DETROIT 2017: MERCEDES UZUPEŁNIA GAMĘ KLASY E O WERSJĘ COUPE

mercedE-cou1

Podczas tegorocznego salonu samochodowego North American International Auto Show (NAIAS) w Detroit prezentowany jest Mercedes Klasy E Coupé, który po limuzynie, kombi i wersji All-Terrain wzbogaca gamę.

Targi potrwają od do 22 stycznia. Mercedes- Benz swoją konferencję prasową miał w poniedziałek, 9 bm, a zainteresowanie nią ze strony dziennikarzy było ogromne.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

DETROIT 2017


 

Komfort dla czterech osób na dalekich dystansach – nowa Klasa E Coupé łączy klasyczne walory gran turismo z najnowocześniejszą technologią.

Oferuje także inteligentne rozwiązania znane już z rodziny Klasy E, w tym pełną integrację ze smartfonem, panoramiczny kokpit oraz najnowsze systemy wspomagające kierowcę z opcjonalnymi funkcjami jazdy częściowo autonomicznej. Mocne, oszczędne silniki i komfortowe zawieszenia z aktywnym tłumieniem gwarantują sportowe doznania z jazdy.

mercedE-cou2

Sportowo stylizowany nowy model coupe technicznie bazuje na limuzynie. Purystyczny design o oszczędnych liniach i zmysłowych formach łączy elegancję, dynamizm oraz luksusową prezencję. Wyrazisty przód z nisko umieszczoną osłoną chłodnicy, długa pokrywa silnika ze zdecydowanymi przetłoczeniami, obniżona linia dachu i muskularny tylny pas to elementy charakterystyczne dla nowego auta. Całość uzupełniają bezramkowe szyby w drzwiach oraz brak środkowego słupka.

Do wyboru jest też Linia AMG, wyróżniająca się sportowo stylizowanymi zderzakami, progami i większymi obręczami, a także chromowanymi „spinkami” w diamentowej osłonie chłodnicy oraz perforowanymi tarczami hamulcowymi przedniej osi.

Dzielone, smukłe tylne lampy diodowe w połączeniu z reflektorami LED Multibeam po raz pierwszy oferują funkcję oświetlenia powitalnego. Po otwarciu pojazdu ich diody rozbłyskują jedna po drugiej, od środka w stronę błotników, a przy zamykaniu – odwrotnie. Efektowny pokaz na powitanie i pożegnanie łączy się z podobną funkcją niebieskich światłowodów w lampach przednich.

Wymiary nowego pojazdu: 4826 mm długości, 1860 mm szerokości i 1430 mm wysokości są większe niż poprzednika, podobnie jak rozstaw kół – 1605 mm z przodu (+67 mm) i 1609 mm z tyłu (+68 m).

MermercedE-cou3

LUKSUSOWE WNĘTRZE

Dostępne na życzenie dwa ekrany o wysokiej rozdzielczości i przekątnej 12,3 cala łączą się pod jedną taflą szkła i tworzą panoramiczny kokpit, który zdaje się unosić w przestrzeni. Jako kluczowy element designu, podkreślają one szerokość deski rozdzielczej, podobnie jak listwa ozdobna płynnie przechodząca w panele drzwi. Kierowca ma przed sobą cyfrowy panel wskaźników w jednej z trzech wersji do wyboru: klasycznej, sportowej lub progresywnej.

Model bazowy wyposażono w dwa okrągłe wskaźniki i kolorowy wyświetlacz o przekątnej 17,8 cm (rozdzielczość 1000 x 600 pikseli) oraz centralny ekran o przekątnej 21,3 cm (960 x 540 pikseli). Dotykowe przyciski na kierownicy pozwalają kierowcy obsługiwać panel wskaźników i system informacyjno- rozrywkowy muśnięciami palców. Alternatywnie, multimediami można sterować za pośrednictwem kontroli głosowej Linguatronic lub panelu dotykowego z kontrolerem na konsoli środkowej. Korzystanie z wentylacji i niektórych systemów wspomagających ułatwiają tradycyjne klawisze.

Awangardowe fotele Coupé są wzorowane na tych montowanych w limuzynie. Oświetlenie wnętrza korzysta wyłącznie z diod LED. To samo dotyczy opcjonalnego oświetlenia nastrojowego dostępnego w 64 kolorach.

Już standardowa wersja wyposażenia Avantgarde charakteryzuje się bogatą konfiguracją. Linia AMG wyróżnia się fotelami obszytymi mieszanką skóry Artico i tkaniny Dinamica w kolorze czarnym, który kontrastuje z szarymi przeszyciami, oraz pakiet komfortowych siedzeń i skórzana kierownica sportowa AMG. Dalsze pole do indywidualizacji obu linii oferuje opcjonalny pakiet Night z akcentami w kolorze lśniącej czerni oraz przyciemnianymi bocznymi szybami.

merc-coum-n7

Większe od poprzedniczki rozmiary karoserii przekładają się na większą przestronność dla pasażerów. W obu rzędach siedzeń mają oni do dyspozycji więcej miejsca na szerokość, a z tyłu – dodatkową przestrzeń na nogi i nad głowami.

