LEXUS ES NAJBARDZIEJ NIEZAWODNY (FINAŁ – ODCINEK 8)

Przez ostatni tydzień prezentowaliśmy historię siedmiu generacji Lexusa ES. Dziś finał – luksusowy sedan został ogłoszony najbardziej niezawodnym samochodem w badaniu 2020 U.S. Vehicle Dependability Study.

Przeprowadziła go amerykańską firma analityczna J.D. Power. Samochód zdobył rekordowo wysoki wynik.


Zobacz także:

LEXUS ES – HISTORIA MODELU 1-8 GENERACJI

HISTORIA/OLDTIMERS


 

Limuzyna Lexusa zanotowała rezultat 52 PP100. To oznacza, że japoński samochód pokonał wszystkich konkurentów. Co więcej, to najlepszy wynik w 31-letniej historii badania J.D. Power U.S. Vehicle Dependability Study, jednego z najbardziej renomowanych rankingów niezawodności w branży motoryzacyjnej.

Badanie mierzy liczbę problemów zgłaszanych przez użytkowników danego modelu w trzecim roku jego posiadania. Niższy wynik oznacza zatem większą niezawodność auta. Uwzględniane są nie tylko poważne usterki, ale również wrażenia z użytkowania samochodu, dotyczące np. wyciszenia wnętrza czy obsługi systemu multimedialnego. Tegoroczna edycja bazowała na informacjach od 36 555 właścicieli samochodów z rocznika 2017.

Więcej Lexusów w czołówce

Amerykańscy analitycy wyróżnili także inne modele Lexusa. Terenowy GX zajął pierwsze miejsce w kategorii Midsize Premium SUV, a na drugim miejscu w kategorii znalazł się model RX, razem z Cadillakiem XT5 oraz Mercedesem GLE.

Tę samą lokatę w klasie Compact Premium SUV zdobył NX. Limuzyna ES zwyciężyła rzecz jasna w swojej kategorii Compact Premium Car, a na trzecim miejscu w tej samej klasyfikacji znalazł się IS.

Japoński producent zajął drugie miejsce rankingu marek z okrągłym wynikiem 100. To rezultat o sześć punktów lepszy, niż w ubiegłorocznym badaniu i wyraźnie przewyższający średnią rynku, która w 2020 roku wyniosła 134 problemy na 100 samochodów.

Toyota wygrywa w największej liczbie kategorii

Bardzo dobre wyniki zanotowała również siostrzana Toyota. Japońska marka zajęła piąte miejsce w ogólnym rankingu, najwyższe wśród producentów aut popularnych i wyprzedziła m.in. Volkswagena, BMW, Audi, Forda czy Mazdę. Japońskie modele wygrały w czterech segmentach. A wliczając wyniki Lexusa, Toyota Motor Corporation zgarnęła pierwsze miejsca w aż sześciu kategoriach.

4Runner wygrała w kategorii Midsize SUV, Tundra wraz z Fordem F-150 zdobyła pierwsze miejsce w klasyfikacji Large Light Duty Pickup, Avalon okazała się najlepsza w klasie Large Car, a Sienna zwyciężyła w kategorii Minivan. Do tego można dodać trzecie miejsce Corolli w klasyfikacji aut kompaktowych i taką samą pozycję RAV4 w kategorii Compact SUV.