MAZDA: MX-5 2019: CZYLI WIĘKSZA MOC I PRZYJEMNOŚĆ Z JAZDY

Mazda_MX-5_1

Fani japońskiej marki i kabrioletów zastanawiali się, czy roadster Mazda MX-5 może zaoferować coś więcej? Okazało się, że tak po tym, jak producent zaprezentował model 2019.

Nowe auto to lekka konstrukcja, zwarte i kompaktowe nadwozie, napęd na tylne koła, gotowość do jazdy z otwartym dachem i idealne zespolenie z kierowcą.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Nowa Mazda MX-5, zarówno z miękkim dachem, jak i w wersji RF, dostał zastrzyk mocy i wsparcie zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i-Activsense. Te zmiany w połączeniu z bogatym wyposażeniem wnętrza sprawiają, że prowadzenie roadstera będzie jeszcze bardziej ekscytujące i satysfakcjonujące.

Zmodernizowane silniki benzynowe SKYACTIV-G o pojemności 1.5 oraz 2.0 l z ulepszonymi parametrami spalania i większym momentem obrotowym spełniają nowe normy emisji spalin Euro 6d-Temp, zgodnie z aktualnym cyklem testów WLTP (światowa zharmonizowana procedura testów pojazdów lekkich) oraz testu drogowego RDE, który bada poziom emisji podczas rzeczywistej jazdy.

Mazda_MX-5_2

Obie jednostki napędowe korzystają z jeszcze bardziej responsywnego przyspieszenia, dzięki zminimalizowanemu opóźnieniu między naciśnięciem gazu a reakcją pojazdu.

Silnik SKYACTIV-G 2.0 ma bardziej rasowe brzmienie i pracuje na jeszcze wyższych obrotach przez przesunięcie maksymalnych obrotów – z 6800 na 7500 obr./min. Moc silnika wzrosła ze 160 do 184 KM osiąganych przy 7000 obr./min., przy jednoczesnej zmianie maksymalnego momentu obrotowego z 200 do 205 Nm uzyskiwanych teraz już przy 4000 obr./min.

W zmodyfikowanej jednostce SKYACTIV-G 2.0 występuje mniejsze tarcie mechaniczne i niższa bezwładność pracy przy wysokich obrotach, poprawione zostało działanie układu chłodzenia silnika, zwiększono ciśnienie wtrysku paliwa oraz zmodyfikowano proporcje wtryskiwanej mieszanki (paliwo- powietrze). Zmniejszona została także masa tłoków oraz korbowodu, który jest teraz lepiej zbalansowany.

Pięć nowych systemów bezpieczeństwa i-Activsense to: Advanced Smart City Brake Support (A-SCBS) – zaawansowany system wspomagania hamowania w ruchu miejskim, który rozpoznaje inne pojazdy oraz pieszych i zapobiega kolizjom, system Smart City Brake Support (SCBS-R), rozpoznający nadjeżdżające pojazdy i ew. przeszkody podczas cofania, system monitorowania zmęczenia kierowcy – Driver Attention Alert, rozpoznawania znaków drogowych – Traffic Sign Recognition System (TSR) oraz nowa kamerę cofania.

Osiowa regulacja kierownicy w zakresie 30 mm dostępna jest w Maździe MX-5 po raz pierwszy.

Nagradzane wzornictwo w stylistyce KODO – Dusza Ruchu zostało wzbogacone o grafitowy lakier, którym pokryte są 16- oraz 17-calowe aluminiowe obręcze.

Pierwsze sztuki Mazdy MX-5 2019 trafią do polskich Dealerów marki we wrześniu, kolejne samochody, już z roku produkcji 2019, będzie można zamawiać od listopada br. W salonach czekają jeszcze Mazdy MX-5 2018 z silnikiem 2.0 o mocy 160 KM gotowe do natychmiastowego odbioru. Każdy, kto zdecyduje się na Mazdę MX-5 2018, otrzyma w prezencie weekendowy pobyt w spa (szczegóły u dealerów marki).