OPEL: PLAN PACE! CZYLI PRZYSZŁOŚĆ MARKI W GRUPIE PSA

opel-psa-plan1

Michael Lohscheller, dyrektor generalny Opel Automobile GmbH, ogłosił strategiczny plan PACE! dotyczący przywrócenia solidnych wskaźników finansowych oraz zwiększenia trwałej konkurencyjności i wzrostu.

Wszystkie inicjatywy przyczynią się do realizacji celów w zakresie wygenerowanie nadwyżki w przepływach pieniężnych z działalności operacyjnej, a także powtarzalnej marży operacyjnej dla działu motoryzacyjnego na poziomie 2 proc. w pierwszej fazie do 2020 roku oraz 6 proc. do 2026 roku.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Połączenie sił uwolni synergie w Groupe PSA na poziomie 1,1 mld euro rocznie do 2020 roku i 1,7 mld euro do 2026 roku. Wszystkie działania przyczynią się do obniżenia progu rentowności dla firmy Opel do 800 000 pojazdów, tworząc rentowny model działalności niezależnie od niesprzyjającej koniunktury.

Uzyskując dostęp do technologii Grupy PSA, Opel stanie się europejskim liderem obniżania emisji CO2. Do 2024 roku wszystkie europejskie linie modelowe samochodów osobowych zostaną zelektryfikowane — obok pojazdów z wydajnymi silnikami spalinowymi pojawią się wersje z silnikami elektrycznymi zasilanymi z akumulatorów lub hybrydy z funkcją ładowania przez podłączenie do gniazda sieciowego.

Do 2020 roku Opel będzie oferował na rynku zelektryfikowane cztery linie modelowe — będzie to między innymi Grandland X PHEV oraz Corsa nowej generacji dostępna jako w pełni elektryczny samochód.

Również do 2020 roku firma poprawi swoją konkurencyjność, obniżając koszty o 700 euro na samochód. Efektywność wydatków marketingowych poprawi się o ponad 10 procent. Ogólna efektywność zwiększy się dzięki ograniczeniu złożoności we wszystkich pionach firmy poprzez obniżenie relacji kosztów ogólnych i administracyjnych do przychodów z 5,6 do 4,7 proc. oraz realizację celu, jakim jest zbliżenie się firmy do branżowego poziomu referencyjnego pod względem relacji kosztów wynagrodzeń do przychodów.

opel-psa-plan2

Wykorzystanie synergii będzie polegało również na optymalizacji nakładów na badania i rozwój oraz nakładów kapitałowych na poziomie 7–8 proc. przychodów z działalności motoryzacyjnej, racjonalizacji procesów produkcyjnych i administracyjnych do 2020 roku, a także uwolnieniu 1,2 mld euro kapitału obrotowego do 2022 roku.

Poprawa konkurencyjności zakładów produkcyjnych wpłynie na alokację produkcji nowych pojazdów, co zapewni lepsze wykorzystanie mocy produkcyjnych w następnej dekadzie. Dwie platformy Groupe PSA — CMP i EMP2 — zostaną wprowadzone we wszystkich zakładach Opla. Najpierw planowane jest uruchomienie produkcji SUV‑a opartego na platformie EMP2 w Eisenach w 2019 roku, a następnie opartego na platformie EMP2 samochodu z segmentu D w Rüsselsheim. Ulokowanie produkcji nowych zespołów napędowych w zakładach Opla będzie towarzyszyło przechodzeniu z podzespołów GM na silniki i skrzynie biegów Grupy PSA.

Plan opracowano z jasnym zamiarem utrzymania wszystkich zakładów oraz uniknięcia wymuszonej redukcji zatrudnienia w Europie. Niezbędne są programy dobrowolnych odejść z firmy oraz wcześniejsze emerytury.

Wszystkie nowe pojazdy marki Opel będą konstruowane w Rüsselsheim. Wytypowano już pierwsze obszary kompetencyjne, tj. ogniwa paliwowe, niektóre technologie jazdy autonomicznej oraz rozwój systemów wspomagających kierowcę. Liczba platform wykorzystywanych w samochodach osobowych marki Opel będzie zredukowana z obecnych 9 do 2 w 2024 roku.

Od 2024 roku wszystkie modele osobowych Opli będą oparte na wspólnych architekturach Groupe PSA. Najbliższe nowości to Combo w 2018 roku oraz kolejna generacja Corsy zaplanowana na 2019 rok. Kurs ten będzie stopniowo kontynuowany w tempie jednej dużej premiery rynkowej rocznie. Uwzględniając wszystkie warianty nadwozia, do 2020 roku Opel zaoferuje 9 nowych modeli.

Wzrost sprzedaży produktów nastąpi poprzez wprowadzenie atrakcyjniejszych opcji finansowania, a także pełnej obsługi leasingowej. Ponadto Opel wkroczy na ponad 20 nowych rynków eksportowych do 2022 roku. Marka wprowadzi nowe modele i wejdzie na nowe rynki z celem zwiększenia sprzedaży samochodów o 25 proc. do 2020 roku w stosunku do 2017 roku.