MINI: NOWY MODEL Z NOWYMI SILNIKAMI I SYSTEMAMI

Mi 1_139345

Nowe Mini oferuje innowacyjne zmiany: design, techniki komunikacyjne, inteligentne formy funkcjonalności, poprawę komfortu przestrzennego, bezpieczeństwo, wyposażenie, jakość materiałów i wykończenia, a także sportowy charakter.

Nowa generacja modelu zmieniła się znacznie – to efekty intensywnej pracy nad zestrojeniem samochodu. Stylistyka nadwozia oparta została na ewolucji dotychczasowego designu.


Zobacz także:
PREMIERY


Sześciokątny wlot powietrza, lampy przednie i tylne w grubych chromowych ramkach, kierunkowskazy i elementy wykończenia dolnych krawędzi karoserii w czerni, którą zinterpretowano ponownie dla każdego elementu – wyrafinowane detale podkreślają niezwykły charakter nowego modelu. Do wyboru jest 5 lakierów do karoserii, dach w kolorze kontrastowym jako opcja bez dopłaty.

Światła główne LED obejmują pierścieniowe światło dzienne ze zintegrowanym kierunkowskazem, adaptacyjny rozkład strumienia światła i lampy przeciwmgłowe. Tylne lampy zespolone są również dostępne w technologii LED.

Mi 2_139283

W porównaniu z poprzednikiem zmieniły się wymiary: długość auta zwiększona została o 98 mm, szerokość o 44 mm, wysokość o 7 mm, rozstaw osi większy o 28 mm, rozstaw kół zwiększony z przodu o 42 mm, a z tyłu o 34 mm (dane porównawcze w zestawieniu z wersją MINI Cooper). Nowy design obejmuje też fotele z większym zakresem regulacji z przodu i dłuższym siedziskiem z tyłu (+23 mm), więcej przestrzeni na ramiona i stopy, wyższy komfort dla pasażerów z tyłu. Pojemność bagażnika wzrosła o 51 litrów (teraz 211 l), a tylne oparcie składane jest w proporcji 60:40, co zwiększa wielkość kufra. Opcjonalny pakiet transportowy obejmuje regulowaną na wysokość podłogę bagażnika.

Auto napędza nowa generacja silników z technologią MINI TwinPower Turbo.

Warianty silnikowe:

* MINI Cooper S: 4-cylindrowy silnik benzynowy (turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni, w pełni zmienny wznios zaworów, zmienne fazy rozrządowe), pojemność: 1998 cm3, moc maksymalna: 141 kW/192 KM przy 4700-6000 obr./min., maksymalny moment obrotowy: 280 Nm przy 1250-4750 obr./min. (300 Nm w trybie overboost), przyspieszenie 0-100 km/h: 6,8 sek. (z automatyczną skrzynią biegów: 6,7 sek.), prędkość maksymalna: 235 km/h (233 km/h), średnie zużycie paliwa: 5,7-5,8 l/100 km (5,2-5,4 l/100 km), emisja CO2: 133-136 g/km (122-125 g/km), standard oczyszczania spalin: EU6.

Mi 3_139315

* MINI Cooper: 3-cylindrowy silnik benzynowy (turbodoładowanie, wtrysk bezpośredni, w pełni zmienny wznios zaworów, zmienne fazy rozrządowe), pojemność: 1499 cm3, moc maksymalna: 100 kW/136 KM przy 4500-6000 obr./min., maksymalny moment obrotowy: 220 Nm przy 1250-4000 obr./min. (230 Nm w trybie overboost), przyspieszenie 0-100 km/h: 7,9 sek. (z automatyczną skrzynią: 7,8 sek.), prędkość maksymalna: 210 km/h (210 km/h), średnie zużycie paliwa: 4,5-4,6 l/100 km (4,7-4,8 l/100 km), emisja CO2: 105-107 g/km (109-112 g/km).

* MINI Cooper D: 3-cylindrowy turbodiesel (turbodoładowanie o zmiennej geometrii łopatek, wtrysk bezpośredni common rail, maksymalne ciśnienie wtrysku: 2000 barów), pojemność: 1496 cm3, moc maksymalna: 85 kW/116 KM przy 4000 obr./min., maksymalny moment obrotowy: 270 Nm przy 1750 obr./min., przyspieszenie 0-100 km/h: 9,2 sek. (z automatyczną skrzynią: 9,2 sek.), prędkość maksymalna: 205 km/h (204 km/h), średnie zużycie paliwa: 3,5-3,6 l/100 km (3,7-3,8 l/100 km), emisja CO2: 92-95 g/km (98-99 g/km), standard oczyszczania spalin: EU6.

