INFINITI: PROTOTYPOWY EAU ROUGE NA EAU ROUGE

Q50 Eau_v1

Hong Kong − prototypowy super-sedan klasy high-performance Infiniti − Q50 Eau Rouge − trafił wreszcie na Eau Rouge, charakterystyczny, pokonywany z dużą prędkością zakręt słynnego toru wyścigowego Spa-Francorchamps w Belgii, od którego pochodzi nazwa tego samochodu.

Sebastian Vettel, dyrektor Infiniti ds. osiągów, startujący w barwach Infiniti Red Bull Racing czterokrotny Mistrz Świata Formuły 1 w kategorii kierowców, miał przyjemność wypróbowania samochodu.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

PEKIN 2014: INFINITI Q50 EAU ROUGE – NA SALONIE I W TESTACH


 
We współorganizowanym przez media społecznościowe wyścigu Vettel zmierzył się z zawodowym kierowcą wyścigowym Parkerem Kligermanem (z USA) i snookerową Mistrzynią Świata w 9 bilach Pan Xiaoting (z Chin).

Także tym razem kierowcy musieli się zmagać z kapryśną pogodą z jakiej słynie tor Spa-Francorchamps. W czasie jazdy testowej Vettela Q50 Eau Rouge deszcz lał jak z cebra.

Q50 Eau_v2

Vettel był zaangażowany w ciągły rozwój prototypu Q50 Eau Rouge, który po raz pierwszy został zaprezentowany jako designerski samochód koncepcyjny na Północnoamerykańskim Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Detroit 2014 w styczniu. W marcu został natomiast przedstawiony jako prototyp na Genewskim Salonie Samochodowym.

– Pomimo tego, że z powodu mokrego toru trudno było dokładnie sprawdzić osiągi samochodu, to zauważyłem, że zespół inżynierów udoskonalił układ kierowniczy i zawieszenie samochodu od czasu, kiedy jechałem nim po raz ostatni. Z pewnością Q50 Eau Rouge nie brakuje mocy. Był to bardzo ciekawy dzień, który przyniósł mi dużo frajdy. Zaszczytem było otrzymanie zadania prowadzenia Q50 Eau Rouge na jednym z najbardziej wymagających zakrętów na świecie – powiedział Vettel.

Q50 Eau_v3

Pod maską Q50 Eau Rouge umieszczony jest wykonany z aluminium i magnezu, podwójnie doładowany, 24-zaworowy silnik V6 o pojemności 3,8 litra, który już stał się legendą wśród fanów samochodów sportowych. W Eau Rouge, dzięki precyzyjnemu podrasowaniu, modyfikacji wlotu powietrza i wydechu, moc maksymalna silnika wzrosła do ekscytujących 560 KM, a moment obrotowy osiągnął bardzo satysfakcjonującą wartość 600 Nm.

Q50 Eau_v4

Eau Rouge był początkowo konceptem designerskim, zdradzającym jak mógłby wyglądać bardzo sportowy wariant luksusowego sedana sportowego Infiniti Q50. Teraz jest to już dynamiczny samochód w fazie rozwojowej.

Decyzja o wprowadzeniu Infiniti Q50 Eau Rouge do produkcji jest aktualnie wnikliwie rozważana.

Q50 Eau_v5