PEUGEOT: NOWY 308 W DWÓCH WERSJACH NADWOZIA

peuegot_308_1

Peugeot zaprezentował nowe wcielenie modelu 308, najlepiej sprzedającego się samochodu marki. Podobnie jak SUV 3008 został on wyposażony w maksymalną ilość systemów wspomagania prowadzenia.

Styl auta zyskał na wyrazistości dzięki pionowo umieszczonej osłonie chłodnicy z królującym pośrodku znakiem lwa, napiętym liniom maski i charakterystycznemu układowi świateł z diodami LED. Są one dostępne na wszystkich poziomach wyposażenia.


Zobacz także:

PREMIERY


 

Peugeot i-Cockpit został wzbogacony o dotykowy ekran pojemnościowy, o nowym interfejsie graficznym, sprzężony z systemem nawigacji 3D z dostępem do Internetu, dzięki któremu szybciej można włączać poszczególne funkcje.

Nowy 308 ma lepsze właściwości jezdne, przede wszystkim za sprawą automatycznej, 8-stopniowej skrzyni biegów współpracującej z silnikiem wysokoprężnym BlueHDi 180 S&S i silnikiem wysokoprężnym o mocy 130 KM. Te dwie jednostki napędowe umożliwiają marce przygotowanie się z wyprzedzeniem na wejście w życie nowej normy Euro 6.c, wymagającej zastosowania nowych systemów oczyszczania spalin w silnikach benzynowych i wysokoprężnych.

Rasowa stylistyka i płynne linie nadwozia

Wyróżnikiem rasowej, płynnej sylwetki nowego Peugeot 308 są zrównoważone proporcje zarówno w wersji hatchback jak i SW. Pełen ekspresji styl jest widoczny we wszystkich pięciu poziomach wyposażenia: Access, Active, Allure, GT i GTi. Ściśle dopasowane do podzespołów mechanicznych kształty nadwozia świetnie oddają solidny i dynamiczny charakter samochodu.

Nową pokrywę silnika o zaostrzonych liniach wieńczy pionowo umieszczona osłona chłodnicy, która dumnie podkreśla przynależność modelu do rodziny Peugeot poprzez powiększone, królujące pośrodku logo lwa i wytłoczoną ozdobnie w górnej listwie nazwę marki. Wbudowany w reflektory charakterystyczny układ świateł dodaje ostrości spojrzeniu 308.

Dynamiczny, drapieżnie zarysowany przedni zderzak świetnie odzwierciedla swobodę z jaką samochód będzie pokonywał zakręty. Umieszczone w dolnej części trzy duże wloty powietrza zapewniają skuteczne chłodzenie silnika. W bocznych wlotach znajdują się reflektory przeciwmgielne.

Charakterystyczny układ świateł współtworzą włączone na stałe tylne światła z motywem trzech pazurów. Dzięki skróconemu przedniemu i tylnemu zwisowi, 308 zachował swoją świetną zwrotność.

peuegot_308_2

Systemy wspomagania prowadzenia i łączności

Nowy Peugeot proponuje wzbogaconą ofertę systemów wspomagania prowadzenia, obejmującą 8 systemów najnowszej generacji, w tym automatyczny system awaryjnego hamowania (Active Safety Brake) i system aktywnego monitorowania pasa ruchu (Active Lane Departure Warning). Wprowadzony po raz pierwszy przez Grupę PSA aktywny tempomat jest obecnie dostępny z funkcją „Stop” dla wersji z automatyczną skrzynią biegów i z funkcją 30 km/h dla wersji z manualną skrzynią biegów.

Nowe auto wyposażono w system Visiopark 1 z kamerą cofania o polu widzenia 180° i funkcją Park Assist. W ten sposób parkowanie stało się jeszcze prostsze. Podczas wykonywania manewru parkowania, system mierzy ilość wolnego miejsca do zaparkowania i steruje obrotami kierownicy bez udziału kierowcy.

Możliwość zachowania łączności ze światem w kabinie samochodu jest życzeniem wielu klientów, i‑Cockpit ma funkcję Mirror Screen, która umożliwia wyświetlenie funkcji smartfona na ekranie dotykowym samochodu. Oferta „Triple play” jest kompatybilna z protokołami łączności Mirrorlink, Android Auto i Apple Carplay.

Nowy system nawigacji 3D jest wyposażony w funkcję poleceń głosowych. Nawigacja ta, odznaczająca się bardzo krótkimi czasami reakcji i połączona z TomTom Traffic, pozwala zoptymalizować trasę i czas przejazdu dzięki monitorowaniu ruchu na drodze w czasie rzeczywistym.

Nowe zespoły napędowe

Montowany wyłącznie w nowym modelu 308 GT silnik wysokoprężny BlueHDi 180 S&S obecnie jest oferowany z automatyczną skrzynią biegów EAT8 nowej generacji. Skrzynia biegów została opracowana we współpracy z uznanym japońskim producentem Aisin. Dzięki bardzo krótkim czasom reakcji, zapewnia wyjątkowo płynną zmianę biegów.

Ponadto umożliwia aktywację funkcji Stop&Start już przy 20 km/h. Ten niezwykle wydajny i efektywny energetycznie zespół napędowy z pewnością zainteresuje klientów żądnych silnych wrażeń.

Peugeot jest jedną z pierwszych marek, która z wyprzedzeniem przystosowuje się do przyszłej normy czystości spalin Euro 6c. To działanie z wyprzedzeniem jest zgodne z przyjętą przez Grupę PSA polityką przejrzystości, która zapewnia dostęp do niezależnych, certyfikowanych wyników pomiarów zużycia paliwa w warunkach rzeczywistych.

Od września 2018 roku, emisja spalin w warunkach rzeczywistych (Real Driving Emissions RDE) nie będzie mogła przekraczać 2,1-krotności wartości homologowanych.

308 proponuje wydajne silniki, zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne. Dla kierowcy jest to gwarancja doskonałych właściwości jezdnych, z których są znane samochody marki i niskiego zużycia paliwa. Spośród silników benzynowych dogłębnym zmianom poddano jednostkę 3-cylindrową.

Przy pracach nad obniżaniem emisji spalin uwagę zwrócono zarówno na miejsce ich powstawania jak i układ wydechowy, co zapewnia dalsze obniżenie zużycia paliwa i skuteczniejsze oczyszczanie. W silniku PureTech 130 S&S poprawiono proces spalania poprzez bardziej precyzyjne sterowanie układem wtrysku. Powstające spaliny przepływają najpierw przez katalizator, a następnie przez filtr cząstek z bierną regeneracją dla silników benzynowych GPF (Gasoline Particle Filter). Osiągi silnika można w pełni docenić dzięki nowej, manualnej, 6-stopniowej skrzyni biegów.

W odniesieniu do jednostek wysokoprężnych, 308 jest pierwszym modelem Grupy PSA, który został wyposażony w nowy silnik BlueHDi 130 S&S. Ta 4-cylindrowa jednostka również zapewnia obniżanie emisji spalin u źródła i w układzie wydechowym. Proces spalania został poprawiony dzięki specyficznej, chronionej patentem geometrii komory spalania, której skuteczność została udowodniona w szczególności podczas wyścigu 24H Le Mans.

Skuteczność zwiększa dodatkowo system oczyszczania spalin SCR (Selective Catalytic Reduction). Został on usytuowany możliwie jak najbliżej silnika, tak aby zapewnić jak najszybsze oczyszczanie.

Nowe modele 308 i 308 SW są produkowane w fabryce w Sochaux (Francja).