PARYŻ 2016: PEUGEOT 3008 NA ASFALT I NA SZUTER – ZWYCIĘZCA

peugeot_3008_p1

Na trwającym właśnie Międzynarodowym Salonie Samochodowym Mondial de l’Automobile w Paryżu Peugeot zaprezentował swój nowy model 3008. Jest to SUV z dynamicznie rozwijającego się segmentu C.

Model stanowi odpowiedź na oczekiwania wymagających klientów, poszukujących nowych doznań i możliwości wyróżnienia się. Każdy chce być zwycięzcą – a 3008 DKR wkrótce stanie na starcie, by ponownie starać się wygrać dla marki Rajd Dakar.


Zobacz także:

SALONY SAMOCHODOWE

PARYŻ 2016


 

Oczywiście wersja sportowa sobie, “cywilna” – sobie. Model został stworzony, aby radzić sobie zarówno na asfalcie, jak na drogach nieutwardzonych. Dysponuje mocnymi atutami – spektakularnym i-Cockpit najnowszej generacji, ciekawym designem, zoptymalizowaną konstrukcją i zaawansowanym technologicznie wyposażeniem. Nowy SUV staje się symbolem nowej gamy SUV-ów marki.

Samochód trafi na polski rynek w połowie listopada br. Już w chwili debiutu rynkowego nowy 3008 auto dostępne będzie w trzech wersjach wyposażenia (Access, Active, Allure) oraz wersji GT.

peugeot_3008_p2

NADWOZIE

Nowy model marki posiada wszystkie elementy SUV-a: pionowy przód, długą, poziomą maskę, wysoką linię szyb, poszerzone nadwozie (dolne osłony zderzaków, nakładki ochronne na nadkola i progi), duże koła, zwiększony prześwit i wyprofilowane relingi dachowe.

Linia nadwozia jest czysta i dynamiczna. Wzrok przyciąga imponujący grill z chromowanymi, wyprofilowanymi listwami. Pośrodku króluje dumnie logo lwa. Subtelne halogenowe reflektory dają efekt przenikliwego „kociego spojrzenia”. W opcji ze światłami Full LED nabiera ono jeszcze ostrości. Liczne wloty powietrza zwracają uwagę swoją wielkością.

Dolna linia szyb jest poprowadzona dość wysoko. Górna linia maski przechodzi w wyprofilowanie boku nadwozia przebiegające przez klamki i wydłużające optycznie samochód. W opcji – już od drugiego poziomu wyposażenia – dostępny jest dach „Black Diamond” w czarnym błyszczącym kolorze, podkreślony montowaną seryjnie listwą ze stali nierdzewnej sięgającą aż do tylnego spojlera. Pod pochyłą tylną szybą widać poziomy pas w kolorze fortepianowej czerni z opalizującymi światłami LED.

WNĘTRZE

Deska rozdzielcza ma ciekawy, wręcz futurystyczny kształt. Najnowsza generacja i-Cockpit jest niezwykle spójna stylistyczne i zaawansowana technologicznie. Jeszcze bardziej kompaktowa kierownica została przeprojektowana i posiada obecnie dwa spłaszczenia zapewniające lepszy chwyt. Dzięki mniejszym wymiarom dodatkowo zwiększa pole widzenia i ilość miejsca na nogi kierowcy. Staranny dobór materiałów i precyzyjnie dopracowane detale – koło kierownicy pokryte skórą licową już od drugiego poziomu wyposażenia, chromowane wstawki, elementy o połysku fortepianowej czerni – składają się na wrażenie najwyższej jakości.

peugeot_3008_p3

Duży, 8-calowy ekran dotykowy wygląda jak tablet umieszczony pośrodku deski rozdzielczej. Jest wyposażony w technologię pojemnościową, zapewniającą większą czułość i bardziej praktyczną w obsłudze. Eleganckie przełączniki typu „toggle switch” zapewniają bezpośredni dostęp do najważniejszych funkcji związanych z komfortem: radia, klimatyzacji, nawigacji, ustawień pojazdu, telefonu i mobilnych aplikacji.

Dostępna w standardowym wyposażeniu tablica cyfrowych zegarów zwraca uwagę wysokiej rozdzielczości ekranem o przekątnej 12,3 cala i futurystycznym interfejsie. Kierowca może dowolnie zmieniać i personalizować jego ustawienia. Pięć trybów wyświetlania, które można zmienić za pomocą pokrętła w kierownicy, umożliwiają dobranie odpowiadających mu ustawień. W wyposażeniu znajduje się duży panoramiczny otwierany dach, wyposażony w roletę i listwy świetlne oraz system Hi-Fi Premium FOCAL.

