PARYŻ 2014: HONDA PREZENTUJE NOWE SILNIKI

CR-V_Protot1

Podczas paryskiego salonu samochodowego Mondial de l‘Automobile 2014, Honda prezentuje gruntownie odświeżoną gamę modelową oraz zmodernizowane silniki w wersji na rok 2015.

Wiosną 2015 roku na rynku zadebiutuje Honda CR-V z mocniejszym silnikiem Diesla oraz dostępną w opcji, automatyczną skrzynią biegów o dziewięciu przełożeniach.


Zobacz także:

PARYŻ 2014: PEUGEOT POKAŻE KONCEPCYJNY EXALT

PARYŻ 2014


 

Nadwozie tego modelu również zostanie poddane modyfikacjom – z przodu pojawią się nowe reflektory, nowa osłona chłodnicy, zmienione światła przeciwmgielne, a także nowe osłony wkomponowane w przeprojektowany zderzak. Z kolei tylny pas auta ozdobią nowe lampy zespolone LED, nowa pokrywa bagażnika oraz nowy zderzak.

Honda CR-V z napędem na cztery koła zostanie wyposażona w czterocylindrowy silnik wysokoprężny 1,6 litra i-DTEC o wyższej mocy. Nowoczesna jednostka z serii Earth Dreams Technology odznacza się doskonałymi osiągami i niską emisją CO2, oferując przy tym wysoki stosunek mocy do poziomu zużycia paliwa. W przypadku modelu CR-V, nowa jednostka zastąpi oferowany dotychczas silnik wysokoprężny 2,2 litra i-DTEC.

W połączeniu z sześciobiegową przekładnią manualną, nowy diesel generuje 160 KM mocy maksymalnej i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego, emitując zaledwie 130 gramów CO2 na kilometr, czyli o 11 procent mniej niż poprzednia konstrukcja.

CR-V_Prot2

Honda CR-V będzie również oferowana z nową, dziewięciobiegową przekładnią automatyczną, która pomoże wydobyć potencjał tkwiący w oszczędnej jednostce napędowej. W wersji z automatem, model CR-V emituje poniżej 135 gramów CO2 na kilometr – o 20 procent mniej w porównaniu z poprzednikiem.

Honda CR-V z napędem na jedną oś, dostępna z przekładnią manualną, będzie nadal oferowana z silnikiem 1,6 litra i-DTEC o mocy 120 KM. Emisja dwutlenku węgla w tej odmianie wynosi tylko 117 gramów na kilometr.

Nowa HR-V, nowa jednostka napędowa

Na stoisku Hondy na targach motoryzacyjnych Paris Motor Show pojawił się również prototyp najnowszego, kompaktowego SUV-a o nazwie HR-V. Z napędem na przednią oś ma wejść do sprzedaży latem 2015 roku i będzie dostępna z silnikiem benzynowym i-VTEC o pojemności 1,5 litra oraz lekką jednostką wysokoprężną 1,6 litra i-DTEC. Obie konstrukcje wywodzą się z serii Earth Dreams Technology i współpracują z sześciobiegowymi skrzyniami manualnymi, przy czym motor 1,5 l i-VTEC może też zostać połączony z przekładnią CVT.

Nowa Honda Jazz, nowa jednostka napędowa

Obok Hondy HR-V, na stoisku zadebiutuje nowa Honda Jazz. Prototyp wyróżnia się całkowicie zmienionym nadwoziem o opływowych, nowoczesnych kształtach, które stanowią zapowiedź zastosowanych tu zaawansowanych rozwiązań technicznych.

Europejska wersja Hondy Jazz wejdzie do sprzedaży latem 2015 roku. Za sprawą silnika z serii Earth Dreams Technology, auto zapewni nabywcom lepsze osiągi oraz mniejsze zużycie paliwa. Nowa jednostka benzynowa i-VTEC o pojemności 1,3 litra będzie współpracowała z sześciobiegową przekładnią manualną (zastępującą stosowaną do tej pory konstrukcję pięciobiegową) lub skrzynią CVT.