LOS ANGELES 2018: DEBIUT PRIUSA Z NAPĘDEM AWD-i

Toyo_Prius_1

Toyota Prius 2019 zadebiutowała na targach motoryzacyjnych Los Angeles Auto Show. Zaktualizowana wersja hybrydowego liftbacka 4. generacji będzie oferowana w przyszłym roku.

Model posiadać będzie nowy napęd na cztery koła AWD-i. Trafi również do polskich salonów Toyoty.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

LOS ANGELES 2018


 

Toyota Prius, pierwszy seryjnie produkowany samochód hybrydowy na świecie, od swojego debiutu w 1997 roku jest ambasadorem najnowszych technologii Toyoty. Każda z czterech generacji przynosiła znaczący postęp pod względem wydajności, zaawansowania technicznego oraz własności jezdnych.

W 2019 roku zadebiutuje Prius wyposażony w nowy hybryd napęd AWD-i. Z silnikiem elektrycznym przy tylnej osi zwiększa pewność prowadzenia w trudnych warunkach drogowych.

Toyo_Prius_2

AWD-i korzysta z dodatkowego silnika elektrycznego o dużym momencie obrotowym, który współpracuje z pełnym układem hybrydowym napędzającym przednią oś. Włącza się automatycznie, gdy wymagają tego warunki na drodze. Napęd 4×4 jest dołączany podczas ruszania, przy prędkości do 10 km/h oraz przy wyższych prędkościach, gdy czujniki wykryją śliską nawierzchnię.

Układ napędowy AWD-i jest kompaktowy i lekki, nie wymaga przy tym zastosowania wału napędowego ani centralnego mechanizmu różnicowego. Dzięki temu model ma praktycznie tak samo przestronną kabinę pasażerską co wersja 4×2 i porównywalne zużycie paliwa oraz emisję spalin.
Nowe auto jest wyposażone w nową kompaktowy akumulator niklowo- wodorkowy, dostosowany do pracy w niskich temperaturach.

Tymczasem Prius 2019 z przednim napędem otrzymuje nową baterię litowo- jonową.

Toyo_Prius_3

Prius AWD-i w polskich salonach

– Prius w gamie hybryd Toyoty zawsze jako pierwszy pokazywał najnowsze rozwiązania w zakresie tej technologii. Teraz mamy do czynienia z kolejną rewolucją technologiczną – po raz pierwszy napęd hybrydowy w klasycznym nadwoziu auta osobowego otrzymał system 4×4. A wszystko tak inteligentnie skonstruowane, by połączyć dotychczasową legendarną ekonomikę jazdy z niespotykaną dotąd w osobowych hybrydach tej klasy najwyższą możliwą jakością prowadzenia w każdych warunkach pogodowych. To drogowskaz dla pozostałych miejskich hybryd Toyoty pokazujący, w którą stronę będzie podążał rozwój tej technologii. U nas na Priusa AWD-i Hybrid będziemy musieli jeszcze poczekać. Obecnie trwa okres promocji modeli z rocznika 2018, a od lutego przyszłego roku czeka nas kilka intensywnych miesięcy wprowadzania do oferty zupełnie nowych generacji Corolli oraz RAV4. Po nich nastąpi długo wyczekiwany polski come back naszej światowej ikony wśród sedanów – Toyoty Camry. Ale z pewnością Prius z napędem AWD-i zasługuje na miejsce w polskiej ofercie Toyoty – powiedział Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland.

Pionier architektury TNGA

Prius 4. generacji, który zadebiutował w 2016 roku, to pierwszy model zaprojektowany na platformie Toyota New Global Architecture (TNGA). Nowa konstrukcja jest o 60 proc. sztywniejsza od poprzedniego modelu, poprawiając stabilność jazdy, pewność prowadzenia w zakrętach oraz odporność na zderzenia. Dzięki platformie TNGA o niżej położonym środku ciężkości oraz napędowi hybrydowemu 4. generacji Prius zyskał lepsze osiągi i większy komfort prowadzenia.

Salon Samochodowy LA Auto Show potrwa do 9 grudnia 2018 roku. Europejski debiut Priusa AWD-i będzie miał miejsce podczas Brussels Motor Show, 18 stycznia 2019 roku.