PORSCHE: NOWE 911 GT3 DOSTĘPNE W SPRZEDAŻY W MAJU (CENA)

W ścisłej współpracy z Porsche Motorsport powstał nowy model 911 GT3. Siódma generacja sportowego auta o wysokich osiągach w salonach pojawi się w maju.

Ceny samochodu zaczynają się od 865 tysięcy złotych. Ale możliwości opcji jest bardzo wiele.


Zobacz także:

PREMIERY

ROZMAITOŚCI


 

Architektura przedniej osi z podwójnymi wahaczami poprzecznymi i wyrafinowana aerodynamika z tylnym skrzydłem typu „łabędzia szyja” oraz efektownym dyfuzorem pochodzą z wyścigowego samochodu klasy GT – 911 RSR, a rozwijający moc 375 kW (510 KM) sześciocylindrowy silnik typu bokser o pojemności 4 litrów bazuje na zespole napędowym 911 GT3 R, przetestowanym i sprawdzonym w wyścigach długodystansowych.

Z maksymalną prędkością 320 km/h (318 km/h z PDK) samochód jest szybszy od poprzedniego 911 GT3 RS. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 3,4 sek. Nowy model oferowany jest 6-biegową przekładnią manualną. Aerodynamika generuje dużo większy docisk bez wpływu na współczynnik oporu powietrza. W pozycji wyczynowej ręcznie regulowane elementy skrzydła i dyfuzora podnoszą ciśnienie aerodynamiczne.

Podczas finalnych testów na północnej pętli toru Nürburgring, nowe auto okazało się o ponad 17 sekund szybsze od poprzednika. Kierowca rozwojowy Lars Kern przejechał pełne okrążenie o długości 20,8 km w zaledwie 6.59,927 min. Krótszą, liczącą 20,6 km pętlę 911 GT3 pokonało w 6:55,2 min.

Samochód, zaopatrzony w opcjonalnie dostępne ogumienie Michelin Pilot Sport Cup 2 R. Egzemplarz z manualną przekładnią waży 1418 kg, a z PDK – 1435 kg. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 13,3 l/100 km (PDK – 12,4 l/100 km).

Nowością w kokpicie jest ekran torowy: wystarczy nacisnąć przycisk, aby zredukować zawartość wyświetlaczy po lewej i prawej stronie centralnego obrotomierza, wyskalowanego do 10 tysięcy obrotów na minutę, do informacji istotnych podczas jazdy na torze, takich jak ciśnienie w ogumieniu, temperatura oleju, poziom paliwa i temperatura cieczy chłodzącej. Pojawiają się tam również zalecenia asystenta zmiany biegów, oraz wskaźnik zmiany biegów zaczerpnięty z Porsche Motorsport.

Dostępne są elementy z oferty Porsche Exclusive Manufaktur. Uzupełniają je dodatki, takie jak lekki karbonowy dach z widoczną strukturą. Na uwagę zasługują także lusterka boczne z górnymi elementami obudowy z włókna węglowego oraz przyciemnione reflektory LED z wiązką matrycową i korespondujące z nimi tylne lampy Exclusive Design bez czerwonych akcentów.

Gamę czarnych obręczy wzbogacają felgi w kolorze Guards Red lub Shark Blue. W przypadku wystroju wnętrza dostępny jest szereg elementów w kolorze nadwozia lub innym wybranym odcieniu. Należą do nich m.in.: tarcze obrotomierza i stopera Sport Chrono, pasy bezpieczeństwa oraz listwy wykończeniowe.

Porsche Design oferuje indywidualny czasomierz, wykonany z wytrzymałego, lekkiego tytanu.