MERCEDES-BENZ: RUSZYŁA SPRZEDAŻ KLASY S 580 E W WERSJI PLUG-IN

Mercedes-Benz rozpoczyna sprzedaż S 580 e – pierwszej Klasy S z czwartą generacją napędu hybrydowego Hybryda plug-in jest dostępna w wersji z normalnym i długim rozstawem osi, w cenie od 557 500 zł.

Gama silnikowa została niedawno poszerzona o miękką hybrydę S 580 4MATIC z benzynowym silnikiem V8 z rozruszniko-alternatorem drugiej generacji i 48-woltową pokładową instalacją elektryczną. I ten wariant jest dostępny z obydwoma rozstawami osi, a jego ceny zaczynają się od 569 900 zł.


Zobacz także:

PREMIERY


 

W ramach modyfikacji Mercedes-Benz wzbogacił wyposażenie swojej flagowej limuzyny. Oferta obejmuje teraz aktywne zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL oraz nowe opcje z zakresu bezpieczeństwa i komfortu znane już z Mercedesa-Maybacha Klasy S, np. Asystenta wnętrza MBUX z tyłu oraz podajnik tylnych pasów bezpieczeństwa.

Za sprawą 150-konnego silnika elektrycznego i ponad 100 km zasięgu „na prądzie” nowy Mercedes-Benz S 580 e może w wielu przypadkach poruszać się bez korzystania z jednostki spalinowej. W porównaniu z poprzednikiem zasięg wzrósł ponad dwukrotnie.

„Bazą” dla hybrydowego zespołu napędowego jest 6-cylindrowy, benzynowy, rzędowy silnik M 256 o mocy 270 kW (367 KM). Szczytowy moment obrotowy silnika elektrycznego, wynoszący 480 Nm, jest dostępny praktycznie od samego początku, co zapewnia wysoką dynamikę podczas ruszania i umożliwia zwinne przyspieszanie. Maksymalna prędkość w programie jazdy ELECTRIC wynosi 140 km/h. W porównaniu z poprzednikiem korzyści przynosi inne umieszczenie akumulatora w samochodzie – bagażnik nie ma już stopnia i oferuje możliwość przewozu długich przedmiotów.

Standardem jest pokładowa trójfazowa ładowarka AC o mocy 11 kW. Szybkie ładowanie prądem stałym umożliwia ładowarka DC o mocy 60 kW. W rezultacie pełne naładowanie akumulatora można przeprowadzić w ciągu około 30 minut.

Nowe funkcje z zakresu bezpieczeństwa i komfortu dla podróżujących z tyłu

Seryjna specyfikacja wszystkich Klas S Limuzyna obejmuje pakiet przestrzeni ładunkowej. HANDS-FREE ACCESS ułatwia otwieranie pokrywy bagażnika ruchem stopy pod tylnym zderzakiem, a otwór na długie przedmioty umożliwia przewożenie np. nart. Zdalne zamykanie tylnej klapy pozwala zamknąć ją za dotknięciem przycisku.

Lista nowości obejmuje nowe odcienie lakieru (niebieski nautic metalik, szarość selenitu metalik, biel kaszmiru magno oraz złoto kalahari designo), a także opcjonalne czarne wykończenie konsoli środkowej o kryształowym wzornictwie.

Opcjonalne aktywne zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL (36 696 zł dopłaty) zapewnia jeszcze większy komfort jazdy i lepszą zwinność prowadzenia. Jest połączone ze standardowym zawieszeniem pneumatycznym AIRMATIC. Ponieważ sprężyna i amortyzator są tu osobno regulowane dla każdego z kół, E-ACTIVE BODY CONTROL przeciwdziała nie tylko przechyłom, ale także kołysaniu, „nurkowaniu” oraz „przysiadaniu” samochodu. Zakres innowacyjnych funkcji obejmuje możliwość podniesienia nadwozia w przypadku wykrycia ryzyka zderzenia bocznego. A dzięki połączeniu ze skanowaniem nawierzchni ROAD SURFACE SCAN i funkcją pochylania w zakrętach CURVE zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL zapewnia szczególnie wysoki poziom komfortu.

Ponieważ E-ACTIVE BODY CONTROL działa pod napięciem 48 V, to jako opcja jest dostępne dla wariantów wyposażonych w taką instalację, tj. S 450 4MATIC, S 500 4MATIC oraz S 580 4MATIC.

Przy okazji Klasa S wzbogaca się o nowe opcje z zakresu bezpieczeństwa i komfortu dla podróżujących z tyłu, znane już z niedawno wprowadzonej Klasy S Mercedes-Maybach:

– Asystent wnętrza MBUX z tyłu może wykryć obecność pasażerów w drugim rzędzie siedzeń i automatycznie wysunąć zagłówki. Za pomocą intuicyjnego gestu dłonią pozwala też sterować tylną roletą przeciwsłoneczną dachu panoramicznego (dostępny w połączeniu z Asystentem wnętrza MBUX z przodu).
– Automatyczny podajnik pasów bezpieczeństwa z tyłu pośrednio skłania do zapięcia pasa i jednocześnie zwiększa wygodę wykonywania tej czynności – nie trzeba już sięgać w bok. Podajnik pasa bezpieczeństwa jest zintegrowany z regulowanym oparciem fotela, dzięki czemu zawsze znajduje się w dogodnej pozycji (element dostępny z elektrycznie regulowanymi tylnymi siedzeniami z funkcją pamięci).
– Adaptacyjne oświetlenie tylnej części kabiny pozwala na wielostopniową regulację jasności i temperatury barwowej LED-owego oświetlenia wnętrza – można je wykorzystać do czytania lub jako nastrojowe oświetlenie.
– Funkcja masażu łydek z tyłu stymuluje krążenie i pomaga zapobiegać zmęczeniu (dostępna z fotelami Executive, dla Klasy S z długim rozstawem osi).

Dane techniczne w skrócie (dane w nawiasach dotyczą wersji z długim rozstawem osi):

    S 580 e S 580 4MATIC
Silnik (układ i liczba cylindrów)   R6 V8
Pojemność, silnik benz. ccm 2999 3982
Moc maks., silnik benz. kW/KM 270/367 370/503
przy obr./min 5500-6100 5500
Maks. moment obr., silnik benz. Nm 500 700
przy obr./min 1600-4500 2000-4000
Moc maks., silnik elektr. kW/KM 110/150 15/20
Maks. moment obr., silnik elektr. Nm 480 200
Moc systemowa kW/KM 375/510
Systemowy moment obrotowy Nm 750
Zasięg w trybie elektrycznym (WLTP: EAER w cyklu mieszanym) km 104.0-121.0  
Przyspieszenie 0-100 km/h s 5,2 4,4
Prędkość maksymalna km/h 250 250
Prędkość maksymalna w trybie elektrycznym km/h 140
Ceny od 557 500
(577 500) 
569 900
(589 900) 

.

    S 580 e S 580 4MATIC
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP) l/100 km 1,1-1,5 9,9-11,3  (10,0-11,4)
Emisje CO2 w cyklu mieszanym (WLTP) g/km 26.0-33.0 226-256  (227-258)
Ważone zużycie prądu w cyklu mieszanym (WLTP) kWh/100 km 20,0-22,0