HYUNDAI: IONIQ 5 N eN1 CUP ZAPOWIADA NOWĄ ERĘ WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH

Hyundai Motor Company zaprezentowała model IONIQ 5 N eN1 Cup podczas rundy treningowej dla zespołów uczestniczących w nadchodzącym Hyundai N Festival.

Ten wyjątkowy elektryczny samochód wyścigowy oparty jest na wysokowydajnym pojeździe elektrycznym IONIQ 5 N i zapowiada początek nowej ery w zrównoważonych wyścigach samochodowych.


Zobacz także:

FORMUŁA E: NISSAN PLANUJE ZRÓWNOWAŻYĆ SWOJĄ EMISJĘ CO2 Z 9 SEZONU
 

SPORT
 


 

Jesteśmy niezwykle dumni, że możemy zaprezentować IONIQ 5 N eN1 Cup, demonstrując nasze zaangażowanie w rozwój zrównoważonych wyścigów. Ten wyjątkowy elektryczny samochód wyścigowy demonstruje naszą najnowocześniejszą technologię i przesuwa granicę tego, co pojazdy elektryczne mogą osiągnąć na torze wyścigowym – powiedział Till Wartenberg Wiceprezes i dyrektor N Brand & Motorsport

IONIQ 5 N eN1 Cup wykorzystuje ten sam układ elektroniki mocy (PE), co seryjny IONIQ 5 N, który może poszczycić się mocniejszym układem napędowym i większą pojemnością akumulatora niż podstawowy IONIQ 5. To pierwszy wysokowydajny pojazd elektryczny marki N, charakteryzujący się świetnym przyspieszeniem i mocą do 650 KM oraz przystosowaniem do intensywnej jazdy po torze. Łączy w sobie najnowocześniejszą technologię elektrycznej globalnej platformy modułowej (E-GMP) firmy Hyundai Motor, solidny system zarządzania temperaturą akumulatora i skuteczny układ hamulcowy z funkcją rekuperacji energii.

IONIQ 5 N eN1 Cup to najwyższej klasy samochód wyścigowy dla zawodowych kierowców rywalizujących w klasie N1. Charakteryzuje się on zwiększonymi osiągami na torze, m.in. dzięki zastosowaniu opon typu slick. Nowa klasa eN1, która zostanie wprowadzona w tym roku, będzie funkcjonować na podstawie otwartych przepisów, dzięki czemu zespoły będą mogły rywalizować wykorzystując produkty różnych firm oponiarskich, nie ograniczając się do jednego producenta.

IONIQ 5 N eN1 Cup ma również mocno zmodyfikowaną karoserię. Wyróżniają go niskie i szerokie błotniki, większy rozstaw kół zapewniający lepsze prowadzenie, zwiększony docisk wytwarzany przez przedni splitter i tylne skrzydło oraz ulepszone właściwości aerodynamiczne.

Aby zwiększyć bezpieczeństwo, IONIQ 5 N eN1 Cup został wyposażony w niezbędne wyposażenie wyścigowe, takie jak klatkę bezpieczeństwa, fotele kubełkowe i pasy bezpieczeństwa. Aby zapewnić najwyższy poziom ochrony w wyścigach pojazdów elektrycznych, wdrożono dodatkowe środki bezpieczeństwa, w tym gaśnice przeznaczone do pożarów pojazdów elektrycznych, gaśnice CO2 i przeniesiono lokalizację portu ładowania.

Układ napędowy

Seryjny układ napędowy IONIQ 5 N, zawierający:

Silniki elektryczne: przedni 166 kW/226 KM, tylny 282 kW/383 KW (Łączna moc układu napędowego: 650 KM)
Akumulator: 84,0 kWh
Inwerter: dwustopniowy falownik z węglika krzemu

Układ ładowania

Seryjny układ ładowania IONIQ 5 N, zawierający:

Układ ładowania 400 V/800 V
Maksymalna moc ładowania: 350 kW
Czas ładowania: 18 minut od 10 do 80% (w optymalnych warunkach)

Zawieszenie

– Regulowane amortyzatory; regulacja wysokości i pochylenia

Hamulce

– Kute zaciski; przód: sześciotłoczkowe, tył: czterotłoczkowe Tires and wheels

Bezpieczeństwo

– Klatka bezpieczeństwa zgodna z wymogami FIA (Załącznik J)
– Fotele kubełkowe, 6-punktowe szelkowe pasy bezpieczeństwa
– Funkcja szybkiego odłączania wysokiego napięcia
– Wskaźnik ostrzegawczy wysokiego napięcia
– System gaśniczy
– Przeniesione porty ładowania

Masa własna (kg)

– Około. 1 970 Kg

Technologie N

– N e-Shift
– N Active Sound+ (enhanced)
– N Grin Boost
– N Battery Preconditioning

Festiwal Hyundai N ma na celu wspieranie rozwoju kultowy wyścigowej w Korei

Od ponad 20 lat Hyundai Motor sponsoruje i organizuje różne zawody wyścigowe, począwszy od Hyundai Click Speed Festival i Korea Speed Festival, aż po Hyundai N Festival, który obecnie stał się największą serią wyścigów jednej marki dla zawodowych kierowców w Korei.

Podobnie jak istniejąca klasa Avante N1 (model Elantra), samochody klasy eN1 są przeznaczone dla zawodowych kierowców i są pojazdami wyścigowymi, którymi nie można poruszać się po drogach publicznych. Litera „e” w eN1 odnosi się do elektryfikacji tej kategorii samochodów, podkreślając zaangażowanie Hyundai Motor w zrównoważone wyścigi.

Nadchodzący sezon będzie okresem próbnym dla wyścigów pojazdów elektrycznych, a pierwszą ich prezentacją będzie właśnie Hyundai N Festival. IONIQ 5 N eN1 Cup na etapie prototypu zostanie przetestowany i ulepszony w trudnych warunkach wyścigowych. Ten sezon będzie także okazją dla zespołów wyścigowych, kierowców i sędziów do poznania i ulepszania wyścigów pojazdów elektrycznych. Ponadto, w tym sezonie próbnym rozwijana będzie infrastruktura związana z ładowaniem, środkami zabezpieczającymi podczas pożarów i system reagowania w sytuacjach awaryjnych.

Festiwal Hyundai N rozpocznie się 27. kwietnia na torze Inje Speedium. Podczas rundy otwierającej cykl odbędzie się oficjalny trening klasy eN1, a następnie 10 wyścigów w 5 rundach. Format zawodów będzie zróżnicowany, włączając wyścigi typu „jeden na jednego” i tradycyjne wyścigi sprinterskie, co pozwoli na wszechstronne zrozumienie i przetestowanie różnych formatów wyścigów pojazdów elektrycznych.

Naszym ostatecznym celem poprzez klasę eN1 jest uczynienie Hyundai Motor prawdziwym liderem wyścigów pojazdów elektrycznych, a także wspieranie wzrostu i rozwoju tętniącej życiem koreańskiej kultury wyścigowej, jednocześnie wywierając ogromny wpływ na skalę globalną. Dzięki klasie eN1 jesteśmy gotowi, aby na nowo zdefiniować przyszłość wyścigów i utorować drogę nowej erze elektryzujących wyścigów samochodowych – powiedział Joon Park Dyrektor N Brand Management Group