GENEWA 2015: RENAULT PREZENTUJE NOWY MODEL KADJAR

Rena-kad0

Po sukcesie modelu Captur, Renault kontynuuje swoją ofensywę na rynku crossoverów i wprowadza KADJAR, swój pierwszy crossover w segmencie C.

W tym dynamicznie rozwijającym się segmencie, interesującym dla wielu producentów, nowy model ma pomóc w realizacji celów Renault na rynkach pozaeuropejskich. Jego oficjalna premiera odbędzie się podczas 85. Salonu Samochodowego – Geneva International Motor Show (5–15 marca).


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

GENEWA 2015

PREMIERY


 

Początkowo nowy model zostanie wprowadzony do sprzedaży w Europie i w licznych krajach afrykańskich oraz w basenie Morza Śródziemnego, a następnie w Chinach.

Samochód zwraca uwagę płynną i atletyczną linią nadwozia. Posiada zarazem sportowe i wyrafinowane wnętrze, wykończone wysokiej jakości materiałami. Jest dostępny z napędem na dwa i na cztery koła. Dzięki swoim kompaktowym wymiarom (4,45 m długości, 1,84 m szerokości i 1,60 wysokości) jest zwrotny, co przydaje się podczas jazdy po mieście. Wyposażony w nowoczesne systemy KADJAR zapewnia dostęp do usług on-line dzięki tabletowi R>Link 2 oraz pełen komfort, który gwarantują najnowsze układy wspomagające prowadzenie auta.

Nowe Renault dysponuje również wyjątkowo dynamicznymi i oszczędnymi silnikami, które pozycjonują go na najwyższym poziomie w tym segmencie pod względem zużycia paliwa i emisji CO2

 

NOWY STYL W ŚWIECIE CROSSOVERÓW

Oferowany w momencie debiutu rynkowego lakier nadwozia w odcieniu ognistej czerwieni dodaje Renault KADJAR blasku i podnosi jego atrakcyjność. Auto jest crossoverem z segmentu C plasującym się na styku świata SUV-ów, hatchbacków i kombi. Ma w sobie geny samochodu koncepcyjnego Captur i pod pewnymi względami przypomina samochód koncepcyjny Dezir.

Nowy model, większy od Captura, stanowi nową ofertę na rynku crossoverów ze względu na swój unikalny design. Przód auta nieodparcie kojarzy się z wytrzymałością i solidnością. Chromowana listwa znajdująca naturalne przedłużenie w linii diod świateł dziennych poszerza wizualnie nadwozie i współtworzy wizerunek pojazdu z charakterem. Wysoki prześwit (190 mm) już na pierwszy rzut oka sugeruje, że mamy kontakt z autem, które chętnie porzuci utarte drogi.

Wyrazisty grill dodaje przodowi nadwozia siły wyrazu, a typowe dla SUVFów przednie i tylne osłony podwozi a sugerują terenowe skłonności. Potężne koła o średnicy 690 mm i felgi, które w niektórych wersjach mogą mieć nawet 19 cali, podkreślają sportowe zacięcie nowego modelu marki. Osłony dolne j części drzwi tworzą ochronny puklerz, a jednocześnie podkreślają wizualnie solidność i stabilność nadwozia. Czarne nakładki na nadkola stanowią przedłużenie osłon i progów i zbliżają KADJAR do świata samochodów terenowych.

Płaskie, szynowe relingi dachowe z anodowanego aluminium akcentują dynamikę sylwetki z profilu.

 

DOSTĘPNY W WERSJI 4X2 I 4X4

Renault KADJAR stanowi udane połączenie cech SUV-a, kombi i hatchbacka. W wersji z napędem na cztery koła auto oferuje zwiększoną skuteczność napędu. Trzy dostępne tryby pracy (Auto, LOCK i 2WD) pozwalają wybrać konfigurację napędu najlepiej dostosowaną do aktualnych potrzeb. W konfiguracji z napędem na dwa koła auto wykorzystuje system kontroli trakcji Extended Grip, zapewniający mu niezbędną przyczepność w trudnych warunkach drogowych, dodatkowo zwiększoną dzięki zastosowaniu opon „Mud and Snow”, świetnie odprowadzających śnieg, błoto lub piasek spod kół.

Duży, wynoszący 190 mm prześwit oraz znaczne kąty natarcia i zejścia (18° i 25°) zapewniają mu swobodę poruszania się w każdym terenie. Przednia i tylna osłona podwozia chroni spód pojazdu, a wykonany ze stali nierdzewnej próg bagażnika zabezpiecza tę strefę przed zabrudzaniem.

WNĘTRZE

Rysunek deski rozdzielczej przede wszystkim eksponuje poziome linie, poszerzając wizualnie wnętrze kabiny. Deska rozdzielcza jest przyjemna w dotyku i wykończona wysokiej jakości piankowym materiałem. Wnętrze przykuwa uwagę niezwykle starannym i precyzyjnym wykończeniem. Zdecydowany, dynamiczny kształt dźwigni zmiany biegów podkreśla sportowe zacięcie, ale dzięki subtelnemu i błyszczącemu wykończeniu jest również wyrafinowany estetycznie. Stały szklany dach o powierzchni 1,4 m zapewnia doświetlenie wnętrza i poczucie harmonii.

