Hyundai Motor Company przesuwa granice motoryzacyjnego designu prezentując w Korei swój wizjonerski samochód koncepcyjny INSTEROID.
Odzwierciedla on odważne podejście Hyundai Motor w celu oczarowania nowego pokolenia kierowców, łącząc inspiracje z gier wideo oraz szerokie możliwości personalizacji
Zobacz także:
AUDI: KONCEPCYJNY Q6 E-TRON OFFROAD CONCEPT
Bazujący na modelu INSTER – subkompaktowym miejskim SUV-ie, który zadebiutował w zeszłym roku i szybko stał się światowym hitem – INSTEROID wynosi sportowy design i doświadczenia kierowcy na zupełnie nowy poziom. Ciepłe przyjęcie modelu INSTER na rynku, zwieńczone awansem do grona trzech finalistów w konkursie na Światowy Samochód Roku 2025, stanowi solidne fundamenty dla tego radykalnego projektu.
INSTEROID, potajemnie stworzony przez europejski zespół projektantów Hyundai Motor, jest prawdziwym samochodem koncepcyjnym, stworzonym w myśl łamiącego konwencję stwierdzenia „co by było, gdyby”. Jego nazwa umiejętnie łączy radosny charakter słowa „INSTER” z dynamiczną energią „STEROID”, odzwierciedlając jego żywiołową naturę i muskularny wygląd.
Podobnie jak zaprezentowana jeszcze w 2024 roku wersja INSTER CROSS, inspirowana off-roadem, INSTEROID jest kolejnym krokiem w historii towarzyszącej świetnie sprzedającemu się modelowi seryjnemu INSTER. W przypadku tego prototypu misja marki jest jasna: łamać konwencje, wzbudzać emocje i na nowo definiować to, czym może być sportowy samochód elektryczny.
INSTEROID to huczne świętowanie czystej zabawy – to podróż, podczas której w każdym detalu odkrywamy nowe sposoby rozpalania emocji oraz wyobraźni. Nie chodzi tylko o to, jak ten pojazd się prezentuje, ale także jak on brzmi i jak wpływa na nasze samopoczucie. Od śmiałego języka stylizacji po wciągające wrażenia dźwiękowe, ten pojazd koncepcyjny namawia każdego, aby marzyć trochę głośniej oraz uśmiechać się nieco szerzej – powiedział Simon Loasby Starszy wiceprezes i szef Hyundai Design Center
INSTEROID to coś więcej niż tylko samochód. To także nieograniczona niczym wizja motoryzacyjnej innowacji i wyobraźni, która wciąga użytkownika w niespotykany sposób, za pomocą kształtów, świateł i dźwięków.
INSTEROID to nowoczesna wizja samochodu marzeń. Został on zaprojektowany, aby inspirować i wzbudzać entuzjazm. Jego design pozwolił nam w pełni rozwinąć kreatywność, aby stworzyć emocjonującą i wciągającą wizję marki Hyundai, czerpiącą inspirację z gier wideo – powiedział Eduardo Ramírez Główny projektant w Hyundai Design Europe
Gamifikowany design obejmuje sportowy styl i ekologiczne materiały
INSTEROID winduje seryjny model INSTER na jeszcze wyższy poziom, oferując sportowe, inspirowane światem gier wideo rozwiązania, takie jak wydłużone i poszerzone nadwozie, koła zoptymalizowane pod kątem jazdy torowej, a także efektowne spojler, dyfuzor i otwory wentylacyjne w nadkolach, które zapewniają zaawansowane właściwości aerodynamiczne.
Wnętrze charakteryzuje się minimalistycznym układem, kubełkowymi fotelami, klatką bezpieczeństwa i wyjątkowym zestawem wskaźników, zapewniającymi prawdziwie wciągające wrażenia z jazdy. Każdy element jest w pełni regulowany, co odzwierciedla ducha maszyny zbudowanej w wyścigowym garażu i zgodnej z filozofią „zbuduj, baw się, rozbij, powtórz”. Do tego, INSTEROID pozostawia niezapomniane doznania za pomocą unikalnej ścieżki dźwiękowej.
