HONDA: NOWY HYBRYDOWY MODEL JAZZ e:HEV JEST WYGODNY

Podczas projektowania nowej generacji modelu Jazz, inżynierowie i styliści Hondy nie omieszkali skupić się na komforcie i przestronności.

Kluczem do osiągnięcia tego jest struktura fotela, zapewniająca lepsze podparcie ciała.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Nowa struktura zastąpiła stosowane wcześniej sprężyny typu S-spring, zarówno w oparciach, jak i siedziskach przednich foteli.

Wprowadzenie szerszego siedziska pozwoliło na zwiększenie o 30 mm grubości jego wyściółki, co zapewniło miękkość odczuwalną natychmiast po zajęciu miejsca. Struktura i wyściółka pozwalają na umiarkowane ugięcie siedziska, jednak – co najważniejsze – nie dopuszczają do całkowitego wykorzystania zakresu sprężystości.

Udoskonalona konstrukcja oparcia fotela zapewnia lepsze podparcie kręgosłupa na odcinku lędźwiowym oraz na poziomie miednicy. Redukuje to obciążenie okolic bioder i talii pasażerów podczas dłuższych podróży. Ponadto, nowa konstrukcja foteli przyczynia się do utrzymania wygodnej, stabilnej pozycji podczas jazdy w zakrętach oraz po nierównych nawierzchniach.

Nowe siedzenia są węższe w górnej części oparcia, co służy lepszemu podparciu bocznemu pleców pasażerów. Ta zwężająca się konstrukcja zapewnia również większą przestrzeń między przednimi oparciami, ułatwiając komunikację między pasażerami z przodu i z tyłu. Najniższy punkt siedziska znajduje się 14 mm bliżej ziemi, co w połączeniu z bardziej zaokrąglonymi boczkami siedzisk, ułatwia wsiadanie i wysiadanie z samochodu.

Pracowno również nad poprawą komfortu pasażerów tylnych siedzeń. Przesunięcie zawiasów poza ramę oparcia tylnego siedzenia sprawiło, że kanapa jest teraz wygodniejsza. Zmieniono ramę siedziska, umożliwiając zastosowanie grubszej o 24 mm wyściółki.

Ergonomiczne rozplanowanie przestrzeni

Do nowego auta wprowadzono szereg subtelnych korekt, które przyczyniają się do znacznego zmniejszenia fizycznego zmęczenia podczas jazdy. Udoskonalenia ergonomiczne obejmują zmianę pozycji pedału hamulca, który znalazł się głębiej, zwalniając dodatkową przestrzeń na nogi. Zmodyfikowano również sam pedał, który dzięki zmianie kąta o 5 st. pozwala na bardziej naturalne ustawienie stopy. Jednocześnie przeprojektowano siedzisko tak, by zapewnić optymalne podparcie uda kierowcy.

Ustawienie wygodnej pozycji kierowcy jest łatwiejsze dzięki zwiększeniu zakresu regulacji w osi wzdłużnej kolumny kierownicy, która może zostać wysunięta teraz o 14 mm bliżej kierowcy. Kąt ustawienia kierownicy w osi pionowej zmniejszono o 2 stopnie, jest więc ustawiona bardziej pionowo niż w poprzednim modelu i bardziej skierowana w stronę kierowcy.

W wyniku tych zmian, zmniejszył się zakres ruchu ramion, potrzebny, aby wygodnie uchwycić kierownicę. Wpłynęło to na poprawienie pozycji ramion względem siedziska fotela, zwiększając tę odległość o 18 mm.

Pasażerowie foteli drugiego rzędu korzystają z większej przestrzeni na nogi (989 mm). Stało się to możliwe dzięki odsuniętym i szerzej rozstawionym prowadnicom przednich siedzeń. Zbiornik paliwa jest umieszczony – nietypowo – w centralnym punkcie podłogi, pod przednimi siedzeniami.

Dzięki temu Jazz zachowuje funkcjonalny system składania tylnych siedzeń – Magic Seats, który daje możliwość podnoszenia i opuszczania siedzeń w wielu konfiguracjach i elastycznego kształtowania pojemności bagażnika.

W rezultacie powstał całkowicie nowy, hybrydowy samochód miejski, odpowiadający potrzebom współczesnych konsumentów.