HYUNDAI: AMAZON URUCHOMI SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW ONLINE

Amazon uruchomi internetową sprzedaż pojazdów w USA. Rozpocznie od Hyundaia i to już w 2024 roku.

Dzięki temu klienci będą mogli łatwiej znaleźć i kupić wybrany pojazd na Amazon.com oraz odebrać go u lokalnego dealera.


Zobacz także:

CUPRA: KOLEJNYCH 5 SALONÓW NA MAPIE POLSKI
 

ROZMAITOŚCI


 

Ta strategiczna współpraca obejmuje uruchomienie przez Amazon sprzedaży online pojazdów Hyundai w USA w 2024 r., wskazanie przez Hyundai AWS jako preferowanego dostawcy usług w chmurze, który ma ułatwić transformację cyfrową, oraz stosowanie rozwiązania Alexa w pojazdach nowej generacji Hyundai.

Hyundai to bardzo innowacyjna firma, która podziela pasję Amazona, aby każdego dnia czynić życie klientów lepszym i łatwiejszym. Nasze szerokie, strategiczne partnerstwo powinno właśnie temu służyć – począwszy od ułatwienia klientom procesu zakupu aut w Internecie, poprzez ułatwienie korzystania z Alexy w pojazdach Hyundai. Alexa świetnie sprawdzi się w celach rozrywkowych, do zakupów, do sterowania funkcjami inteligentnego domu i sprawdzania kalendarza. Przejście Hyundaia na AWS umożliwi zmianę doświadczenia klientów, ale także pomoże w realizowaniu operacji biznesowych. Nie możemy się doczekać wspólnych wynalazków przez wiele najbliższych lat – powiedział Andy Jassy dyrektor generalny Amazon

Współpraca z jedną z najbardziej zorientowanych na klienta organizacji na świecie otwiera niesamowite możliwości w miarę ciągłego poszerzania naszego portfolio, rozwijania naszej sieci sprzedaży, przejścia na elektryfikację i urzeczywistniania przyszłości inteligentnej mobilności. Amazon jest idealnym partnerem, który może pomóc w realizacji naszej wizji postępu dla ludzkości, w tym poprawy sposobu, w jaki ludzie i towary przemieszczają się w sposób bardziej wydajny i zrównoważony. Hyundai to pierwsza firma motoryzacyjna, która umożliwia kompleksowe transakcje w amerykańskim sklepie Amazon i jest to kolejny przykład tego, jak wspólnie z naszymi partnerami detalicznymi nieustannie poszukujemy sposobów na poprawę komfortu klienta – powiedział Jaehoon (Jay) Chang Prezes i dyrektor generalny Hyundai Motor Company

Sprzedaż samochodów:

W 2024 r. dealerzy samochodowi po raz pierwszy będą mogli sprzedawać pojazdy w amerykańskim sklepie Amazon, a Hyundai będzie pierwszą marką dostępną online dla klientów tej platformy. To nowe doświadczenie w zakresie zakupów w sieci ułatwi klientom zakup nowego samochodu online, a następnie jego odbiór lub dostawę przez lokalnego dealera w dogodnym terminie. Klienci będą mogli wyszukiwać w serwisie Amazon pojazdy dostępne w ich okolicy w oparciu o szereg preferencji, w tym modelu, wyposażenia, koloru i funkcji. Będą też mogli wybierać preferowany samochód, a następnie sprawdzać online wybrane opcje płatności i finansowania – wszystko w ramach platformy Amazon, którą już znają i której ufają. To nowe doświadczenie zakupowe stworzy dla dealerów kolejny sposób na budowanie świadomości swojego wyboru i zapewnianie wygody swoim klientom.

Transformacja w chmurze

Hyundai wybrał AWS jako preferowanego dostawcę usług w chmurze w celu przyspieszenia transformacji cyfrowej przy użyciu możliwości AWS, które należą do wiodących w swojej branży. Mowa tu przede wszystkim o mocy obliczeniowej, pamięci, baz danych i analiz po sztuczną inteligencję i Internet rzeczy (IoT). W ramach nowej wieloletniej umowy Hyundai stanie się organizacją w większym stopniu opartą na danych, ze strategią technologiczną opierającą się na chmurze, migrującą swoje obecne aplikacje lokalne – które wspierają wszystkie badania, inżynierię produktów i zaangażowanie klientów – do AWS. Hyundai nada priorytet procesom biznesowym, takim jak produkcja i łańcuch dostaw, aby pomóc zoptymalizować produkcję i zminimalizować koszty, bezpieczeństwo i usuwanie skutków awarii w celu zwiększenia odporności, a także rozwój pojazdów połączonych, aby zapewnić nowe funkcje kierowcom na całym świecie. AWS i Hyundai zaprojektowały i wdrożyły program szkoleniowy i certyfikacyjny Master Builder, aby szkolić inżynierów Hyundai w zakresie kluczowych umiejętności związanych z chmurą.

Rozwiązania samochodowe

Od 2025 roku klienci kupujący samochody marki Hyundai nowej generacji będą mogli uzyskać dostęp do usługi Alexa sterowanej bezdotykowo. Będzie ona dostępna w samochodzie, ale także i w domu. Kierowcy Hyundaia będą mogli po prostu poprosić Alexę o włączenie muzyki, podcastów lub audiobooków, ustawienie przypomnień, aktualizację list rzeczy do zrobienia i sprawdzenie kalendarzy. Klienci będą mogli także sterować swoim inteligentnym domem z drogi, na przykład prosząc o ogrzanie domu w drodze do domu, dokładnie sprawdzając, czy drzwi są zamknięte oraz zarządzając inteligentnym oświetleniem i procedurami Alexa. Kierowcy będą mogli także poprosić Alexę o aktualne informacje o ruchu drogowym lub prognozie pogody, a także sterować głosowo.