INSTEROID ma na celu spotęgować wrażenia z jazdy dzięki trybowi Drift, który zapewnia dreszczyk emocji oraz beztroską przyjemność z jazdy. Figlarne detale, takie jak zintegrowany system dźwiękowy Beat House i Message Grid, umożliwiają dostosowaną do kierowcy interakcję, jeszcze bardziej zwiększając jego zaangażowanie. Ulokowane w różnych miejscach logo Boost reprezentuje wiele unikalnych osobowości, wzmacniając głęboką więź emocjonalną między samochodem a kierowcą.
W celu zmniejszenia masy własnej i zwiększenia osiągów wykorzystano lekkie struktury kratowe. Przykuwające wzrok nadwozie w delikatnym białym odcieniu jest podkreślone wyrazistymi pomarańczowymi akcentami. Wizję samochodu inspirowanego światem gier wideo dopełnia odblaskowy kombinezon wyścigowy z wyraźnym napisem INSTEROID, który stanowi świetne połączenie młodzieżowego i motoryzacyjnego stylu życia.
INSTEROID ucieleśnia również zaangażowanie firmy Hyundai Motor w zrównoważony rozwój poprzez pionierskie podejście do ekologicznych materiałów. Wnętrze zdobi trójwymiarowa dzianina, wykorzystująca przędzę z recyklingu, wykonana w indywidualnie dopasowanym procesie wytwarzania pojedynczych elementów.
INSTEROID wzbudza ekscytację w drodze na targi Mobility Show w Seulu
Hyundai Motor zaprezentował INSTEROID podczas wydarzenia inauguracyjnego dla mediów i internetowych twórców w przestrzeni kulturalno-handlowej Peaches D8NE, w dzielnicy Seongsu, w Seulu; zwieńczone zostało ono prywatną imprezą „Night Garage Party”. W przestrzeni wystawowej będzie można zobaczyć też model INSTER oraz jego gotową na terenowe wyzwania wersję INSTER CROSS; możliwe będą również dyskusje z obecnymi na targach specjalistami ds. produktów i designu.
Na terenie premierowego wydarzenia utworzono specjalną przestrzeń, w której goście mogli zapoznać się z modelem INSTEROID w różnych grach wideo. Jedna z nich, opracowana przez Hyundai Motor, to wirtualne wyścigi, w których gracze ścigają się modelem INSTER i podczas jazdy zbierają elementy pozwalające przeobrazić samochód w efektowny model INSTEROID. Publiczna prezentacja gry odbędzie się w kwietniu za pośrednictwem strony internetowej, nie będzie więc konieczności pobierania aplikacji. Ponadto Hyundai Motor zaprezentował INSTEROID Kart, dodatek do gry „Kartrider Rush+”, który zostanie wydany nieco później.
Taka współpraca odzwierciedla rosnącą liczbę partnerstw Hyundai Motor w branży gier wideo. Inicjatywa idąca w ślady udanych przedsięwzięć na platformach takich jak Roblox i ZEPETO, ma na celu nawiązanie kontaktu z młodszą publicznością poprzez ich autentyczne zaangażowanie.
Samochód koncepcyjny będzie prezentowany w dniach 3-13 kwietnia na targach Mobility Show w Seulu. INSTEROID, będący wizytówką rodziny modelu INSTER, wywrze niezapomniane wrażenie na odwiedzających najważniejsze targi motoryzacyjne na kluczowych rynkach, takich jak Korea i Europa. Model koncepcyjny jest wyrazem odświeżonego wizerunku marki i zapewnia jeszcze większe zainteresowanie klientów modelem INSTER.
Hyundai INSTER cieszy się dużym popytem na całym świecie od czasu swojej premiery w ubiegłym roku i nadal ekscytuje klientów. Początkowo model ten wprowadzono w Korei i Europie, ale od 2025 roku Hyundai Motor rozszerzy jego dostępność na wybrane rynki Azji i Pacyfiku, Bliskiego Wschodu oraz Ameryki Środkowej i Południowej.