OPEL: ŚWIATOWA PREMIERA NOWEJ ASTRY

Firma Opel zaprezentował zupełnie nową, szóstą generację kompaktowego bestsellera. Prawdziwy stylistyczny klejnot z przednim pasem Opel Vizor, w pełni cyfrowym Pure Panelem oraz rozwiązaniami technicznymi z najwyższej półki, takimi jak najnowsza wersja adaptacyjnych reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED.

Nowość rynkowa niemieckiego producenta otwiera kolejny rozdział w 30‑letniej historii sukcesu Astry: po raz pierwszy model klasy kompaktowej z Rüsselsheim będzie dostępny z napędem elektrycznym. Opel zaoferuje nową Astrę jako hybrydę plug‑in w dwóch wersjach różniących się osiągami, a od 2023 roku także jako w pełni elektryczną Astrę‑e. Ponadto dostępne są wersje z wydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnym oraz przekładniami o obniżonym tarciu wewnętrznym: sześciobiegową skrzynią manualną i ośmiobiegowym automatem.


Zobacz także:

PREMIERY


 

Wśród wariantów napędu nowej Astry każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie. To pierwszy model Opla, w przypadku którego klienci już wkrótce będą mieli wybór między napędem w pełni elektrycznym, hybrydą z funkcją doładowania z zewnętrznego źródła prądu (plug-in) oraz silnikami spalinowymi. Moc poszczególnych wersji napędu wynosi od 81 kW/110 KM do 165 kW/225 KM (łączna moc systemu), co gwarantuje znakomite osiągi. W najnowszej generacji kompaktowego bestsellera Opel łączy przyjemność z jazdy z najwyższą wydajnością i dbałością o środowisko.

Nowy Opel Astra jest wyjątkowy i otwiera nową erę w historii marki. Dotyczy to całej gamy zespołów napędowych, w tym w pełni elektrycznej Astry‑e, a także czołowych w swojej klasie technologii i sensacyjnego wzornictwa. Ten samochód wyznacza nowe standardy i ma wszystkie atuty, by stać się kolejnym bestsellerem — mówi nowy dyrektor generalny firmy Opel, Uwe Hochgeschurtz.

Opel Vizor z reflektorami pikselowymi Intelli-Lux LED: przyciąga wzrok najnowszymi technologiami

Nowy Opel Astra jest deklaracją założeń stylistycznych producenta: jeszcze dynamiczniejsza sylwetka, ścięte, muskularne powierzchnie pozbawione zbędnych ozdób oraz nowe oblicze marki — Opel Vizor. Nie ulega wątpliwości, że Astra jest gotowa do zdefiniowania nowej epoki.

Podobnie jak poprzedni model wprowadzony na rynek w 2015 r., nowa generacja wnosi do klasy kompaktowej innowacje, które klienci znali wcześniej jedynie z droższych pojazdów. Na przykład Astra potrafi „zamienić noc w dzień” — najnowsza ewolucja adaptacyjnych reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED pochodzi prosto z flagowego Opla Insignii, a 168 elementów LED zapewnia miejsce lidera w segmentach pojazdów kompaktowych i średniej wielkości.

Zmiany we wnętrzu nowej generacji Astry to wręcz skok w czasie. Dzięki całkowicie cyfrowemu panelowi Pure Panel wskaźniki analogowe odchodzą do historii. Zastępuje je nowy interfejs (HMI) o świeżej, nowoczesnej grafice, oferujący klientom klarowne, bardziej intuicyjne doświadczenie. Kierowca i pasażerowie mogą obsługiwać nową Astrę intuicyjnie, korzystając z szerokich ekranów dotykowych podobnie jak ze smartfona. Projektanci oraz inżynierowie firmy Opel dołożyli wszelkich starań, aby zapewnić kierowcy dostęp do wszystkich niezbędnych informacji i przydatnych opcji — jednak bez obciążania go nadmiarem danych czy funkcji. Ponadto najważniejsze ustawienia, w tym parametry działania klimatyzacji, można nadal regulować za pomocą fizycznych przełączników i przycisków.

Tradycyjnie firma Opel oferuje też wyjątkowy komfort foteli nowego modelu klasy kompaktowej. Przednie fotele, opracowane wewnętrznie przez markę, mają atest AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V. — niemiecka Kampania na rzecz Zdrowych Pleców) i dzięki wzorowej ergonomii są niezwykle komfortowe, co ma znaczenie szczególnie podczas długich podróży. Kierowcę wspomagają najnowocześniejsze systemy: od wyświetlacza projekcyjnego po półautomatyczny system wspomagania Intelli-Drive 2.0 (integrujący wszystkie kamery i czujniki na pokładzie z łącznością e‑horizon) oraz kamerę Intelli-Vision 360 stopni.

Dynamiczne, ale spokojne prowadzenie oraz „autostradowa” skuteczność hamowania i stabilność

Nowa Astra ma 4374 mm długości i 1860 mm szerokości. Jest tylko o 4 mm dłuższa od poprzedniego modelu. Rozstaw osi zwiększył się o 13 mm do 2675 mm. W muskularnej i solidnej bryle pięcioosobowego nadwozia nie zabrakło miejsca na praktyczny bagażnik z regulowaną podłogą, który po złożeniu tylnych siedzeń można powiększyć do 1250 litrów pojemności.

Nowa Astra jest oparta na wysoce elastycznej, przystosowanej do różnych napędów platformie EMP2 trzeciej generacji. Od samego początku prac rozwojowych nad nowym modelem koncentrowano się na zachowaniu DNA marki Opel. Oznacza to, że prowadzenie samochodu jest zarówno komfortowe, jak i dynamiczne, a nowa Astra — podobnie jak każdy Opel — jest „Autobahnproof”. Innymi słowy jednym z głównych założeń projektowych było dostosowanie konstrukcji do jazdy z wysokimi, autostradowymi prędkościami.

Układ kierowniczy oraz zawieszenie i podwozie — z kolumnami McPhersona z przodu i belką skrętną z tyłu — zaprojektowano z myślą o maksymalnym ograniczeniu poprzecznych przechyłów nadwozia (tłumienie ruchu wokół osi poziomej). Nowy model ma bardzo skuteczne hamulce oraz wyróżnia się stabilnością zarówno w czasie jazdy na wprost, jak i przy pokonywaniu zakrętów. Sztywność skrętna nowej Astry wzrosła o 14% w porównaniu z poprzednią generacją.

Zamówienia na nowego Opla Astrę można będzie składać jesienią, a pierwsi klienci odbiorą swoje pojazdy na początku 2022 r. Najpierw w sprzedaży pojawi się wersja pięciodrzwiowa ze sportową sylwetką w stylu coupé. Wkrótce potem dołączy do niej eleganckie kombi Sports Tourer. W 2023 roku Opel zaoferuje także w pełni elektryczną Astrę‑e nowej generacji. Nowa Astra, zaprojektowana i skonstruowana w centrali firmy Opel w Rüsselsheim, będzie również produkowana w tamtejszych zakładach z zachowaniem najwyższej precyzji.