NOWY JORK 2015: PREMIERA PORSCHE BOXTER SPYDER

NY_por0

Porsche rozpoczyna tegoroczny sezon na kabriolety światową premierą nowego roadstera Boxster Spyder. Nowy purystyczny samochód sportowy już czeka na ocieplenie i prawdziwa wiosnę.

Zadebiutował bowiem właśnie podczas rozpoczętego salonu samochodowego New York International Auto Show (NYIAS) z jasno wyznaczonym celem: zajęcia topowego miejsca w gamie dwuosobowych aut z otwartym nadwoziem.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

NOWY JORK 2015


 

Zachowuje przy tym niezależny charakter poprzedniego Porsche Boxster Spyder – modelu, który zyskał już status kultowego. Wystarczy wspomnieć, że jego klasyczny, materiałowy dach jest otwierany i zamykany ręcznie, a silnik współpracuje wyłącznie z manualną przekładnią.

 

Jak przystało na prawdziwego roadstera, Boxster Spyder dostarcza tradycyjne, sportowe wrażenia z jazdy i łączy je z imponującym poziomem wydajności. To oznacza sztywne, obniżone o 20 mm zawieszenie, hamulce przejęte z modelu 911 Carrera, bardziej bezpośredni układ kierowniczy oraz 6-cylindrowy, umieszczony centralnie silnik o pojemności 3,8 litra i mocy 375 KM (276 kW).

Nowy roadster jest najmocniejszy, a jednocześnie najlżejszy w gamie – i zapewnia dzięki temu niezrównane osiągi. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje mu około 4,5 sekundy, prędkość maksymalna to 290 km/h. Średnie zużycie paliwa modelu w cyklu NEDC wynosi 9,9 l/100 km.

Wizualnie Boxster Spyder odwołuje się do legendarnych sportowych i wyścigowych aut Porsche. Jego wizytówką są dwa charakterystyczne wybrzuszenia za fotelami – to hołd dla modelu 718 Spyder z lat 60. Częściowo obsługiwane ręcznie, lekkie poszycie dachowe nadaje się do codziennej eksploatacji i przywodzi na myśl roadstery z przeszłości.

 

Charakterystyczną sylwetkę podkreślają przetłoczenia wlotów powietrza po bokach karoserii. Przedni i tylny pas pochodzą z rasowego coupe Porsche Cayman GT4.

Bardziej niż którykolwiek inne Porsche Boxster, nowy Spyder tworzy w kabinie atmosferę czystej przyjemności z jazdy. Kierowca i pasażer siedzą w lekkich, kubełkowych fotelach z wydatnym podparciem bocznym, a nowa kierownica o średnicy 360 mm sprzyja odpowiedniej precyzji prowadzenia roadstera.

Zgodnie z purystycznym charakterem nowego modelu, z myślą o ograniczeniu masy własnej jego wyposażenie standardowe nie obejmuje radia ani klimatyzacji. Oba elementy są jednak dostępne na życzenie, bez dodatkowych kosztów. Ponadto, nabywcy mają do wyboru całą gamę systemów nagłośnienia zaserwowanych dla modelu Porsche Boxster – w tym system multimedialny Porsche Communication Management (PCM) ze wszystkimi rozbudowanymi funkcjami.