MERCEDES: LUKSUS CZYLI NOWA KLASA S COUPE ORAZ KABRIOLET

S Coupé-ka1

Mercedesy Klasy S Coupé oraz S Kabriolet to czteromiejscowe samochody wyposażone są w najnowocześniejsze technologie, zapewniając kierowy i pasażerom pełen komfort podróżowania.

Modele posiadają nowe lub wzbogacone o kolejne funkcje systemy wspomagające, nowoczesną koncepcję obsługi i wyświetlania informacji z panoramicznym kokpitem, kierownice nowej generacji, zintegrowaną kontrolę Energizing oraz najnowszą odsłonę systemu informacyjno- rozrywkowego.


Zobacz także:

PREMIERY


 

Ekskluzywnym, standardowym elementem wyposażenia obu dwudrzwiowych odmian są tylne lampy OLED. Nowa jednostka V8 biturbo pod maską S 560 Coupé oraz S 560 Kabriolet zapewnia jeszcze lepszą dynamikę.

Udoskonalona stylizacja jeszcze dobitniej podkreśla sportowy charakter, a jednocześnie akcentuje techniczne zaawansowanie obu modeli. Klasa S Coupé i Kabriolet wyróżniają się przednim zderzakiem z chromowanym dolnym spojlerem i szerokimi wlotami powietrza. W dynamiczny wygląd wpisują się także przeprojektowane osłony progów oraz chromowane, podwójne końcówki układu wydechowego, wzorowane na wersji V12.

S Coupé-ka2

Także Linia AMG zyskała jeszcze bardziej dynamiczny wygląd – otrzymała nowy przedni i tylny zderzak. Szczególnie efektowny jest jej przedni pas, z masywnymi wlotami i chromowanymi listwami.

Tylne lampy OLED w standardzie

Jedną z nowości w Klasach S Coupé i Kabriolet są innowacyjne tylne lampy wykorzystujące diody organiczne – OLED. Ich cienka, zbudowana ze związków organicznych struktura jest drukowana na szklanej płytce. Łącznie, w tylnych lampach dwudrzwiowych Klas S zastosowano 66 ultracienkich diod OLED. Zachowują się one, jakby „pływały” we wnętrzu klosza. Co więcej, emitują bardzo jednorodne światło we wszystkich kierunkach, tworząc unikalny design – zarówno w dzień, jak i w nocy.

Przy blokowaniu lub odblokowaniu pojazdu lampy dają charakterystyczny, świetlny pokaz z sekwencyjnym rozbłyskiem i przyciemnieniem. Naturalnie, OLED-y korzystają z tradycyjnej technologii wielostopniowego oświetlenia Mercedes- Benz ze zróżnicowanym poziomem intensywności świateł hamowania i kierunkowskazów, zależnie od warunków jazdy oraz jasności otoczenia (dzień/ noc).

Na dalszą indywidualizację pojazdu w połączeniu z Linią AMG pozwalają dwa nowe wzory kół: 10-ramienne obręcze AMG o średnicy 20 cali, lakierowane na kolor tytanowej szarości (wysoki połysk; opcja dla Linii AMG, zawiera poszerzone nadkola AMG) albo czarny (wysoki połysk; opcja dla Linii AMG Plus).

S Coupé-ka3

Panoramiczny kokpit i nowe kierownice

Nabywcy zmodernizowanych Klas S Coupé i Kabriolet mają do wyboru trzy nowe linie wykończenia (lśniące drewno orzechowe, satynowe drewno jesionowe w kolorze szarym oraz zakrzywione linie designo na drewnie magnolii), a także trzy nowe linie tapicerki (skóra nappa designo Exclusive AMG Line Plus w tonacji porcelana/ czerwony tycjan oraz skóra nappa designo Exclusive AMG Line Plus w tonacji czerwień bengalska /czerń).

Na tablicy przyrządów Klasy S dominują dwa 12,3-calowe wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości. Umieszczone pod jedną wspólną taflą, tworzą one panoramiczny kokpit, podkreślając poziomą orientację designu wnętrza.

Podobnie jak panel wskaźników, panoramiczny kokpit składa się z dużego ekranu z cyfrowymi zegarami zlokalizowanymi bezpośrednio w polu widzenia kierowcy, a także z centralnego wyświetlacza ponad konsolą centralną. Kierowca ma do wyboru trzy różne stylizacje cyfrowych wskazań: klasyczną, sportową lub progresywną. Poza tradycyjnymi elementami komputera pokładowego kierowca może ustawić podgląd nawigacji lub tzw. ekranu ECO, który pomaga w osiągnięciu bardziej zrównoważonego stylu jazdy.

Oba modele otrzymały nową kierownicę z panelami dotykowymi. Reagują one na ruchy opuszek palców, zupełnie jak ekran smartfona, i umożliwiają kierowcy obsługę całego systemu informacyjno-rozrywkowego bez potrzeby kierownicy. Systemem multimedialnym można zawiadywać również za pomocą panelu dotykowego z kontrolerem na konsoli środkowej.

S Coupé-ka4

Sterowanie głosowe Linguatronic zostało po raz pierwszy wzbogacone o obsługę funkcji pojazdu. Za pośrednictwem komend głosowych można teraz obsługiwać klimatyzację i funkcje wentylacji /podgrzewania foteli, oświetlenie kabiny, funkcje zapachowe/ jonizacji powietrza, masaż oraz sterować ekranem head-up.

