KIA: WYRAŹNY WZROST SPRZEDAŻY ELEKTRYKÓW W EUROPIE

Po rekordowej sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie w pierwszym kwartale br., Kia Motors, zaprezentowała dalsze szczegóły dotyczące planu przejścia na produkcję aut zelektryfikowanych.

Na początku roku marka ogłosiła „Plan S”, czyli nową średnio- i długoterminową strategię.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Jej celem jest stopniowe zdobycie pozycji lidera w przemyśle motoryzacyjnym w przyszłości. Strategia ta jest oparta na produkcji samochodów zelektryfikowanych, na rozwoju usług związanych z mobilnością oraz łącznością aut ze światem zewnętrznym i na pojazdach autonomicznych. „Plan S” opisuje przejście marki z systemu biznesowego opartego na produkcji i sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi na produkcję i popularyzację pojazdów elektrycznych.

Już w 2021 roku na rynek europejski zostanie wprowadzony nowy elektryczny crossover, który będzie oferował duży zasięg i możliwość szybkiego ładowania. Każdy nowy model marki Kia na rynku europejskim będzie miał wersję ze zelektryfikowanym układem napędowym.

Skoncentrowanie się w Europie na samochodach elektrycznych już przynosi wyniki. W pierwszym kwartale sprzedaż nowych aut elektrycznych wzrosła o 75 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku i wyniosła 6 811 egzemplarzy. Oznaczało to, że samochody o zerowej emisji marki Kia stanowiły w tym okresie 6,0 proc. jej sprzedaży na kontynencie (2,9 procent w ub. r.).

Szeroka oferta modeli elektrycznych

Do 2025 roku, aby osiągnąć cele zaprezentowane w „Planie S”, Kia zamierza oferować aż 11 samochodów elektrycznych na świecie w różnych segmentach – od kompaktowych hatchbacków przez SUV-y, aż po vany.

Pierwszy samochód elektryczny nowej generacji Kia wprowadzi na europejski rynek w przyszłym roku. Auto będzie skonstruowane na nowej platformie podwoziowej, zaprojektowanej z myślą o wykorzystaniu elektrycznego układu napędowego. Nowy crossover będzie łączył cechy hatchbacków i SUV-ów. Będzie miał ponad 500 km zasięgu na jednym ładowaniu akumulatora i będzie przystosowany do ładowania z wykorzystaniem szybkich ładowarek (czas – poniżej 20 minut).

– Wysoka sprzedaż aut elektrycznych obecnej generacji, jak nowe e-Niro i e-Soul zachęca nas do poszerzania oferty elektrycznych modeli. Modele nowej generacji znacznie ją przyspieszą – powiedział Emilio Herrera, Dyrektor Operacyjny Kia Motors Europe.

Kia Motors Europe, po debiucie nowego modelu o zerowej emisji już w przyszłym roku, w następnych latach wprowadzi do sprzedaży na Starym Kontynencie kolejne auta elektryczne. Od teraz każdy nowy model dostępny w Europie będzie oferowany z co najmniej jedną odmianą zelektryfikowaną (łagodna hybryda, napęd hybrydowy, napęd hybrydowy typu plug-in lub elektryczny układ napędowy).

Przyjazna dla użytkownika obsługa

Począwszy od 2022 roku Kia wprowadzi do oferty kolejne bezemisyjne samochody. Modele te będą wyposażone nie tylko w funkcje specyficzne dla aut elektrycznych, ale również w nową obsługę. Będą oferować różne szybkości ładowania, dostosowane do potrzeb i możliwości finansowych nabywców. W ofercie znajdą się auta z możliwością ładowania prądem o napięciu 400 V lub 800 V, co umożliwi szybkie lub nawet ultraszybkie ładowanie akumulatora.

– Chcemy zapewnić najlepszy możliwy stosunek jakości do ceny – powiedział Pablo Martinez Masip, Dyrektor ds. Planowania i Ustalania Cen Samochodów w Kia Motors Europe.

Do 2026 roku Kia zamierza osiągnąć na świecie sprzedaż samochodów elektrycznych na poziomie 500 000 egzemplarzy i dąży do tego, aby już wtedy ponad 20 procent jej sprzedaży w Europie stanowiły auta elektryczne.