PORSCHE: NOWE MODELE 911 CARRERA 4 i 911 TARGA 4

Por_now1

Porsche 911 z napędem na obie osie wybiera ponad jedna trzecia nabywców modelu. Nowe generacje 911 Carrera 4 oraz 911 Targa 4 oferują jeszcze bardziej sportową charakterystykę i wyższy komfort.

Turbodoładowane silniki są mocniejsze, zużywają przy tym mniej paliwa, a udoskonalony napęd na cztery koła zwiększa dynamikę i bezpieczeństwo.


Zobacz także:

PREMIERY

LEXUS: RX CZWARTEJ GENERACJI – INNOWACYJNE ZMIANY


 

Co więcej, montowane w standardzie adaptacyjne zawieszenie PASM (Porsche Active Suspension Management) z obniżonym o 10 mm prześwitem jeszcze skuteczniej łączy torowe prowadzenie z wygodą podróżowania na długich dystansach. Dynamikę jazdy dodatkowo potęguje skrętna tylna oś, opcjonalnie dostępna dla modeli Carrera 4S. Seryjne wyposażenie najnowszych „911” obejmuje system multimedialny Porsche Communication Management (PCM) z dotykowym ekranem, wyróżniający się prostszą obsługą i rozbudowanymi funkcjami z zakresu łączności.

Autodesk VRED Professional 2016

Zmiany optyczne, jakie przeprowadzono w nowej generacji 911 Carrera, w modelach czteronapędowych uzupełniono o szereg dodatkowych modyfikacji, podkreślających ich indywidualny charakter. Przykładowo, tylny pas świetlny zyskał teraz trójwymiarowy design, który wzmacnia wrażenie głębi po włączeniu lamp. Przy okazji potęguje on optyczną szerokość samochodu – tak jak wcześniej, „911” z napędem na obie osie ma bowiem o 44 mm szersze tylne nadkola.

Nowy model zdradzają również czteropunktowe światła do jazdy dziennej, pozbawione wgłębień klamki drzwi, a z tyłu – przeprojektowana pokrywa silnika z pionowymi żaluzjami oraz nowe lampy z czteropunktowymi światłami hamowania.

Zmiany w wyglądzie zewnętrznym podkreślają również elegancję 911 Targa. Jej design wyróżnia się na tle coupé i kabrioletu, łącząc klasyczną ideę targi z zaawansowaną konstrukcją dachu. Targa ma szeroki słupek środkowy, odsuwaną część dachu nad przednimi fotelami i panoramiczną tylną szybę. Miękki dach można zamykać lub otwierać za naciśnięciem przycisku – po złożeniu znika on za oparciami kanapy.

por_now4

Lepsze osiągi

Za sprawą podwójnego turbodoładowania 3-litrowy, 6-cylindrowy silnik modeli osiąga moc 370 KM (272 kW) i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a w przypadku wariantów S wartości te rosną do, odpowiednio, 420 KM (309 kW) i 500 Nm (wyższa moc jest rezultatem zastosowania zmodyfikowanych turbosprężarek, innego układu wydechowego i zmian w oprogramowaniu sterującym).

W połączeniu z napędem na obie osie – teraz sterowanym elektrohydraulicznie – 911 Carrera 4 po raz pierwszy notuje lepszy czas w sprincie do „setki” od swoich tylnonapędowych odpowiedników. Odmiana zaopatrzona w opcje w postaci skrzyni PDK oraz pakietu Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 sek., a model S potrzebuje na to 3,8 sek. Kabriolet S i 911 Targa 4 z takim samym wyposażeniem prędkość 100 km/h osiąga zaledwie o 0,2 sek. wolniej. Maksymalna prędkość modelu, zależnie od wersji i wyposażenia, waha się od 287 do 305 km/h.

Nowa generacja silników Porsche lepsze osiągi łączy z wyższą efektywnością. W rezultacie zużycie paliwa 911 Carrera 4 Cabriolet z przekładnią PDK wynosi 7,9 l/100 km.

por_noe3

Dziedzictwo 918 Spyder: pakiet Sport Chrono

W połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono nowe modele 911 po raz pierwszy otrzymują kierownicę z obrotowym przełącznikiem trybów jazdy – zupełnie jak w modelu 918 Spyder. Kierowca ma do wyboru trzy zdefiniowane tryby jazdy (Normal, Sport oraz Sport Plus), a także program Individual, który pozwala osobno zmieniać ustawienia systemu PASM, aktywnych poduszek silnika, układu wydechowego oraz strategii działania przekładni PDK.

W modelach ze skrzynią PDK przełącznik ma ponadto dodatkowy przycisk – Sport Response Button. Po jego wciśnięciu układ napędowy przez 20 sek. pracuje w trybie maksymalnego przyspieszenia. Przekładnia dobiera wtedy optymalne przełożenie, a silnik jeszcze bardziej spontanicznie reaguje na wciśnięcie pedału gazu.

Udoskonalone zawieszenie PASM

W nowej generacji modelu elektrohydraulicznie sterowany napęd na wszystkie koła jest bardziej czuły. Przeprojektowany układ przeniesienia lepiej współgra z nowo zestrojonym zawieszeniem PASM, z obniżonym o 10 mm prześwitem. Należy ono do standardowego wyposażenia wszystkich modeli Carrera. Nowa generacja amortyzatorów o szerszej charakterystyce tłumienia zapewnia lepsze wyczucie nadwozia i wpływa na komfort tłumienia.

por_now5

Na życzenie nowe Porsche 911 Carrera 4S jest teraz dostępne ze skrętną tylną osią, znaną z modeli 911 Turbo oraz 911 GT3. Zmiany w układzie jezdnym uzupełnia nowa, poręczna kierownica, podobna do tej z modelu 918 Spyder. Standardowo mierzy 375 mm średnicy, a w opcjonalnej wersji GT – 360 mm.

Typową dla Porsche praktyczność na co dzień zwiększa hydrauliczny system podnoszenia przedniej osi z siłownikami zintegrowanymi w kolumnach zawieszenia. Za naciśnięciem przycisku układ ten w ciągu 5 sekund zwiększa prześwit z przodu pojazdu o 40 mm.

Łączność, informacje i rozrywka

Standardowe wyposażenie czteronapędowych „911” obejmuje kompletnie nowy system multimedialny Porsche Communication Management (PCM) z umieszczonym na konsoli centralnej, dotykowym ekranem o przekątnej 7 cali. Montowaną seryjnie nawigację można teraz obsługiwać jak smartfona, za pomocą gestów, a nawet poprzez odręczne wprowadzanie znaków. Kierowca ma dostęp do informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym.

Nowe modele Porsche 911 Carrera 4 oraz 911 Targa 4 trafią do polskich dealerów pod koniec stycznia 2016 roku.

por_now7