Kontrola komfortu Energizing

Kontrola komfortu (opcja) łączy działanie poszczególnych układów z zakresu komfortu. Wykorzystuje funkcje klimatyzacji (w tym rozpylacz zapachów), foteli (podgrzewanie, masaż, wentylację), podgrzewanie podłokietników oraz oświetlenie i nagłośnienie, aby wykreować w kabinie specyficzną atmosferę, dopasowaną do nastroju lub potrzeb podróżujących. W ten sposób poprawia ich samopoczucie oraz wydajność.

Do wyboru jest sześć programów: odświeżenie, rozgrzewanie, witalność, radość, komfort i trening (trzy programy treningowe – relaks mięśni, aktywacja mięśni i balans, każdy obejmuje kilka ćwiczeń). Każdy z programów trwa 10 min. i jest wizualizowany na centralnym ekranie za pomocą kolorowych grafik. Towarzyszy mu odpowiedni podkład muzyczny. Jeśli dostępne są osobiste listy muzyczne, np. z podłączonego odtwarzacza, system analizuje je w tle i przypisuje do danego programu w oparciu o liczbę uderzeń na minutę (bpm).

Energizing korzysta również z nastrojowego oświetlenia.

S Coupé-ka5

Nowe systemy informacyjno- rozrywkowe

Wszystkie modele Klasy S są wyposażone w najnowszą generacje systemu i Comand Online. Oferuje on szybką nawigację 3D z dyskiem twardym, topograficznymi mapami terenu, fotorealistycznymi modelami budynków w 3D oraz trójwymiarową rotacją map.

Na ekranie nawigacji pojawia się rozbudowany zakres informacji: poza natężeniem ruchu w oparciu o informacje uzyskiwane w czasie rzeczywistym może on obejmować np. komunikaty ostrzegawcze Car-to-X, informacje pogodowe, najbliższe stacje paliw wraz z aktualnymi cenami czy wolne miejsca parkingowe w okolicy. Komunikacja bliskiego zasięgu (NFC – Near Field Communication) zamienia smartfon kierowcy w cyfrowy kluczyk samochodu.

Telefony komórkowe mogą być standardowo ładowane bezprzewodowo. Funkcja działa ze wszystkimi urządzeniami mobilnymi (o przekątnej ekranu do 15,2 cm), które w standardzie lub poprzez akcesorium obsługują standard Qi. Dzięki nowemu serwisowi Concierge użytkownicy Mercedes me mają do wyboru szeroki zakres indywidualnych usług.

Nowe systemy wspomagające

Klasy S Coupé i Kabriolet stawiają kolejny krok w kierunku autonomicznej jazdy, oferując nowe lub rozbudowane systemy wspomagające. Aktywna kontrola odległości Active Distance Control Distronic z funkcją Active Steering Assist zapewnia teraz jeszcze bardziej komfortowe wsparcie przy zachowaniu bezpiecznego dystansu i utrzymaniu toru jazdy. Prędkość zostaje automatycznie dobrana z uwzględnieniem najbliższych zakrętów, skrzyżowań lub rond (działanie poszczególnych funkcji może się różnić zależnie od kraju), dzięki korzystaniu z map i danych nawigacyjnych.

S Coupé-ka6

Zawieszenie „z oczami”

W 2014 roku Klasa S Coupé jako pierwszy seryjny samochód świata połączyła opcjonalne zawieszenie Magic Body Control z funkcją pochylania w zakrętach. Karoseria samochodu pochyla się w stronę wewnętrznej krawędzi zakrętu maksymalnie o 2,65 st., ograniczając odczuwanie przez pasażerów sił poprzecznych. Innowacyjne zawieszenie z wyprzedzeniem rozpoznaje nierówności nawierzchni, korzystając z kamery stereoskopowej umieszczonej za przednią szybą.

W nowej Klasie S Coupé system został dodatkowo udoskonalony: nowa kamera działa także w słabych warunkach oświetleniowych i do prędkości 180 km/h. Klasa S Kabriolet jest seryjnie wyposażona w półaktywne zawieszenie pneumatyczne Airmatic z płynną regulacją tłumienia.

Nowy silnik V8 turbo i V6 z funkcją żeglowania

Nowa jednostka V8 biturbo pod maskami wersji S 560 Coupé oraz S 560 Kabriolet zużywa mniej paliwa od poprzednika. Aby ograniczyć zapotrzebowanie na benzynę, przy częściowym obciążeniu cztery z ośmiu cylindrów zostają odłączane z pomocą układu zmiennych faz rozrządu Camitronic (tylko Coupé). Ogranicza to straty w obiegu termodynamicznym. Turbosprężarki umieszczone są pomiędzy rozwidlonymi głowicami. Nowa „V-ósemka” rozwija moc 345 kW (469 KM) oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 700 Nm.

S Coupé-ka7

Coupé z silnikiem V6 o mocy 270 kW (367 KM) nazywa się teraz S 450 (średnie zużycie paliwa: 8,9 l/100 km; średnie emisje CO2: 204 g/km). Efektywność w rzeczywistych warunkach jazdy zwiększa nowa funkcja żeglowania – gdy sytuacja na drodze i poziom naładowania akumulatora na to pozwalają, silnik spalinowy zostaje odłączony od reszty układu napędowego i pracuje na biegu jałowym, tak że pojazd może swobodnie „żeglować”.

Kolejną nowością S 450 jest przekładnia automatyczna 9G-TRONIC. Szeroka rozpiętość przełożeń od pierwszego do dziewiątego pozwala na niemal niewyczuwalne redukcje prędkości obrotowej silnika, a jednocześnie stanowi decydujący czynnik w zakresie wysokiego poziomu efektywności jednostki napędowej oraz komfortu jazdy. Model S 450 wyposażono w filtr cząstek stałych.

merc scou1

merc scou2