkcja PREFILL, działająca w sposób niezauważalny dla użytkownika).

Wspomaganie parkowania przodem jest uzupełnieniem już oferowanego radaru cofania. Oba te układy znacznie ułatwiają manewry parkowania w każdej sytuacji.

Kamera cofania ułatwiająca codzienne manewry parkowania. Obraz tego, co znajduje się z tyłu samochodu, jest transmitowany przez kamerę na 7-calowy, nowy tablet dotykowy od razu po włączeniu wstecznego biegu.

 

Tablet dotykowy zmniejsza ilość przełączników i przycisków znajdujących się na desce rozdzielczej, jednocześnie oferuje więcej funkcji: nową nawigację dotykową z widokiem 3D, wyświetlaniem ograniczeń prędkości, funkcję multimedialną, telefon i ustawienia parametrów pracy pojazdu. Dzięki zastosowaniu technologii Mirror Screen pozwala również na korzystanie z aplikacji smartfonu w bezpieczny sposób. Auto jest też wyposażone w system umożliwiający korzystanie z funkcji rozpoznawania mowy w smartfonie użytkownika pojazdu.

SILNIKI

Citroen Berlingo w wersji osobowej i dostawczej oferuje następujące silniki, spełniające normę Euro 6 (zużycie paliwa dla wersji Multispace):
• BlueHDi 75 (z manualną skrzynią biegów – zużycie paliwa 4,3 l/100 km);
• BlueHDi 100 (manualna – 4,3 l/100 km);
• BlueHDi 100 S&S (manualna – 4,3 l/100 km);
• BlueHDi 100 S&S (ETG6 – 4,3 l/100 km);
• BlueHDi 120 S&S (manualna o 6 przełożeniach – 4,3 l/100 km).

BERLINGO W WERSJI DOSTAWCZEJ

Citroen spełnia również oczekiwania każdego użytkownika prowadzącego działalność oraz firm dzięki ofercie obejmującej gamę wielkości nadwozia oraz wyposażenia dostosowanego do każdego rodzaju eksploatacji.

 

Nadal dostępny w dwóch długościach nadwozia, L1 (do 3,7 m) i L2 (do 4,1 m), nowe Berlingo może osiągnąć maksymalną przestrzeń ładunkową 4,1 m3 pozwalającą na przewóz dwóch europalet. Szerokie, przesuwne drzwi boczne czy asymetryczne drzwi tylne, otwierane pod kątem 180° ułatwiają użytkowanie samochodu i zwiększają jego bezpieczeństwo.

Aby uzyskać większą uniwersalność zastosowań odpowiadającą zróżnicowanym potrzebom, użytkownicy mogą zdecydować się na kabinę Extenso, która oferuje liczne możliwe konfiguracje oraz zalety:
– dzięki dodatkowemu, środkowemu miejscu może ona pomieścić z przodu 3 osoby; można ją także szybko i bez wysiłku dostosować do różnych potrzeb użytkowników;
– boczne siedzenie pasażera można złożyć, uzyskując płaską podłogę umożliwiającą przewóz przedmiotów o długości sięgającej 3 m; stosunek wewnętrznej długości ładunkowej do długości nadwozia to 4,38 m); tylna część oparcia siedzenia pasażera została wyposażona w osłonę z blachy, więc bez trudu znosi obciążenia do 50 kg;
– siedzenie pasażera można również ustawić w położeniu „kinowym” (siedzenie złożone pionowo do oparcia), co umożliwia przewóz wysokich przedmiotów;
– kabina Extenso zapewnia dodatkowe 0,4 m3, co daje łączną objętość użytkową 3,7 m3 w wersji krótkiej i 4,1 m3 w wersji przedłużonej.

Gamę tę uzupełnia model z napędem elektrycznym. Zasięg 170 km pomiędzy kolejnymi ładowaniami akumulatora oraz funkcja automatycznego i doładowywania się akumulatora podczas zwalniania lub hamowania zapewnia możliwość ekologicznego i dynamicznego poruszania się po mieście bez tracenia cennego czasu.

Rozwijający moc 67 KM i osiągający wysoki moment obrotowy utrzymujący się na niemal stałym poziomie niezależnie od obrotów (200 Nm w zakresie od 0 do 1500 obr./min.), pojazd zapewnia dynamiczne przyspieszenie i osiąga prędkość 110 km/h, pozwalając z łatwością włączyć się do ruchu.

Obie wersje, przed rozpoczęciem sprzedaży, zobaczyć można na targach motoryzacyjnych International de l’Automobile IAA w Genewie.