Podwójne przeszycia na siedzeniach, uchwycie dla pasażera (do przytrzymania się w czasie jazdy terenowej), na konsoli centralnej i na górnej części deski rozdzielczej stanowią kolejny akcent podkreślający klasę. Renault KADJAR dysponuje bogatym wyposażeniem: zastosowano w nim wszystkie zaawansowane, użyteczne i intuicyjne w obsłudze technologie, zapewniające bezpieczną i bezstresową jazdę.

 

Pojazd czerpie swoją wszechstronność i praktyczne rozwiązania ze świata kombi. Zmiana konfiguracji wnętrza jest prosta i intuicyjna. System „Easy Break”, z umieszczonymi wewnątrz bagażnika dźwigniami, umożliwia odblokowanie i automatyczne złożenie tylnej kanapy dzielonej w układzie 1/3 i 2/3. Ponadto fotel pasażera z przodu daje się złożyć – za pomocą umieszczonej w jego dolnej części dźwigni – do położenia stolika, umożliwiając załadunek długich przedmiotów.

Bagażnik oferuje do wyboru dwa położenia podłogi: górne, tworzące idealnie płaską powierzchnię, ułatwiającą załadunek dużych przedmiotów oraz dolne, pozwalające uzyskać maksymalną, wynoszącą 472 dm3 objętość. Możliwość podzielenia bagażnika na 2 lub 3 części stanowi pomysłowe rozwiązanie, zapewniające bezpieczny przewóz bagaży. Na tylnych miejscach odległość od siedzenia do dachu wynosi 910 mm, a szerokość nad podłokietnikami – 1 456 mm. Auto dysponuje też rozmieszczonymi w całej kabinie schowkami o łącznej pojemności 30 litrów. Nachylenie foteli sprawia, że pozycja za kierownicą jest praktycznie identyczna jak np. w sedanie.

Wnętrze jest wyrafinowane estetycznie i komfortowe, w szczególności dzięki doskonałej jakości wykończenia świetnie wyprofilowanych siedzeń.

Auto jest niezwykle zwrotne dzięki średnicy nawracania wynoszącej 10,72 m. Zostało wyposażone we wszystkie użyteczne w codziennym użytkowaniu technologie wspomagające prowadzenie, takie jak parkowanie bez użycia rąk czy kamera cofania ułatwiająca parkowanie w mieście.

KADJAR wyróżnia się również umiarkowanym zużyciem paliwa dzięki systemowi system Stop & START.

 

PERSONALIZACJA I DOSTĘP DO USŁUG ON-LINE

KADJAR jest oferowany z systemem Renault R-Link 2, montowanym również w nowym Renault Espace. Jest on wyposażony w funkcję poleceń głosowych do obsługi nawigacji, telefonu, aplikacji i radia, zapewniającą uproszczony i bezpieczny dostęp do poszczególnych funkcji. Stronę główną można spersonalizować. Umożliwia ona szybki dostęp do najczęściej wykorzystywanych funkcji.

Oferta aplikacji jest systematycznie rozbudowywana we wszystkich dziedzinach: motoryzacji, turystyki, informacji, portali społecznościowych i programów użytkowych. Auto wyróżnia się nowoczesną deską rozdzielczą z kolorowym, dotykowym 7-calowym ekranem pojemnościowym TFT o dużej jasności, zapewniającej łatwy odczyt informacji.

BEZPIECZEŃSTWO

W Renault KADJAR wykorzystano bogate know-how marki w zakresie bezpieczeństwa, jak również najnowsze użyteczne technologie poprawiające warunki jazdy pasażerów. Reflektory z podwójnymi światłami Full-LED (Light Emitting Diode) poprawiają poziom bezpieczeństwa dzięki silniejszym i precyzyjniejszym wiązkom światła. Klosze reflektorów są wyposażone w dwa moduły LED „Pure Vision” pełniące funkcję świateł mijania i świateł długich. Technologia Full LED „Pure Vision” zapewnia Renault KADJAR precyzyjne i bardzo wydajne oświetlenie. Emitowane wiązki światła mają barwę zbliżoną do światła słonecznego. Są o 20% mocniejsze od świateł halogenowych, poprawiając dzięki temu komfort widzenia w nocy.

Wszystkie systemy wspomagające prowadzenie pojazdu są dostępne z menu R-Link 2. Bogato wyposażone Renault dysponuje wszystkimi równie użytecznymi co intuicyjnymi, zaawansowanymi technologiami, takimi jak wspomaganie nagłego hamowania, ostrzeganie o niezamierzonym przekroczeniu pasa ruchu, kamera cofania czy rozpoznawanie znaków drogowych wraz z ostrzeżeniami o ograniczeniach prędkości.

Sprzedaż nowego modelu ruszy na początku tego lata. A obejrzeć go będzie można podczas International de l’Automobile IAA w Genewie.