MERCEDES-BENZ: NOWY GLC PLUG-IN DOSTĘPNY JUŻ W POLSKICH SALONACH

Najnowsza odsłona GLC jest już dostępna w polskich salonach z kompletną gamą hybrydowych napędów plug-in.

Do dwóch wersji z silnikami benzynowymi (GLC 300 e 4MATIC oraz GLC 400 e 4MATIC) dołączyła właśnie odmiana z jednostką wysokoprężną (300 de 4MATIC). Każda z nich łączy znakomite osiągi, które zapewnia współpraca dwóch silników, z zasięgiem w trybie całkowicie elektrycznym – około 110-120 km (cykl mieszany WLTP). Oznacza to, że na co dzień GLC z hybrydowym napędem plug-in może służyć jako samochód w pełni zasilany prądem.


Zobacz także:

TOYOTA: bZ COMPACT SUV CONCEPT DEBIUTUJE W EUROPIE

PREMIERY


 

Nowy GLC pozostaje wierny udanej formule nowoczesnego, sportowego luksusu Mercedes-Benz. Całkowicie przeprojektowana seria modelowa łączy emocjonujący design i innowacyjne technologie z dynamiką, komfortem oraz zwrotnością. To wszystko przy wysokiej efektywności: nowy GLC jest „bardziej elektryczny niż kiedykolwiek” – występuje wyłącznie w wersjach hybrydowych. Gama silnikowa obejmuje cztery miękkie hybrydy (ang. mild hybrid) oraz trzy hybrydowe warianty plug-in. Wszystkie korzystają z czterocylindrowych jednostek benzynowych lub wysokoprężnych połączonych z silnikiem elektrycznym.

Hybrydowe odmiany plug-in GLC oferują wysokie osiągi. Zależnie od wersji ich moc systemowa wynosi od 313 do 381 KM, a systemowy moment obrotowy sięga od 550 do 750 Nm. Pojemny akumulator (31,2 kWh) z możliwością ładowania z zewnętrznego źródła prądu zapewnia nawet 122 km zasięgu w trybie elektrycznym dla realistycznego cyklu mieszanego WLTP. Oznacza to, że większość codziennych podróży można pokonywać wyłącznie siłami prądu – nawet drogami szybkiego ruchu. Prędkość maksymalna GLC w trybie elektrycznym wynosi 140 km/h.

Standardowa ładowarka prądu przemiennego (AC) o mocy 11 kW pozwala ładować hybrydy plug-in z domowego gniazdka, wallboxa lub na publicznych stacjach. Ponadto na życzenie dostępna jest opcjonalna szybka ładowarka prądu stałego (DC) o mocy 60 kW (2823 zł dopłaty). Ładowanie w publicznych punktach nie nastręcza żadnych trudności dzięki karcie Mercedes me Charge, która zapewnia intuicyjny dostęp do około 300 000 punktów ładowania w Europie, zlokalizowanych w takich miejscach jak centra handlowe, hotele czy stacje paliw. Aplikacja Mercedes me z wyprzedzeniem wskazuje dokładną pozycję i aktualną dostępność wybranej stacji oraz ceny energii. Wszystko odbywa się w ramach jednego wspólnego rachunku, niezależnie od dostawcy prądu.

Symulator indywidualnego zasięgu w trybie elektrycznym

Dla wielu klientów zasięg w trybie elektrycznym jest ważnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o zakupie zelektryfikowanego pojazdu. Mercedes‑Benz pomaga w łatwy sposób dowiedzieć się, jaki wpływ poszczególne warunki eksploatacji mają na rzeczywisty zasięg w trybie elektrycznym. Na stronie poświęconej GLC można sprawdzić, jak czynniki takie jak temperatura zewnętrzna, profil jazdy i wymagania dotyczące klimatyzacji wpływają na wartość zasięgu elektrycznego podczas codziennego użytkowania.

Nowy GLC: hybrydy plug-in – dane techniczne i ceny

    GLC 300 e 4MATIC GLC 400 e 4MATIC GLC 300 de 4MATIC
Pojemność skokowa ccm 1999 1999 1993
Moc maks. silnika spalinowego KM 204 252 197
Moc maks. silnika elektrycznego KM 136 136 136
Maksymalny moment obr.
silnika spalinowego
Nm 320 400 440
Maksymalny moment obr.
silnika elektrycznego
Nm 440 440 440
Moc systemowa KM 313 381 333
Systemowy moment obrotowy Nm 550 650 750
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP) l/100 km 0,5-0,6 0,5-0,6 0,4-0,5
Emisje CO2 w cyklu mieszanym (WLTP) g/km 12-15 12-15 10-14
Zasięg w trybie elektrycznym
w cyklu mieszanym WLTP
km 108-122 108-122 106-120
Przyspieszenie 0-100 km/h s 6,7 5,6 6,4
Prędkość maksymalna km/h 218 237 217
Cena od 307 400 320 600 320 000