LOS ANGELES 2016: MERCEDES AMG E 63 4MATIC NAJMOCNIEJSZY W HISTORII

mercc-e-amg1

Najnowsze modele Mercedes-AMG: E 63 4MATIC+ oraz E 63 S 4MATIC+ z potężnym silnikiem 4.0 V8 biturbo to najmocniejsze samochody w historii marki w tej klasie.

Jednostka osiąga nawet 450 kW (612 KM) i – dzięki seryjnemu systemowi odłączania cylindrów – zapewnia znakomite osiągi. Obejrzeć ją będzie można już wkrótce na targach motoryzacyjnych 2016 LA Auto Show.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

LOS ANGELES 2015


 

Nowa sportowa limuzyna Mercedes- AMG otrzymała też szereg innowacyjnych technologii, m.in. 9-biegową przekładnię AMG Speedshift MCT (Multi Clutch Technology), którą po raz pierwszy połączono z mokrym sprzęgłem startowym, a także nowy napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego między osiami.

mercc-e-amg2

Niezrównaną dynamikę podkreśla ekspresyjny design nadwozia z nową osłoną chłodnicy i maską w stylu modeli coupé. Równocześnie najnowsza generacja E 63 oferuje zupełnie nowy poziom komfortu na dalekich trasach – to zasługa sportowego zawieszenia pneumatycznego Air Body Control.

DANE TECHNICZNE i OSIAGI:
(Mercedes-AMG E 63 4MATIC+ – Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+)

Silnik (4.0 V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny)
– pojemność: 3982 ccm – 3982 ccm
– moc maks.: 420 kW (571 KM) przy 5750–6500 obr./min. – 450 kW (612 KM) przy 5750–6500 obr./min.;
– maks. moment obrotowy:: 750 Nm przy 2250–5000 obr./min. – 850 Nm przy 2500–4500 obr./min.;
– przyspieszenie 0–100 km/h (sek.): 3,5 – 3,4;
– prędkość maksymalna (km/h): 250 – 250 km/h (ograniczona elektronicznie);
– średnie zużycie paliwa (l): od 8,9 do 9,2 – od 8,9 do 9,2;
– układ napędowy: stały napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+ ze zmiennym rozdziałem momentu obr.;
– przekładnia: 9-biegowa, AMG Speedshift MCT;
– średnia emisja CO2 (g/km): od 203 do 209 – od 203 do 209;
– klasa efektywności: D;
– masa własna (DIN/EC w kg): od 1875 do 1950.

mercc-e-amg3

W celu zwiększenia osiągów silnika i jeszcze lepszej responsywności inżynierowie Mercedes-AMG po raz pierwszy zastosowali w modelu turbosprężarki typu twin-scroll.

Oba modele E 63 są oferowane wyłącznie z nowym napędem na cztery koła AMG Performance 4MATIC+. Ten inteligentny system łączy zalety różnych konfiguracji układu napędowego – po raz pierwszy oferuje całkowicie płynną dystrybucję momentu obrotowego pomiędzy przednią a tylną osią. Trybu Drift, który należy do standardowego wyposażenia, można aktywować w programie Race, po dezaktywacji ESP i wybraniu ręcznej zmiany przełożeń. 612-konna Klasa E staje się wówczas samochodem wyłącznie tylnonapędowym.

mercc-e-amg4

W ramach AMG Dynamic Select kierowca E 63 4MATIC+ ma do wyboru cztery różne programy jazdy: Comfort, Sport, Sport Plus oraz Individual. W każdym z nich modyfikowane są: reakcja silnika i skrzyni biegów oraz charakterystyka pracy zawieszenia, układu kierowniczego, ESP i napędu na obie osie. Niezależnie od wybranego programu kierowca może uruchomić ręczny tryb zmiany biegów (przycisk M), obsługiwany za pomocą manetek przy kierownicy. Osobno można ustawiać także tryb pracy zawieszenia.

W nowej generacji E 63 znacznie uproszczono sterowanie funkcją błyskawicznego ruszania – Racestart (działa w programach Sport, Sport Plus i Race). Aby z niej skorzystać, kierowca musi tylko wdusić lewą nogą pedał hamulca, a prawą – pedał gazu. Pokładowa elektronika sama dobierze właściwą prędkość obrotową silnika.

Sportowe zawieszenie AMG, bazujące na wielokomorowym zawieszeniu pneumatycznym Air Body Control to samopoziomujący układ, który zapewnia bardzo wysoką stabilność pochylenia kół, a znakomitą dynamikę jazdy i precyzję prowadzenia łączy z wysokim komfortem. Aby dodatkowo poprawić przyczepność model został wyposażony w mechaniczną blokadą tylnego dyferencjału (tzw. szperę), a w wersji S blokada ta ma sterowanie elektroniczne.

mercc-e-amg5

Ze świata sportów motorowych pochodzi radialne mocowanie hamulców. Model E 63 4MATIC+ zaopatrzono w wewnętrznie wentylowane, perforowane bimetalowe tarcze hamulcowe w rozmiarze 360 x 36 mm z przodu (6-tłoczkowe zaciski) oraz 360 x 24 mm z tyłu (1-tłoczkowe zaciski pływające). Wariant E 63 S 4MATIC+ ma z przodu jeszcze większe o wymiarach 390 x 36 mm, a opcjonalnie dostępny jest z karbonowo- ceramicznymi hamulcami AMG (rozmiar tarcz przednich: 402 x 39 mm, tylnych: 360 x 32 mm).

Elektromechaniczny układ kierowniczy E 63 ma zależne prędkości jazdy wspomaganie i przekładnię o zmiennym przełożeniu. Oferuje trzy tryby pracy do wyboru: Comfort, Sport oraz Sport Plus, aktywowane wraz ze zmianą programu jazdy Dynamic Select lub osobno, w trybie Individual.

Nowe modele E 63 są oferowane z kompletem inteligentnych funkcji łączności oraz systemów z rodziny Intelligent Drive. Ich lista obejmuje częściowo autonomiczny Pilot Jazdy, który może odciążać kierowcę podczas nużących odcinków podróży, na przykład w korkach.

mercc-e-amg6

Światowa premiera nowej sportowej limuzyny Mercedes- AMG odbędzie się 16 listopada, w dniu inauguracji salonu samochodowego Los Angeles Auto Show. Sprzedaż modelu ruszy 16 stycznia 2017 roku, a pierwsze egzemplarze pojawią się u dealerów w marcu przyszłego roku.