System informacyjno- rozrywkowy Comand Online rozpoczyna nową erę łączności i cyfryzacji. Do jego funkcji należy intuicyjna integracja ze smartfonem, korzystająca ze sprzężonej pojemnościowo anteny oraz bezprzewodowego ładowania. Kolejnym udogodnieniem jest nowa, dostępna w ramach Mercedes me connect Usługa Concierge.

Jej użytkownicy zyskują dostęp do dodatkowego, spersonalizowanego serwisu oferującego np. przy wyszukanie informacji na temat wydarzeń kulturalnych i sportowych, zarezerwowanie stolika w restauracji czy biletów na koncert oraz przesłanie celu nawigacji bezpośrednio do systemu multimedialnego w samochodzie.

SILNIKI

Początkowo Klasa E Coupé zadebiutuje z trzema jednostkami benzynowymi i jedną wysokoprężną do wyboru – ich moce wahają się od 135 kW (184 KM) do 245 kW (333 KM). W przyszłości dołączą do nich kolejne warianty oraz wersje z napędem na obie osie 4MATIC.

merce-sil-gama1

4-cylindrowy motor wysokoprężny z nowej rodziny silników to 2-litrowa jednostka pod maską modelu E 220 d, wyposażona w pojedynczą turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny. Generuje moc 143 kW (194 KM) zużywając 4,0 l/100 km paliwa (co odpowiada emisji 106 g CO2/km).

Wszystkie modele dostępne w chwili rynkowej premiery są standardowo wyposażone w 9-biegową przekładnię automatyczną 9G-TRONIC.

ZAWIESZENIE

Seryjnie model otrzymuje zawieszenie Direct Control. Jego prześwit obniżono względem limuzyny o 15 mm. Na życzenie dostępne jest zawieszenie Dynamic Body ControlL z selektywną regulacją tłumienia – również obniżone. Za pomocą zlokalizowanego na konsoli środkowej przełącznika standardowego systemu Dynamic Select kierowca ma do wyboru trzy odmienne charakterystyki resorowania: Comfort, Sport lub Sport+.

Opcjonalnie nowa Klasa E Coupé oferowana jest też z wielokomorowym zawieszeniem pneumatycznym Air Body Control z kontrolą przechyłów i nurkowania. Współpracuje ono z ciągłym, elektronicznie sterowanym tłumieniem adaptacyjnym. Resorowanie każdego z kół jest w pełni automatycznie dostosowywane do aktualnej sytuacji na drodze – reaguje np. na manewr wymijania przeszkody lub nierówną nawierzchnię. Tym samym łączy wysoki komfort z niespotykaną dynamiką jazdy. Kierowca ma do wyboru różne tryby pracy zawieszenia: Comfort, ECO, Sport, Sport+ oraz Individual.

Mercedes-Benz E-Klasse Coupé; C 238

System Dynamic Select decyduje nie tylko o charakterystyce pracy układu jezdnego (w połączeniu z zawieszeniami Dynamic Body Control lub Air Body Control), ale pozwala wpływać też na inne ustawienia pojazdu – takie jak reakcja na gaz, działanie funkcji ECO start/stop czy punkty zmiany biegów automatycznej przekładni. Zależnie od poziomu wyposażenia oferuje on następujące tryby jazdy: Comfort, ECO, Sport, Sport+ oraz Individual.

TECHNOLOGIE I SYSTEMY

Nowe Coupé oferuje wszystkie zaawansowane systemy dostępne już w limuzynie, Kombi i All-Terrain. Standardowe wyposażenie obejmuje układ antykolizyjny Active Brake Assist. System Drive Pilo poza utrzymywaniem odległości od innych pojazdów na wszystkich drogach w ramach aktywnego tempomatu Distronic potrafi automatycznie podążać za nimi do prędkości 210 km/h.

Nowością jest również system zdalnego parkowania Remote Parking Pilot, który umożliwia wjechanie na miejsce postojowe lub opuszczenie go zdalnie, za pomocą smartfona.

Opcjonalnie Klasa E Coupé jest dostępna także z innymi inteligentnymi systemami, w tym: przednimi lampami Multibeam LED z diodowymi matrycami o wysokiej rozdzielczości czy Magic Vision Control – inteligentnym systemem oczyszczania przedniej szyby.

Europejska wersje modelu zobaczyć zapewne będzie można już na targach motoryzacyjnych Geneva Motor Show.