MITSUBISHI: NOWE MODELE EK WAGON I EK CUSTOM

Mitsubishi_eK_Wagon

Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) wprowadziła do sprzedaży na terenie Japonii całkowicie nowe modele niewielkich, wysokich samochodów eK Wagon oraz eK Custom.

eK Wagon oraz eK Custom są pierwszymi minisamochodami opracowanymi od etapu założeń koncepcyjnych przez firmę NMKV Co., Ltd., która jest spółką joint- venture założoną przez firmy MMC oraz Nissan. Nowa seria eK została opracowana pod hasłem “doskonały K-car”. Dzięki temu nowe modele oferują rozwiązania najwyżej cenione przez klientów kupujących takie pojazdy.


Zobacz także:
PREMIERY


Nowe samochody wnoszą wysoki poziom jakości do klasy minisamochodów, nie rezygnując z ich uniwersalnych zalet, jak niskie zużycie paliwa i łatwość manewrowania. Wyróżniają się wyglądem, który znacznie przekracza standardy tej w klasie, a także wygodnym wnętrzem, łatwością prowadzenia i znakomitą ekonomią zużycia paliwa.

EK Wagon pierwszej generacji zadebiutował w październiku 2001 roku jako “podwyższone kombi” ze stylizacją, która umieściła go między sedanem i wysokim nadwoziem kombi. Z wersjami eK Sport, eK Classy, eK Active, seria eK stała się wiodącą serią wśród minisamochodów. Druga generacja eK Wagon oraz eK Sport pojawiła się we wrześniu 2006 roku, a do końca roku finansowego 2012, łączna sprzedaż samochodów serii eK osiągnęła 750 tysięcy sztuk.

Zupełnie nowe, właśnie zaprezentowane publicznie modele eK Wagon i eK Custom rozpoczynają trzecią generację serii i będą rywalizować o klientów w segmencie wysokich minisamochodów kombi, które obecnie stanowią ponad 40 procent rynku minisamochodów w Japonii. Wykorzystanie systemu Auto Stop & Go i innych najnowszych technologii obniżania zużycia paliwa, pozwoliło modelom osiągnąć zużycie paliwa wynoszące 3,4 l/100 km.

W roku finansowym 2013 planuje się sprzedaż na poziomie 5000 samochodów miesięcznie.

Mitsu_eK_Custom

I Najważniejsze cechy

Projekt zewnętrzny serii eK proponuje żywy i dynamiczny wygląd wyróżniający się trzema parami stożkowo zbiegających się linii, współgrających z liniami dachu. Linie te zaczynają swój bieg na symbolu firmy – 3 diamentach umieszczonych w centralnej części wlotu powietrza, przechodzą dalej przez reflektory, skąd trafiają na błotniki samochodu. Linie te, nazwane przez projektantów „Triple Arrows Line” sprawiają, że modele są optycznie szersze.

Reflektory zaprojektowano tak, by wyglądały jak iskrzące się źrenice wyrazistych oczu. eK Custom został zaprojektowany ze starannie wystylizowanymi lampami, które wkomponowano w pas przedni łącząc chromowany wlot powietrza z błotnikami samochodu i nadając zdecydowanego wyglądu przedniej części samochodu.

Przestronne wnętrze dzięki dużej powierzchni okien sprawia wrażenie otwartego na to, co na zewnątrz, a jednocześnie dzięki miękkim kształtom pozwala czuć się, jak w bezpiecznym kokonie. Na desce rozdzielczej pojawił się centralny panel wykończony w znanej z samochodów klasy premium czerni fortepianowej. Umieszczono na nim – po raz pierwszy w japońskim segmencie mini – zaawansowane i łatwe w obsłudze dotykowe sterowanie automatyczną klimatyzacją.

Wnętrze eK Wagon oferuje do wyboru dwie kolorystyki: czarną i beżową.

Nowy eK Wagon jest o 70 mm wyższy i ma rozstaw osi o 90 mm większy od swojego poprzednika. Pasażerowie podróżujący z tyłu szczególnie wyraźnie odczują większy komfort, otrzymując dodatkowo 107 mm przestrzeni pomiędzy przednimi i tylnymi siedzeniami. Pole widzenia do przodu zostało poprawione w nowej serii eK poprzez zwiększenie powierzchni szyb i podniesienie pozycji kierowcy. Promień skrętu wynosi 4,4 metra, pomimo większego rozstawu osi i zastosowania większych opon. Wspomaganie kierownicy jest intensywniejsze przy bardzo małych prędkościach, ułatwiając manewry na parkingach.

EK Wagon oferuje lusterko wewnętrzne, w którym znajduje się monitor połączony z tylną kamerą. Nowa generacja eK otrzymała asystenta ruszania na wzniesieniu. Od sierpnia 2013 roku, eK Custom będzie dostępny z systemem aktywnej kontroli stabilności (ASC). Wraz z tym systemem jako opcja fabryczna będzie dostępny system wspomagania hamowania.

Cała nowa seria samochodów eK jest napędzana przez lekki i kompaktowy wolnossący silnik benzynowy MIVEC nowej generacji, spalający 3,4 l,100 km. Wersje samochodu z napędem obu osi korzystają z systemu ASG, który wyłącza silnik tylko podczas postoju pojazdu, co pozwala na uzyskanie zużycia paliwa wynoszącego 3,8 l/100 km. eK Wagon w wersji wyposażenia E nie posiada systemu wyłączania silnika ASG i osiąga zużycie paliwa wynoszące 3,9 l/100 km. eK Custom w wersji wyposażeniowej T otrzymał napęd na jedną oś i turbodoładowany silnik, a wersja 4WD uzyskuje zużycie paliwa wynoszące 4,4 l/100 km. Do niskiego zużycia przyczyniła się redukcja masy pojazdów.

Wszystkie wersje eK Wagon i eK Custom korzystają z bezstopniowej przekładni MMC INVECS III CVT z automatycznym wyborem optymalnego przełożenia przy danych obrotach silnika.

Samochody eK Wagon są wyposażone w rozruch silnika przyciskiem i system niewymagający użycia kluczyka. Mdele nowej serii eK wykorzystują elektroniczny układ sterowania MMC ETACS, który podwyższa komfort, automatycznie kontrolując liczne systemy pojazdu.

Przesuwanie tylnego siedzenia z zakresem regulacji wynoszącym 170 mm jest możliwe od strony bagażnika, jak i z przestrzeni pasażerskiej.

Samochody nowej serii eK wykorzystują rozwiązania systemu MMC RISE, które podwyższają wytrzymałość nadwozia w czasie zderzeń. Pokrywa silnika posiada strukturę mogącą pochłaniać energię, a przedni zderzak łagodzi w momencie wypadku obrażenia odpowiednio głowy i nóg pieszego.