PORSCHE: KURACJA ODMŁADZAJĄCA DLA UŻYWANEJ 911-KI

pors_tu_1

W tym roku przypadają 20. urodziny oddziału Porsche Tequipment. Jego bogate możliwości w zakresie projektowania i produkcji akcesoriów demonstruje specjalny projekt na bazie Porsche 911 Carrera S Coupé (typ 991) z 2011 roku.

Zgodny z fabryczną specyfikacją egzemplarz po doposażeniu w szereg elementów zamienił się w imponujący samochód sportowy z najwyższej półki – zarówno pod względem optycznym, jak i technicznym.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Karoseria 911 Carrera S otrzymała pakiet Aerokit Cup ze zmodyfikowanym spojlerem przedniego zderzaka i zamocowanym na stałe tylny skrzydłem, które nawiązuje kształtem do legendarnego „kaczego kupra” z modelu Carrera RS 2.7 (rocznik 1972). Nowe oblicze auta podkreślają biksenonowe reflektory z czarnymi wkładami, aerodynamiczne lusterka Porsche GT oraz tylne lampy z przeźroczystymi kloszami, a także komplet 20-calowych obręczy Sport Design.

pors_tun_2

Dźwięk wydobywający się z dwóch podwójnych, polerowanych końcówek układu wydechowego sugeruje, że raczej nie mamy do czynienia z seryjnym egzemplarzem – i słusznie. Po wymianie krzywek, kolektora dolotowego i wydechowego oraz modernizacji głowicy moc silnika „911” wzrosła z fabrycznych 400 KM (294 kW) do 430 KM (316 kW), osiąganych przy 7500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy, tak jak wcześniej, wynosi 440 Nm przy 5750 obr./min.

Tradycje fabrycznego tuningu Porsche sięgają lat 50., gdy na prośby amatorów jazdy w wyścigach wprowadzono tzw. ostry wałek rozrządu, pozwalający zwiększyć moc o 15 KM. W kolejnych dekadach opcja X51 – jak w katalogach określano wzmocnienie jednostki napędowej – była dostępna dla wybranych modeli, a od 1995 r. mogli skorzystać z niej również właściciele używanych Porsche.

Także wnętrze „911” zostało zauważalnie zmodernizowane. Standardowe fotele zastąpiły kubełkowe, o 12,6 kg lżejsze siedzenia z obudowami z włókien węglowych. Do tego lekkiego, wytrzymałego materiału nawiązuje też wykończenie deski rozdzielczej. Sportową atmosferę podkreślają elementy z Alcantary: kierownica Sport Design oraz dźwignia zmiany biegów przekładni PDK.

pors_tun_3

Oddział Porsche Tequipment od 20 lat oferuje bogatą gamę akcesoriów na potrzeby posprzedażnej indywidualizacji samochodów Porsche. Z jednej strony zwiększają one funkcjonalność na co dzień, tak jak w przypadku fotelików dziecięcych czy systemów ładunkowych. Z drugiej, potrafią spotęgować przyjemność z jazdy – gdy chodzi np. o sportowe układy wydechowe, pakiety optyczne albo zestawy obręczy.

– Wszystkie elementy z linii Tequipment są opracowywane i testowane zgodnie z tymi samymi standardami, co nasze samochody – mówi Karl- Heinz Volz, Dyrektor Działu Indywidualizacji Porsche AG.