Mi 4_139314

Właściwości jezdne

Zastosowano głębokie zmiany w technice zawieszenia. Obniżono masę, poprawiono sztywność. Nowa oś oparta jest na jednowahaczowych kolumnach z aluminiowymi łożyskami kolumn, wsporniki osi i wahacze wykonane zostały z wysokowytrzymałej stali. Nowa jest też oś wielowahaczowa tylna w technologii lekkiej konstrukcji, o geometrii oszczędzającej przestrzeń.

Zoptymalizowano elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego – Servotronic, które montowane będzie teraz jako wyposażenie seryjne. Dynamiczna Kontrola Stabilności (DSC) jest w standardzie wraz z Dynamiczną Kontrolą Trakcji (DTC) i Elektroniczną Kontrolą Uślizgu Dyferencjału (EDLC) – w modelu MINI Cooper S także z seryjną. Nowe jest zestrojenie sprężyn i amortyzatorów z łożyskami typu „uniball”. Jako opcja dostępna po raz pierwszy w MINI będzie Dynamiczna Kontrola Amortyzatorów.

Usprawniony układ hamulcowy, dostosowany został do poprawionych osiągów. Koła z lekkich stopów sbęda montowane standardowo w rozmiarze 15 lub 16 (MINI Cooper S) cali (opcjonalnie dostępne będą koła z lekkich stopów w rozmiarach do 18 cali).

Mi 5_139313

Pokrętła Driving Modes u nasady dźwigni zmiany biegów oferuje różne tryby pracy samochodu: poza standardowym trybem MID możliwy jest wybór trybów SPORT i GREEN. Wybór trybu ma wpływ na charakterystykę reakcji na gaz oraz wspomaganie kierownicy, a także szybkość zmiany biegów w skrzyni automatycznej i zachowanie Dynamicznej Kontroli Amortyzatorów, jeśli są zainstalowane. Tryb GREEN w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów umożliwia żeglowanie (wybieg swobodny) z odłączaniem napędu.

Zestaw zegarów na kolumnie kierowniczej obejmuje prędkościomierz, obrotomierz, kolorowy wyświetlacz dla detali statusu samochodu i poziomu paliwa. Centralny panel ma nowe elementy wyświetlacza oraz konfigurację barw oświetlenia. 4-linijkowy wyświetlacz TFT montowany jest w standardzie a kolorowy ekran o przekątnej 8,8 cala – opcjonalnie. Obsługa nawigacji, multimediów, telefonu i funkcji samochodu następuje za pośrednictwem kontrolera MINI w konsoli środkowej z wyświetlaniem reakcji systemu na komputerze pokładowym. Przycisk start/stop pośrodku panelu na konsoli środkowej można aktywować bez wkładania kluczyka do stacyjki.

Struktura nadwozia zoptymalizowana została pod względem masy i bezpieczeństwa zderzeniowego. standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje przednie czołowe i boczne airbagi, airbagi kurtynowe, 3-punktowe automatyczne pasy na wszystkich miejscach z napinaczami i ogranicznikami pasów na miejscach przednich, mocowania dla fotelików dziecięcych ISOFIX na tylnych miejscach, wskaźnik przebicia opon i częściowo aktywną maskę silnika dla zwiększenia ochrony pieszych.

Mi 6_139339

Nowe MINI ma szerszą paletą innowacyjnych systemów wsparcia kierowcy: MINI Head-Up-Display, wsparcie jazdy obejmujące oparty na kamerze aktywny regulator prędkości, system ostrzegania o kolizji i o pieszych z inicjalną funkcją hamowania, asystent świateł drogowych i wykrywanie znaków drogowych, asystent parkowania, kamerę cofania.

Program multimedialny MINI Connected ma dodatkowe funkcje: jako opcje dostępny jest telefon alarmowy i MINI Teleservices przy zainstalowanej na stałe karcie SIM. Inne elementy wyposażenia to: czujnik deszczu, czujniki parkowania, system bezkluczykowy, elektrycznie sterowany, szklany dach, relingi dachowe, elektrycznie podgrzewane i składane lusterka zewnętrzne, wewnętrzne i zewnętrzne lusterka z funkcją automatycznego ściemniania, podgrzewanie foteli, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, tylny spoiler (John Cooper Works), duży wybór dekoracji dla dachu, lusterek, pasów na maskę, tapicerek, wykończeń wnętrza i linii kolorystycznych, nawigacja MINI, MINI Radio Visual Boost, system audio hi-fi Harman Kardon.

Mi 7_139255