OPEL: KOLEJNY ETAP ROZWOJU MARKI CZYLI BRAND CONCEPT

opel-cocncept1

W czasie prezentacji planu strategicznego PACE! w listopadzie ubiegłego roku, dyrektor generalny firmy Opel, Michael Lohscheller informował o pracach nad pozycją firmy w Groupe PSA.

Jeszcze przed końcem bieżącego roku zaprezentowane zostaną kierunki rozwoju marki na przykładzie pojazdu Brand Concept, nad którym obecnie pracują projektanci.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

– PACE! to kompas wskazujący drogę ku zrównoważonej i pomyślnej przyszłości dla Opla. Poza zwiększeniem rentowności i wydajności, elementem planu PACE! jest również wzmocnienie marki Opel. Zleciłem więc moim zespołom zadanie wyostrzenia profilu marki Opel i zaprojektowania pojazdu koncepcyjnego, który będzie symbolizował kierunek, w którym zmierzamy – mówił Michael Lohscheller.

opel-cocncept2

Niemiecka, przystępna, fascynująca — to trzy wartości marki zapisane w DNA każdego modelu Opla i w każdej inicjatywie firmy. Tak jest teraz i tak pozostanie w przyszłości. Przez ostatnie miesiące zespoły w firmie poszukiwały odpowiedzi na pytanie o to, jak wspomniane wartości można lepiej ująć w stylistyce, technologii i istocie samochodów, a także w podejściu do klientów.

Prezentujemy właśnie pierwszą zapowiedź tego, co czeka nas w przyszłości i jak będą wyglądały modele Opla w połowie lat 20.

Jednym z aspektów jest nowy wymiar „niemieckości” – w nowoczesnym wydaniu zaznaczający się w przyszłych produktach.

– Nowa niemieckość oznacza, że definiujemy się nie tylko przez pryzmat tradycyjnych niemieckich wartości. Oczywiście inżynierska doskonałość, techniczna innowacyjność i jakość pozostają dla nas ważne. Jednak nowoczesne Niemcy to znacznie więcej. Jesteśmy otwarci na świat i na nowe idee oraz troszczymy się o ludzi. Po niemiecku taką postawę określa się jako „menschlich” — czyli po prostu ludzką. Nasi klienci, niezależnie od tego, gdzie mieszkają i skąd pochodzą, są naszą wytyczną i kompasem dla wszystkich podejmowanych przez nas działań — wyjaśnił wiceprezesa ds. projektowania, Mark Adams.

opel-cocncept3

Z tej wyrażonej na nowo niemieckości wywodzą się dwa filary przyszłej filozofii stylistycznej: „śmiałość” i „czystość”.

– Stylistyka Opla jest emocjonalna, muskularna i zdecydowana. Tworzymy fascynujące i wyróżniające się wzornictwo. Te cechy zawierają się w określeniu śmiałość. Drugi aspekt niemieckiego wzornictwa to przejrzystość, intuicyjność i koncentracja streszczone w słowie czystość — wyjaśnił Adams.

Jednym z przykładów „śmiałości” i „czystości” z przeszłości jest Opel CD, który miał światową premierę podczas Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie w 1969 roku.

Te kluczowe elementy są również wyraźnie widoczne w najnowszym dziele Centrum Projektowania w Rüsselsheim GT Concept.

opel-cocncept4

– Mocne proporcje, proste, ale muskularne płaszczyzny, odważne kolory oraz oszczędne, ale bardzo dobrze zrealizowane detale — w przygotowywanym właśnie 2018 Brand Concept kontynuujemy zasady sondowane już w GT Concept. W sposobie, w jaki wyrażamy wartości Opla zaznacza się ciągłość i spójność. Poszliśmy jednak o parę kroków dalej i teraz przygotowujemy strukturę dla przyszłego oblicza marki. Zostanie ono zaprojektowane zgodnie z koncepcją, którą nazwaliśmy Opel Compass — wyjaśnił Adams.

Opel Compass systematyzuje elementy stylistyki przyszłej „twarzy” Opla wokół dwóch głównych osi przecinających emblemat marki, który jeszcze bardziej skupia na sobie uwagę. Centralne przetłoczenie na masce odpowiada osi pionowej, która zostanie nakreślona w śmielszej i czystszej formie. Oś poziomą wyznaczają typowe motywy skrzydła w światłach do jazdy dziennej. Będzie ona wzmacniana i rozwijana we wszystkich przyszłych modelach Opla.

2018 Brand Concept, który zostanie zaprezentowany przed końcem bieżącego roku, będzie pierwszym pojazdem z nową „twarzą” zaprojektowaną zgodnie z zasadami Opel Compass.