Nowy SUV dysponuje systemem i-Cockpit Amplify, który umożliwia sterowanie natężeniem oświetlenia i zmianę koloru ekranów, odpowiedni dobór parametrów sygnałów dźwiękowych, używanie wbudowanej w fotele funkcję masażu (do pięciu programów) oraz… rozpylanie zapachów. Pakiet Sport stwarza możliwości znacznie intensywniejszych wrażeń za kierownicą. Aranżacja „Boost” przeznaczona jest dla kierowców lubiących jazdę dynamiczną oraz „Relax” dla kierowców preferujących bardziej spokojny styl jazdy.

Dobór materiałów w kabinie jest finezyjny. Projektanci wykorzystali skórę, detale z matowego chromu, liczne elementy dekoracyjne o fakturze karbonu lub tkanin. Płaty drzwi, dach, słupki, a nawet nietypowe jak na samochód powierzchnie, takie jak listwa w desce rozdzielczej, są pokryte tekstyliami przypominającymi luksusowe tkaniny do domu, dającymi efekt ciepła i nowoczesności.

peugeot_3008_p4

Składana tylna kanapa 2/3-1/3 „Magic Flat” zapewnia całkowicie płaską podłogę. 2-poziomowa podłoga bagażnika z funkcją wysuwania pozwala bez wysiłku zoptymalizować przestrzeń bagażową. Środkowy podłokietnik tylnej kanapy posiada we wszystkich wersjach auta klapę na narty. Funkcja bezdotykowego otwierania klapy ułatwia dostęp do bagażnika, którego pojemność wynosi 520 l.

SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA I WSPOMAGAJĄCE

Układ jezdny został dostosowany do poszczególnych silników, aby uzyskać wyczucie drogi godne renomy marki. Nowa platforma EMP2 pozwoliła obniżyć masę samochodu z korzyścią dla zużycia paliwa, bezpieczeństwa biernego i osiągów.

System Advanced Grip Control obejmuje następujące funkcje:
– zoptymalizowany system zapobiegania poślizgowi z pięcioma trybami pracy (ESP standard, Śnieg, Off-Road, Piasek i ESP OFF) sterowany za pomocą pokrętła umieszczonego na środkowej konsoli;
– specjalne opony 18’’ M+S (Mud & Snow);
– system wspomagania zjazdu ze wzniesienia (HADC – nowa funkcja).

peugeot_3008_p6

Systemy ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) najnowszej generacji daje cały arsenał zabezpieczeń: system automatycznego hamowania awaryjnego (Active Safety Brake), wspomagania zachowania odległości (Distance Alert), aktywnego monitorowania pasa ruchu (Active Lane Departure Warning), wykrywania zmęczenia kierowcy (Driver Attention Alert), automatycznego przełączania świateł Smartbeam, monitorowania ograniczeń prędkości (Speed Limit Information), adaptacyjny tempomat, aktywnego monitorowania martwego pola (Active Blind Spot Detection).

Podczas jazdy po mieście kierowca ma również do dyspozycji dodatkowe systemy wspomagania wykorzystywane przy niektórych manewrach, takie jak 2 Pakiety VisioPark (widoczność w zakresie 360°), najnowszą generację systemu Park Assist, funkcję MirrorScreen, układ bezprzewodowego ładowania smartfonów czy też nawigację 3D z modułem łączności z Internetem.

Peugeot Connect zwiększa możliwości jakie oferują nowe technologie w trzech następujących zakresach: nawigacji, bezpieczeństwa (Peugeot Connect SOS & Assistance) i przeglądów (zdalne usługi PEUGEOT Connect Packs).

peugeot_3008_p7

SILNIKI

Do wysokich osiągów nowego 3008 przyczyniają się niski współczynnik SCx (0,76 m2) oraz opony o niskich oporach i profilu (rozmiary 17, 18 i 19 cali).

W polskiej gamie silników benzynowych znajda się: 1.2 PureTech 130 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, 1.2 PureTech 130 KM S&S EAT6 oraz 1.6 THP 165 KM S&S EAT6. W przypadku silników wysokoprężnych technologia BlueHDi pozwala na utrzymanie niskiej emisji (od 104 do 124 g CO2 /km). Do wyboru są: 1.6 BlueHDi 120 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, 1.6 BlueHDi 120 KM S&S EAT6, 2.0 BlueHDi 150 KM S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach oraz 2.0 BlueHDi 180 KM S&S EAT6.

CENY

Podczas gdy samochód prezentowany jest na targach motoryzacyjnych Paris Motor Show, Peugeot Polska udostępniło cennik nowego modelu. Zapłacić trzeba od 89 900 do 125 200 złotych w zależności od silnika i wersji wyposażenia. Cena modelu GT to 155 900 zł (patrz galeria poniżej).