JAGUAR: SZCZEGÓŁY UDZIAŁU W PROJEKCIE BLOODHOUND

jag_ftype_b1

Jaguar ujawnił kolejne szczegóły nowej współpracy nad projektem Bloodhound World Land Speed Record, poprzedzonej ważnym testem wysokiej prędkości przeprowadzonym w tym miesiącu w Republice Południowej Afryki, który oznacza początek szerszej współpracy technicznej pomiędzy Jaguarem i programem Bloodhound.

Test odbył się na stosunkowo miękkiej nawierzchni pustyni Hakskeen Pan na Przylądku Północnym w Republice Południowej Afryki, gdzie własności dynamiczne nowego modelu F-TYPE R Coupé AWD – mającego światową premierę 19 listopada na wystawie w Los Angeles – umożliwiły zespołowi Bloodhound SSC pomyślne zakończenie niezbędnych testów łączności.


Zobacz także:

NOWY JAGUAR F-TYPE R W WERSJI AWD

LOS ANGELES 2014


 

Firma Jaguar jest doskonale przygotowana do dostarczania kluczowej wiedzy technicznej i innowacji technologicznych, co bezpośrednio przekłada się na lepsze wyniki programu Bloodhound. Jako „Główny Partner” oraz „Innowacyjny Partner” Jaguar wesprze projekt Bloodhound przy biciu światowego rekordu prędkości na lądzie powyżej 1000 mil/h (1609 km/h) oraz zainspiruje kolejną generację naukowców i inżynierów, co stanowi cel całego projektu. Obecny rekord wynosi 763 035 mil/h (1227 km/h), a ustanowił go Andy Green w pojeździe Thrust SSC w 1997 roku.

Za kierownicą ponaddźwiękowego pojazdu Bloodhound Andy Green ponownie postara się przesunąć granicę ludzkich możliwości, próbując pobić rekord w 2015 roku oraz przekroczyć barierę 1000 mil/h w 2016 r.

Na stoisku Jaguara na Salonie Samochodowym w Los Angeles Andy Green ujawnił kolejne szczegóły współpracy, w tym te dotyczące montażu silnika Jaguara w pojeździe Bloodhound SSC. Doładowany silnik V8 Jaguara o pojemności 5.0-litra i mocy 550 KM odegra ważną rolę w pojeździe, zapewniając mu niezbędną obsługę hydrauliczną, a także napędzając pompę utleniacza rakiety. Ta pompa będzie dostarczać do rakiety 800 litrów stężonego nadtlenku wodoru (HTP) w zaledwie 20 sekund, czyli 40 litrów na sekundę.

Jaguar bierze także udział w projektowaniu kokpitu dla Andy’ego Greena, tworząc najlepsze warunki do jazdy i zapewniając mu precyzyjną kontrolę niezbędną dla najważniejszych układów: elektrycznego, hydraulicznego, uruchamiania silnika i sterowania nim, monitorowania bezpieczeństwa oraz hamulcowego.


JAGUAR: SZCZEGÓŁY UDZIAŁU W PROJEKCIE BLOODHOUND

W końcu Jaguar potwierdził, że dostarczy dwa pojazdy szybkiego reagowania o wysokich osiągach, które będą wspierać pojazd Bloodhound SSC na pustyni podczas prób bicia rekordów w 2015 i 2016 r.

– Bloodhound to jeden z najbardziej inspirujących i innowacyjnych projektów, jakie są obecnie realizowane. Firma Jaguar cieszy się z możliwości uczestniczenia w projekcie, który inspiruje kolejne pokolenie naukowców i inżynierów, a jednocześnie pomaga jej realizować swoje zobowiązanie do opracowywania wysoko wydajnych technologii oraz naszą misję rozwijania wiedzy i poprawiania jakości życia. Cieszymy się z możliwości udzielenia bezpośredniego wsparcia technologicznego projektowi Bloodhound, które pomoże w realizacji ich ambicji, no i fantastycznie, że jest tu dziś z nami Andy Green, aby pomóc w ogłoszeniu nowej współpracy Jaguara – stwierdził Phil Popham, Jaguar Global Marketing Director.

– To wspaniała wiadomość, że Jaguar został Głównym Partnerem i Innowacyjnym Partnerem projektu Bloodhound. Wiedza Jaguara w zakresie technologii i innowacji jest bezcenna, a wiedza techniczna, którą Jaguar wnosi do procesu integracji układu napędowego zapewni projektowi faktyczną poprawę osiągów. Za kierownicą pojazdu Bloodhound SSC muszę wiedzieć, że mam do dyspozycji czułość, osiągi i niezawodność konieczne do zasilania pompy paliwa rakietowego, a silnik Jaguara jest doskonałym narzędziem do wykonania tego zadania – oświadczył kierowca pojazdu Bloodhound SSC i aktualny posiadacz światowego rekordu prędkości na lądzie, Andy Green.

– Niedawne testy łączności przeprowadzone w Republice Południowej Afryki potwierdziły, że Jaguar jest idealnym partnerem dla projektu Bloodhound. AWD F-TYPE R Coupé spisał się wyjątkowo dobrze na pustyni Hakskeen Pan i nie możemy się doczekać powrotu tam w przyszłym roku w celu pobicia światowego rekordu prędkości na lądzie ze specjalnie przygotowanymi pojazdami szybkiego reagowania – to naprawdę ekscytujący etap projektu i cieszymy się, że Jaguar jest z nami – dodał Richard Noble, Dyrektor projektu Bloodhound i były posiadacz światowego rekordu prędkości na lądzie.

BLOODHOUND SSC jest obecnie montowany w BLOODHOUND Technical Centre w Bristolu w Wielkiej Brytanii. Zgodnie z planem zostanie zaprezentowany latem 2015, gdy będzie poddany testom na pasie startowym do prędkości 200 mil/h (321 km/h) w ośrodku lotniczym w Newquay w Wielkiej Brytanii. Potem zespół przeniesie się do Republiki Południowej Afryki, aby rozpocząć testy wysokich prędkości w celu osiągnięcia 800 mil/h (1287 km/h). Ekipa powróci do Wielkiej Brytanii, aby przeanalizować dane, a w 2016 roku ponownie uda się do Republiki Południowej Afryki w celu pokonania granicy 1000 mil/h (1609 km/h).